-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
Date: Sat, 12 Aug 2017 08:37:28 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 60
Message-ID: <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
<omg0e1$g8o$1@node1.news.atman.pl> <omg1bo$qfg$1@news.agh.edu.pl>
<omg33e$idu$1@node1.news.atman.pl>
<598c2fce$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
<omhvs2$nrp$1@news.agh.edu.pl>
<598c8beb$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
<omik37$gvi$1@node2.news.atman.pl> <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl>
<omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl> <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl>
<omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
<598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
<oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 5.172.255.158
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1502519853 27409 5.172.255.158 (12 Aug 2017 06:37:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Aug 2017 06:37:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612743
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.08.2017 o 22:13, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-08-11 o 21:58, Wiesiaczek pisze:
>
>>>>>> Mało pamiętasz :)
>>>>>> Ja w tamtych czasach pracowałem w bazie transportowej i miałem do
>>>>>> czynienia właśnie z Żukami benzynowymi (zabrałem głos w innej
>>>>>> cześci wątku), oraz Starami 28 (inne również).
>>>>>> Star 28 był na tamte czasy całkiem udaną konstrukcją i był filarem
>>>>>> transportu w Polsce.
>>>>
>>>>> W firmie transportowej pracowałem od 86 do 90 roku.
>>>>> Star 28 nie był filarem transportu, był konstrukcją przejściową.
>>>>> Instalacja elektryczna na 12V jak w Starze 29 ale rozruch
>>>>> silnika z 24V więc dali dwa akumulatory.
>>>>> I całość tak sprytnie podłączyli że ładował się tylko jeden.
>>>>> O ile kierowcy dwu skrzyniowców radzili sobie częstą zamianą
>>>>> akumulatorów
>>>>
>>>> Nie mow, kierowca mial akumulatory zmieniac ?
>>>> Kto to wymyslil i po co :-)
>>>
>>> Przerabiali na szybko pod dizla który wymagał 24V do rozruchu.
>>> Cała instalacja była na 12V więc ładowany był tylko jeden akumulator.
>>> Kierowcy co jakiś czas zamieniali akumulatory miejscami lub
>>> przepinali kable żeby ten drugi trochę doładowało.
>>
>> Nie brnij, proszę:)
>>
>> Wiesz może jak wygodnie zamienia się akumulatory w Starze? :)
>>
>> Już wcześniej wyjaśniłem, że był w tym celu specjalny przekaźnik
>> przełączający akumulatory z połączenia równoległego na szeregowe
>> właśnie dla rozruchu.
>>
>> Był nieco złożony i choćby samo to świadczy o tym, że nie była to
>> jakaś prowizorka.
>>
>> No, chyba że spotkałeś się z "majstrami", co to byli mądrzejsi od
>> konstruktorów i ten przekaźnik sp...lili a potem jakoś musieli się
>> bujać :)
>
> W tamtym ustroju brakowało wielu rzeczy i ludzie "jakoś musieli
> się bujać".
>
>
> Pozdrawiam
Jeśli już wszedłeś na temat ustroju, to przypomnę, że wtedy budowano
fabryki, drogi, elektrownie, szkoły, szpitale, domy oraz wiele innych
rzeczy i narzekanie, że brakowało "wielu rzeczy" (choć często faktycznie
ich brakowało) nic nie wnosi do tematu.
Życzę szerszego spojrzenia na tamte warunki i docenienie między innymi
ówczesnych osiągnięć polskiej motoryzacji, która w obecnym ustroju
prawie całkowicie upadła.
--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.17 10:45 RadoslawF
- 12.08.17 10:55 RadoslawF
- 12.08.17 11:29 J.F.
- 12.08.17 15:27 Wiesiaczek
- 12.08.17 20:53 RadoslawF
- 12.08.17 21:02 RadoslawF
- 13.08.17 13:21 Wiesiaczek
- 13.08.17 14:51 RadoslawF
- 13.08.17 16:37 Wiesiaczek
- 13.08.17 16:46 Robert Wańkowski
- 13.08.17 20:37 RadoslawF
- 13.08.17 20:56 Adam
- 13.08.17 22:54 cef
- 13.08.17 23:26 Tomasz Stiller
- 14.08.17 07:59 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte