  • Data: 2012-10-09 19:54:15
    Temat: Re: Opony na kiepskie drogi
    Od: Rychu <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 października 2012 14:51:00 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Jakie opony letnie mozna by polecic do samochodu, ktory jezdzi w 95% po
    >
    > wiejskich drogach - czyli predkosci do 90 km/h, czesto dziury, czesto
    >
    > kaluze i nieco blota, czesto piasek/liscie/igly na jezdni. Za to zadnych
    >
    > autostrad, sportowego zaciecia itp.

    Nie widze do jakiego samochodu (?) ale mogę Ci zaproponować oponki do terenówek 4x4.
    Wiekszosc ma zbrojone scianki wiec ich tak łatwo nie rozerwiesz, mozesz tez z tej
    polki wybrac konkretnego cross'a ktorego mozna eksploatowac caly rok a w kopnym
    sniegu pojdzie jak opony obute w lancuchy.

    > Sa w gogole jakies typy mieszanki i bieznika dedykowane dla kiepskich drog?

    Mieszanki to moze nie ale konstrukcja jak najbardziej tak. Ja pracuje w lesie i od
    wielu lat smigam pathfinder'em, jimny'm, niva, uazem i paroma innymi ustrojstwami
    ktorymi musze sie przebijac przez cos co w "" mozna nazwac droga a czego nie
    znajdziesz na mapach :). Powiem ze na 10 uszkodzonych opon 9 to byly wlasnie
    rozerwania pocznych scianek. Sporadycznie cos wejdzie w bierznik i dokona destrukcji
    ale akurat to mozna jeszcze spokojnie zalatac. Oponki do "cywilnych" osobowek maja
    boczne scianki przypominajace bardziej dentke niz opone. Jedyne co moze Ci sie nie
    spodobac to tzw. opory toczenia i halas, jak juz odwiedzisz asfalt :).