  • 11. Data: 2012-03-17 14:43:44
    Temat: Re: Opony - kiedy zmieniać?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kogutek

    > Jak jeżdżę tylko po mieście, nie zjeżdżam z utwardzonych dróg to też
    > muszę wymieniać jak mi zostało 5 milimetrów bieżnika? I muszę pierdolić
    > się z wymianą na zimowe? Raptem w Łodzi były tej zimy ze cztery dni
    > żeby się przydały. Spokojnie je opękałem na oponach na których prawie
    > nie ma bieżnika.

    To chyba masz jakieś opony z kibla, bo ogólna zasada jest taka -- im
    chujowsze letnie, tym lepsze na śniegu. Na szerokich, sportowych gumach
    nigdzie byś po śniegu nie pojechał, najwyżej do rowu albo w latarnię.

    A jak ktoś nie chce zmieniać, to niech sobie kupi całoroczne, a nie
    jeździ zimą na letnich i stwarza zagrożenie albo wkurwia innych jazdą 30
    km/h.

  • 12. Data: 2012-03-17 15:24:22
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-16 22:45:29 +0100, Mumin <m...@T...onet.pl> said:

    > Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość
    > bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest
    > jakaś przyjęta reguła?

    W takim jednym rozporządzeniu napisali tak:

    § 11. 1.Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
    10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo
    umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej
    pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony
    za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło
    (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego
    elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła
    (kół), a dla samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu ciężarowego i
    specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi
    kołami na osi tylnej i motocykla - wyżej niż ta odległość; odległość
    dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych
    wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość
    opony (opon), sztywność fartuchów zaś powinna zapewniać ograniczenie do
    minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się
    w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie,
    (...)
    6.Pojazd nie może być wyposażony(...):
    (...)
    4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt
    3...

    Pozycję 10 zostawiłem, byś docenił prostotę zapisu o bieżniku w oponach.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2012-03-17 16:44:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-03-2012 23:15, to pisze:

    > Ja zmieniam jak druty wyłażą.

    Ja zmieniam dopiero jak druty przebiją dętkę. Ale bogatemu wolno...

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 14. Data: 2012-03-17 17:37:33
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze:
    > begin Mumin

    > Ja zmieniam jak druty wyłażą.

    W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

  • 15. Data: 2012-03-17 18:11:29
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-03-17 17:37, megrims pisze:

    > W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

    Czyli co? Pytam o czas i przebieg.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2012-03-17 18:20:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin megrims

    > W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

    Też dobra metoda!

  • 17. Data: 2012-03-17 18:37:04
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

    A ja jak wentyl puka mi w lewą stopę.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2012-03-17 19:01:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 17 Mar 2012 01:03:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Tak z ciekawości: a jak to wygląda na luźnych nawierzchniach typu
    > szuter?

    Na luźnych bieżnik jest bardzo istotny od samego początku.
    Dokłądnie tak samo jak zimą na śniegu.

    Jakieś błotko czy coś to nawet jak się uda na nowej letniej przejechać, to
    na takiej która ma nawet 5-6mm bieżnika już będzie dużo trudniej.

    To co pisałem poprzednio dotyczy asfaltu.

  • 19. Data: 2012-03-17 20:06:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-03-2012 17:37, megrims pisze:
    > W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować.

    Czyli co, marcuje ?

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 20. Data: 2012-03-17 21:01:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 17.03.2012 BartekK <s...@d...org> napisał/a:

    > Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla
    > letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona
    > zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku
    > bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i
    > czy ci zabierze za to dowód.

    To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach.

    [ciach reszta, też tak uważam]

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski