eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOprawa porcelanowa kanałowa OPKZ-60 POLAM Mysłakowice i zatrzaski do kloszaRe: Oprawa porcelanowa kanałowa OPKZ-60 POLAM Mysłakowice i zatrzaski do klosza
  • Data: 2021-10-09 13:49:37
    Temat: Re: Oprawa porcelanowa kanałowa OPKZ-60 POLAM Mysłakowice i zatrzaski do klosza
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 6 października 2021 o 10:52:47 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):

> [...]
    najpóźniej i najszybciej wysycha.
    > To jest efekt reakcji między grupami OH szkła (pochodzącymi od
    > krzemionki) i polimerem kleju z naklejki. W ten sposób powstaje
    > powierzchnia hydrofobowa, efekt można usunąć mocnym roztworem
    > wodorotlenku sodu. Istnieją też preparaty hydrofobizujące powierzchnię
    > szkła.

    Czego to się człowiek nie dowie w offtopie na usenecie...
    W tzw. "normalnym życiu" powiedziałbyś tak i może echo by się tym zainteresowało - a
    tutaj odpowiedź...
    Przypomina mi to rozmowy na spotkaniu warszawskiej mensy - niestety jedynym, na jakie
    poszedłem, bo odbywały się w pizzy hut na pl. Bankowym - klatwa DC, w takim Krakowie
    chodzili do winiarni :(
    A na lustrze wciąż widać, że naklejka miała zaokrąglone rogi i była przyklejona pod
    kątem.
    Ciekawe jak długo była przyklejona, że wystąpił efekt.
    Szkoda że nie obklejają całej powierzchni lustra.

    Co do stężonego wodorotlenku sodu używanego do czyszczenia luster, to bym dopisał
    "don't do it - YHBW", choćby jako disclaimer, bo p.m.e. czytają raczej świadomi, ale
    w internecie nic nie ginie, a gógiel potrafi być złośliwy ;>

    Zaś co do tego hydrofobizowania - nie wpływa to negatywnie na przejrzystość szkła?