    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Ostrzezenie przed hostingiem AZ.PL
    Date: Fri, 17 Dec 2010 13:36:48 +0100

    W dniu 2010-12-17 12:48, Paweł Piskorz pisze:

    > pl.pregierz

    Na to bym nie wpadł :-D Jednakże nie chodzi o biczowanie rekreacyjne
    tylko o trafienie do najbardziej zainteresowanej grupy: czyli
    potencjalnych webmasterów.

    > Gdzie te konkrety? Tylko nazwa firmy, nie podał z której oferty
    > korzysta,

    Przecież tam nie ma specjalnie wyboru co do hostingu. Są tylko dwie
    oferty różniące się limitami :-D

    > nie podał na czym dana strona stoi ani jaki ma ruch. Nawet nie
    > raczył się podpisać.

    To prawda. Tu zawinił. A co do przeciążania serwera - jeśli doszłoby do
    tego dostałby karniaka od AZ więc wiedziałby o tym. Oczywiście z fusów
    wróżę, jednakże wydaje mi się mało prawdopodobne aby to było to.
    Niewiele wystarczy aby przeciążyć serwer w AZ i podobnych hostingach
    (przyjmuje się zazwyczaj 5% CPU) a już w szczególności u początkujących
    webmasterów to się często zdarza. Enigmatyczne "nadmierne obciążanie
    serwera powodujące pogorszenie usług świadczonych innym Klientom" to
    zawiera.

    Jednakże moim zdaniem brak kontaktu z adminem i brak natychmiastowej
    reakcji jest decydujący. W szczególności gdy w regulaminie w zasadzie
    nie mają ani słowa o pomocy technicznej dla hostingu (lecz mają tylko
    dla domen). Nie ma też niczego o gwarantowanych parametrach hostingowych.

    http://www.az.pl/regulamin-regulamin-uslug-az.pl-hos
    ting-domeny.html#m5p

    Trzeba czytać regulamin zanim się w hosting wejdzie: to dla wątkotwórcy.

    > O tym że dzieci neostrady wydają pieniądze z mikołajek na hosting? ;)

    Zawsze taki pesymistyczny jesteś? :-D

    > Sam nazywasz to dziecinadą, a skreśliłbyś dostawcę po opinii jednego
    > pieniacza?

    Nie, chodzi mi o to, że jeśli pojawi się więcej opinii negatywnych to
    webmasterzy (szczególnie Ci początkujący) może trochę zastanowią się
    zanim wybiorą "supertani hosting", "megapromocję" itp. Niech poczytają
    regulaminy, zastanowią się co dla nich jest ważne a co nie. Temat
    kierowany jest bardziej dla początkujących, ale tacy też tu bywają.

    > W takim przypadku nigdy nie znalazłbyś serwerowni, zawsze się
    > znajdzie taki webmaster.eu

    Jeśli ktoś podejmuje decyzję na podstawie jednego postu, to jego biznes
    - powinien zmienić wtedy profesję. Racjonalnie do tego tematu podchodzić
    należy. Spontaniczność w tej kwestii jest niewskazana. To oczywiste.