  • 61. Data: 2020-10-22 17:18:22
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Pewnie możliwe.
    >A teraz niemal każdy ma ABS i inne literki trakcyjne, co sporo
    >zmienia.

    Akurat powinno raczej ujednolicac opinie ...

    J.

  • 62. Data: 2020-10-22 19:19:48
    Od: Jan Basałyk <j...@g...com>

    sobota, 17 października 2020 o 11:07:38 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > Do miasta - śniegu pewnie nie zobaczą, a jak już to w końcu jak dobre
    > opony potrzebne do agresywnego stania w korku:)

    Mamy w firmie m.in Dębice zimowe.
    Nie wiem jak się zachowują w śniegu podczas poślizgu bo nie jestem rajdowcem i nie
    mam doświadczenia no i tez nigdy nie wpadłem w jakiś poważny poślizg.
    Z reguły najmniej mile chwile to wyprzedzanie w zmrożonych koleinach i jakoś nigdy
    nie wypadłem z trasy.
    Najważniejsze dla mnie jest to, ze nie hałasują, tzn przy prędkościach 160-170 nie
    generują dużego hałasu i sa porównywalne w hałaśliwości do letnich (Dębica, Hankook,
    Sawa - nie widze roznicy w uzytkowaniu)
    Mysle, ze Debice beda OK.

  • 63. Data: 2020-10-22 20:09:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Basałyk" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Mamy w firmie m.in Dębice zimowe.
    >Nie wiem jak się zachowują w śniegu podczas poślizgu bo nie jestem
    >rajdowcem i nie mam doświadczenia no i tez nigdy nie wpadłem w jakiś
    >poważny poślizg.

    No i tego przecietny kierowca oczekuje - ze przyczepnosc opon
    spowoduje ze posligow nie bedzie.

    Frigo to raz widzialem w takim przypadkowym porownaniu, i bardzo
    dobrze na sniegu wypadly.

    >Z reguły najmniej mile chwile to wyprzedzanie w zmrożonych koleinach
    >i jakoś nigdy nie wypadłem z trasy.

    To czesto stresujace ... sama sytuacja, bo poki nie ma poslizgu, to
    nie na na co narzekac ;-)

    J.

  • 64. Data: 2020-10-22 20:14:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 20:09, J.F. pisze:

    > No i tego przecietny kierowca oczekuje - ze przyczepnosc opon spowoduje
    > ze posligow nie bedzie.
    >
    > Frigo to raz widzialem w takim przypadkowym porownaniu, i bardzo dobrze
    > na sniegu wypadly.

    Wiem. Właśnie dlatego się boję, że jak dobrze wypadają w śniegu to słabo
    na suchym lub w deszczu.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2020-10-22 20:56:02
    Od: Jan Basałyk <j...@g...com>

    czwartek, 22 października 2020 o 20:14:21 UTC+2 Shrek napisał(a):

    > Wiem. Właśnie dlatego się boję, że jak dobrze wypadają w śniegu to słabo
    > na suchym lub w deszczu.

    Debice zimowe na suchym lub wilgotnym (wysychajacym) podlozu w temp jesiennych i
    wiosennych trzymaja bardzo dobrze /160 -170 kmh/
    A w deszczu zwalniam wiec trudno powiedziec.

  • 66. Data: 2020-10-22 21:53:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 20:56, Jan Basałyk pisze:

    > Debice zimowe na suchym lub wilgotnym (wysychajacym) podlozu w temp jesiennych i
    wiosennych trzymaja bardzo dobrze /160 -170 kmh/
    > A w deszczu zwalniam wiec trudno powiedziec.

    Ok - więc na 99% będą firgo HP2 - chodzi o to, żeby się żona nie zabiła
    na letnich. Zima nie jest od zapierdalania.

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2020-10-23 09:29:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej kwestia:
    * szybkiego zużycia (miękka guma);
    * hałasu (bieżnik).

    -----

  • 68. Data: 2020-10-23 16:00:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2020 o 09:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Raczej kwestia:
    > * szybkiego zużycia (miękka guma);

    Zimówki to i tak nie stracą bieżnika przez 5 lat, bo nie będą katowane i
    tak naprawdę to przez 5 miesięcy w roku jeżdzą.

    > * hałasu (bieżnik).

    Ostatnia pozycja na liście pod uwagę.

    Podstawa, to żeby zachowywały się poprawnie+ na czarnym i na mokrym.

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2020-10-23 22:01:50
    Od: d...@g...com

    > byle nie chinszczyzna...
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/784944
    4,opony-caloroczne->wielosezonowe-chinskie-opony-tes
    t-hamowanie-opony-zimowe-letnie.html

    Szkoda, że wcześniej tego nie przeczytałem, bo właśnie wczoraj wymieniłem opony na
    całoroczne Imperial All Season Driver i dziś na mokrej jezdni dwa razy niemiło się
    przekonałem co do ich jakości (lekki poślizg przy prędkości ok. 40 km/h oraz bardzo
    słaba przyczepność przy hamowaniu, co mi się nie zdarzyło przy wcześniejszych oponach
    - Dunlop (letnie) i Sava (zimowe)). Co dziwne, to na Oponeo te opony mają przewagę
    bardzo dobrych komentarzy. Być może w moim przypadku jednym z problemów było to, że
    moje wozidło jest małe i opony to 13 cali. Może większe rozmiary zachowują się
    lepiej. Na razie zdecydowałem, że zwracam te opony i generalnie wycofuję się z
    pomysłu opon całorocznych. Wymienię je na razie na jakieś zimowe, ale już z wyższej
    półki cenowej.

  • 70. Data: 2020-10-24 18:07:02
    Od: Jan Basałyk <j...@g...com>

    piątek, 23 października 2020 o 22:01:57 UTC+2 d...@g...com napisał(a):
> [...]

    Prywatnie od wielu lat używam całorocznych Goodyear (juz 2 komplet) i nie narzekam.
    Raz na 5 lat lepiej dodać 600 zł i kupic komplet dobrych opon zamiast jakichś
    Imperiali czy Wanli.