  • 21. Data: 2017-03-13 17:41:15
    Temat: Re: Opony 215/55R16, co wybrać
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 13.03.2017 o 17:02, p...@g...com pisze:
    > Dla 2.0 140 KM TDCi kombi homologacja mówi jasno 215 oczywiście możesz sobie
    założyć znacznie tańsze 205tki ale robisz to na własną odpowiedzialność no i jest
    ryzyko że w razie wypadku TU czy policja zacznie drążyć temat ... Wałkowane od lat na
    forum Mondeo

    Z takich właśnie powodów nie chcę kombinować i oszczędzać "400" bo może
    to być pozorna oszczędność. Tym bardziej że auto nie jeździ tylko do
    sklepu a jednak częściej w trasy i ze sporym obciążeniem.
    Dlatego też biorę opony z indeksem V a nie H mimo iż do 200km/h
    się nawet nie zbliżam :).
    Z drugiej strony też nie chcę nie wiadomo ile wydawać na opony,
    średnia półka spokojnie zaspokaja moje potrzeby.
    Ale wiadomo że w pewnym zakresie cenowym jakoś może się sporo różnić.

    --
    --- xyz

  • 22. Data: 2017-03-13 18:18:40
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "xyz" wrote in message news:oa4ief$di7$1@node2.news.atman.pl...

    > Sprawdziłem jeszcze raz w instrukcji i tam jest tylko 215, wiem że ludzie
    > zamieniają na 205 jednakże boje się trochę o ich trwałość.

    Trwałość? Przy 5% różnicy szerokości bieżnika? No bez jaj...
    I sprawdź w homologacji, a nie w instrukcji. To jest dokument, który jest
    obowiązujący dla ewentualnych dyskusji z TU lub policją.

    > Auto ciężkie, często 4 dorosłe osoby na pokładzie (2 nie małe :)) + jakiś
    > bagaż.

    Moje też lekkie nie jest - Vectra C 2.2

    --
    Axel

  • 23. Data: 2017-03-13 18:48:43
    Od: Chris <x...@x...xxx>

> [...]
    ryzyko że w razie wypadku TU czy policja zacznie drążyć temat ... Wałkowane od lat na

    Masz rację, zasugerowałem się tym że ja mam 1.8 i tam homologacja
    dopuszcza 205/55//16. Przy 2.0 min to 215.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 24. Data: 2017-03-13 18:51:41
    Od: p...@g...com

    To raczej tez kwestia ładowności a nie tylko vmax ... Pasek kombi B7 140 a nawet 170
    KM idzie na 205tkach ale Mondeo bierze na pokład więcej kg co okupione jest droższym
    rozmiarem ... Jak ktoś dużo jeździ jest to irytujące ale nie rozumiem ludzi co kupują
    auto za 40 tyś a później szkoda im +400 zeta na opony, kwestia podejścia do tematu

  • 25. Data: 2017-03-13 21:55:33
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 13 Mar 2017 18:18:40 +0100, "Axel" <n...@s...mu> wrote:

    >I sprawdź w homologacji, a nie w instrukcji.

    215/55/r16
    235/45/r17
    235/40/r18

    Tyle homologacja dla Mondeo 2.0 TDCi 140KM.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 26. Data: 2017-03-13 21:57:50
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 11 Mar 2017 20:11:47 +0100, xyz <x...@i...pl> wrote:

    >Jeszcze się zastanawiam nad "Hankook Ventus Prime3 K125".

    Ja miałem Hankooki Ventus Prime 2 w Mondeo MK3. 205/55/r16. Moim
    zdaniem dosyć dobre opony. Na pewno lepsze niż moje obecne, Uniroyale
    RainSport 3.

  • 27. Data: 2017-03-13 22:06:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2017 o 18:50 xyz <x...@i...pl> pisze:

    > Może jakieś inne propozycje w cenie ~1400pln komplet (+/-100-150pln ale
    > raczej + niż - :))?

    Z oponami w ostatnim czasie jest bardzo prosta sprawa - kieruj się
    "etykietami".
    Chcesz mieć ciche - szukaj takich, które na etykiecie mają 69-66dB i nie
    mniej niż C i C na pozostałych wskaźnikach.
    Zależy Ci na super przyczepności - szukaj C spalanie i A lub B na mokrym.
    Proste jak budowa cepa.
    Opinie "użytkowników" możesz olać.

    TG

  • 28. Data: 2017-03-13 22:33:17
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 13.03.2017 o 18:51, p...@g...com pisze:
    >Jak ktoś dużo jeździ jest to irytujące ale nie rozumiem ludzi co kupują auto za 40
    tyś a później szkoda im +400 zeta na opony, kwestia podejścia do tematu

    Może się źle wraziłem :)
    Nie chodzi o samą kwotę +400 na komplet, tylko o to że nie mam
    przekonania czy te +400 jest tego warte, w wielu przypadkach nie jest.

    --
    --- xyz