eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOpony Większe ?Re: Opony Większe ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.netfront.net!not-for-mail
    From: Magic <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Opony Większe ?
    Date: Mon, 01 Sep 2014 10:56:50 +0200
    Organization: Netfront http://www.netfront.net/
    Lines: 40
    Message-ID: <lu1ccj$11to$1@adenine.netfront.net>
    References: <06cfe2f79efee9b2701285bf5f958360$1@grupy.scigacz.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.76.80.44
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: adenine.netfront.net 1409561811 34744 89.76.80.44 (1 Sep 2014 08:56:51 GMT)
    X-Complaints-To: n...@n...net
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Sep 2014 08:56:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <06cfe2f79efee9b2701285bf5f958360$1@grupy.scigacz.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:666392
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-09-01 09:43, sebolwg pisze:
    > Witam.Mam takie pytanie odnośnie Opon
    > W swojej TZR mam. 100/80-17 Tył
    > 90/80-17 Przód i Myślę o założeniu
    > 110/80-17 lub 120/80-17 tył 100/80-17 Przód Na zakręty mi chodzi,Co o
    > tym sądzicie ? , Nie będzie bić czy coś ?
    > Pozdrawiam
    >

    Dobrze, że dziś 1 września, szkoła się zaczyna, może nauczą się pisać.

    Na początek odpowiedzi obrazek poglądowy ->
    http://motogumy.pl/images/Opony_motocyklowe/Profil_o
    pony_szeroka_felga.gif

    Teraz pomyśl co się stanie jak założysz szeroką oponę na wąską felgę.
    Opona będzie spiczasta, środek szybciej się zużyje, moto będzie miało
    zwiększoną tendencję do walenia się w zakręt, opona będzie bardziej się
    w zakręcie uginać czyli pogorszy się stabilność.

    Poza tym: większa opona to większy ciężar+większa bezwładność=gorsze
    przyspieszenia.

    Dalej: możliwe trudności z założeniem i pracą koła (ocieranie o wahacz,
    błotnik etc.).

    Warto ?

    Moto zazwyczaj najlepiej pracuje na fabrycznych ustawieniach. Zmieniać
    je jest sensownie do konkretnych zastosowań, np. do stuntu, ale na
    codzień nie bardzo to działa. Założenie opony o rozmiar mniejszej czy
    większej nie zmieni diametralnie prowadzenia i można to zrobić, ale ma
    to sens gdy nie masz innego wyjścia, np. opona się skończyła w trakcie
    dłuższego wyjazdu albo masz akurat taką na półce i chcesz ją
    wykorzystać. Jeśli jednak masz kupować nówkę, to nie ma sensu kombinować.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj

    --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: