  • 11. Data: 2023-07-21 13:55:38
    Temat: Re: Oscyloskop i jego webinterfejs
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    > Parkometry, nie paczkomaty.
    >
    > Pewnie nakleił kody QR prowadzące do jakiejś jego apki, w niej miał
    > przycisk do płacenia za parkowanie, kasa szła do niego, a parkowanie nie
    > było opłacone.
    >
    > Sprytne.

    Mega w ciul głupie.
    Ile na tym zarobił ? W najlepszym przypadku kilka tysięcy.
    Ile na tym może stracić ? Znacznie więcej.

    Jak kochać to księżniczki. Jak kraść to miliony.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 12. Data: 2023-07-21 14:22:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jul 2023 13:55:38 +0200, Adam Górski wrote:

    > Mega w ciul głupie.
    > Ile na tym zarobił ? W najlepszym przypadku kilka tysięcy.
    > Ile na tym może stracić ? Znacznie więcej.
    > Jak kochać to księżniczki. Jak kraść to miliony.

    Cholera wie co ta apka robiła.
    Moze otwierała dostęp do telefonu na dłuzej, w tym aplikacji
    bankowych, moze prosiła o podłączenie konta z banku,
    przez "bezpieczną stronę płatnosci.

    J.

  • 13. Data: 2023-07-21 15:44:32
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 21.07.2023 o 14:22, J.F pisze:

> [...]
    > Moze otwierała dostęp do telefonu na dłuzej, w tym aplikacji
    > bankowych, moze prosiła o podłączenie konta z banku,

    Może. Pytanie pozostaje. Czy było to warte ryzyka ?

    Ewentualny wyrok w postaci wieloletniego więzienia vs kilkadziesiąt
    tysięcy.

    Kiedyś wrzucano do skrzynek pocztowych fałszywe rachunki podszywające
    się pod telekomy , gazownie czy inny prąd.

    Szkoda czasu jeśli chodzi tylko o pieniądze zebrane w ten sposób.

    Może się okazać że idąc normalnie do pracy , masz podobny zysk.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 14. Data: 2023-07-21 15:49:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam Górski <g...@w...pl> wrote:

    > Mega w ciul głupie.
    > Ile na tym zarobił ? W najlepszym przypadku kilka tysięcy.
    > Ile na tym może stracić ? Znacznie więcej.

    Złodzieje generalnie są głupi, ryzykując znacznie więcej, niż mogą zyskać.
    Ale taki biznes. Takie ryzyko.

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 15. Data: 2023-07-21 15:50:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam Górski <g...@w...pl> wrote:

    > Może. Pytanie pozostaje. Czy było to warte ryzyka ?

    Może chodził w kominiarce :)

    > Ewentualny wyrok w postaci wieloletniego więzienia vs kilkadziesiąt
    > tysięcy.

    Nawet jak nie wyrok, to oglądanie się za siebie, paranoja przy każdym
    dzwonku do drzwi, i tak przez wiele, wiele lat.

    Zdaniem każdego rozsądnie myślącego człowieka nie opłaca się to, ale jeśli
    ktoś wyrósł w takiej patologii i to jest dla niego coś normalnego? Albo ma
    15 lat, nie umie przewidywać, a jego pomysł wydaje mu się genialny.

    > Może się okazać że idąc normalnie do pracy , masz podobny zysk.

    To kwestia mentalności. Złodziej pracą się nie skala.

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.

  • 16. Data: 2023-07-21 16:04:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jul 2023 13:50:50 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
    > Może chodził w kominiarce :)

    > Nawet jak nie wyrok, to oglądanie się za siebie, paranoja przy każdym
    > dzwonku do drzwi, i tak przez wiele, wiele lat.

    trzeba sie zabezpieczyc, to nie namierzą :-)

> [...]
    > 15 lat, nie umie przewidywać, a jego pomysł wydaje mu się genialny.

    > To kwestia mentalności. Złodziej pracą się nie skala.

    No coz - patrząc po ilosci wszelakich oszustów, chetnych nie brakuje.
    Na wnuczka, na policjanta.
    Co bardziej zaawansowani udają banki, apki, robią nakładki na
    bankomaty itp.

    I wychodzi na to, ze takie oszukwanie, to ciężka praca :-)

    P.S.

    https://www.youtube.com/watch?v=D7V0Oda3DAA
    https://www.youtube.com/watch?v=7KdTNVnwNrA
    https://www.youtube.com/watch?v=eUsFsxLjQXo