    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
    Date: Mon, 11 Oct 2010 19:43:02 +0200

    W dniu 2010-10-11 19:20, 'Tom N' pisze:

    > Na początek, to niech zamiast odruchów "wyprowadzania z boków" wyrobi sobie
    > odruchy "niewprowadzania w boki" i o tym Artur IMO pisał.

    Zgadza się. Najpierw należy nauczyć się rozpoznawać zbliżanie się do
    punktu utraty przyczepności i mieć do tego stosowny szacunek.
    Hamowanie przy jeździe na wprost, na zakrecie (tak, tak, na
    zakrętach się nie hamuje) itd. Zobaczyć jak się samochód zachowuje
    itd. Nauczyć się nie reagować panicznie na akcje ABS itd.

    > Owszem, do takich
    > ćwiczeń w pewnym momencie przyda się pomocnik, który rzuci nagle "coś" przed
    > samochód ćwiczącego

    Z czasem można i pomocnikiem/kursem, jak przyjdzie świadomość
    i odpowiedzialność.