  • 11. Data: 2010-07-26 17:29:20
    Temat: Re: Opony zimowe (z kolcami)
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-07-26 07:52, MadMan pisze:

    > Dostrzegam, niemniej różnicę w nacisku na jednostkę powierzchni także.

    Nie chodzi o siłę nacisku tylko siłę tarcia w momencie ruszania i hamowania.

    ________MAT_______

  • 12. Data: 2010-07-26 21:41:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MadMan pisze:
> [...]
    gestone-noranza-2-185-55-15-86t-xl

    > Możesz - ale tylko na rajdach zimowych,

    Nie możesz nawet na rajdach zimowych.
    Samochód rajdowy musi spełniać normalne, drogowe wymagania i dlatego w
    Polsce nie mamy rajdów zimowych.

    Najwyżej gdzieś po zamkniętym torze można sobie legalnie pojeździć na
    takich oponach.

  • 13. Data: 2010-07-27 08:29:05
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:41:15 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    gestone-noranza-2-185-55-15-86t-xl

    > Nie możesz nawet na rajdach zimowych.
    > Samochód rajdowy musi spełniać normalne, drogowe wymagania i dlatego w

    No tak, ale wedle ustawy "Prawo o ruchu drogowym" jest właśnie taki
    wyjątek - zarządca drogi może wyrazić zgodę na rajd zimowy na oponach ze
    stale umieszczonymi elementami przeciwpoślizgowymi (PoRD art. 60 ust. 4,
    art. 65a ust. 7a).
    Chyba że piszesz o jakichś innych wymaganiach.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138