  • 11. Data: 2017-03-11 23:19:53
    Temat: Re: Opony 215/55R16, co wybrać
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 11.03.2017 o 11:25, Irokez pisze:

    > Inna sprawa że może zmienili coś w nich po tych kilku latach... no ale
    > uraz pozostał. Tak jak do Dębicy (a chciałem kiedyś wspierać polską
    > gospodarkę i kupiłem Passio... nie napisali nie jeździć podczas deszczu).

    Dodam że do tych Dunlopów przekonałem się już wcześniej bo miałem je
    przedtem w V40 a teraz w MK4. Oba zestawy nowe tylko różne rozmiary.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 12. Data: 2017-03-11 23:21:13
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 11.03.2017 o 11:20, adam pisze:

    > Wyższy indeks będzie powodował lepsze prowadzenie czy większą odporność
    > na uszkodzenia mechaniczne w tym np. przebicie?

    W teorii tak ale jak ja przy 5km.h najechałem bokiem na 1/4 pustaka to
    opona poszła do kosza bo zrobiły się dwa boczne cięcia.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 13. Data: 2017-03-12 02:28:56
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Hankookn robi bardzo dobre gumy, ale niestety bardzo szybko się kończą. Mam nowe,
    zakładane w maju opony i teraz mają ok 5-6mm bieżnika, a przejechałem ok 8tys km.
    Poprzednio miałem Vredesteiny i były zdecydowanie trwalsze, trochę twardsze. Ale na
    obu całkiem przyjemnie się jeździ

  • 14. Data: 2017-03-12 20:45:04
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "xyz" wrote in message news:o9up0v$pvp$1@node2.news.atman.pl...

    > w ten piątkowy wieczór zastanawiam się nad kompletem nowych opon,
    > na tapecie są:
    > - Toyo Proxes CF2
    > - FULDA EcoControl HP
    > - Uniroyal RAINSPORT 3
    > Wszystkie w indeksie 93V, jeżdżone głównie autostrady/ekspresówki (60%),
    > drogi lokalne (20%), miasto (20%).

    Po pierwsze - zobacz ceny 205/55/16. Jak kupowałem swoje opony, 215 były o
    ponad 30% droższe (mam w homologacji oba rozmiary).
    Po drugie - kupiłem Uniroyale RainSport 2 i nie jestem z nich zadowolony. Na
    wodzie są niespecjalne, mają bardzo miękkie ścianki boczne i zawsze
    wjeżdżając na krawężnik boję się, że je uszkodzę. A po dwóch sezonach tylne
    opony wyząbkowały - mam dwa prawie identyczne samochody i dotąd żadne opony
    nie wyząbkowały (zawieszenie OK).

    --
    Axel

  • 15. Data: 2017-03-12 22:21:31
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/os
    obowe/p=1/cooper/r=1/215-55-r16

    zobacz COOPER - amerykańskie
    kupiłem zimowe i rewelacja - bieżnika 13mm
    a teraz kupuję letnie ale rozmiar 225/65/17 - bo auto amerykańskie
    Chrysler Town&Country 2013 rocznik

    Pozdrawiam
    Robert

  • 16. Data: 2017-03-12 22:56:50
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > Fuldy już miałem w Felicji i Mondeo MK3 nie były złe, ale może inne są
    > lepsze.
    > Może jakieś inne propozycje w cenie ~1400pln komplet (+/-100-150pln ale
    > raczej + niż - :))?

    Fuldy EcoControl miałem, były nawet niezłe jednak z roku na rok
    obserwowałem pogarszanie przyczepnoci.
    Na Twoim miejscu jakbym już miał wydać tyle pieniędzy to brałbym klasę
    premium i Goodyear Efficientgrip.
    Świetna przyczepność, na mokrym czy nie na mokrym jazda jak po szynach.
    Wrażenie jakby auto samo się na nich toczyło.
    No i co jest w nich fajne, po 4 latach nie robi się śliska, a po ponad 8
    latach dalej ok choć jest już gorzej np. przy ruszaniu z "kopyta" w
    deszczu. Nie parcieje.
    Ogólne najlepsze opony jakie miałem, inne pewnie bym już dawno wymienił
    co przełożyłoby się na drugi wydatek.

  • 17. Data: 2017-03-12 23:34:53
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 20:45, Axel pisze:

> [...]
    > dwóch sezonach tylne opony wyząbkowały - mam dwa prawie identyczne
    > samochody i dotąd żadne opony nie wyząbkowały (zawieszenie OK).

    Sprawdziłem jeszcze raz w instrukcji i tam jest tylko 215, wiem że
    ludzie zamieniają na 205 jednakże boje się trochę o ich trwałość.
    Auto ciężkie, często 4 dorosłe osoby na pokładzie (2 nie małe :)) +
    jakiś bagaż.
    Przejdę się jeszcze po sklepach oponiarskich w okolicach co by sobie
    pomacać te oponki i przyjrzeć się bieżnikowi bo czasem w opisach są
    jakieś super mikro/makro nacięcia ale tylko na głębokość np 1mmm.
    A co jak się opona zetrze o 1,2mm - straci właściwości?

    Podejrzę jeszcze Vredesteiny, tak jak Przemysław P. sugeruje w innym poście.

    --
    --- xyz

  • 18. Data: 2017-03-13 09:02:47
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Ja jeździłem na Ultrac Sessanta, świetne na wodzie i bardzo ciche

  • 19. Data: 2017-03-13 11:56:48
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 23:34, xyz pisze:
    > Sprawdziłem jeszcze raz w instrukcji i tam jest tylko 215, wiem że
    > ludzie zamieniają na 205 jednakże boje się trochę o ich trwałość.

    Od 3 lat mam 205 i nie widzę żadnych problemów.

    http://www.ford.pl/Serwis/Motorcraft_Service/Opony/M
    ondeo

    Przewodnik Opon Ford Mondeo
    Wszystkie opublikowane ceny są rekomendowanymi cenami brutto
    zawierającymi koszt opony zimowej i jej montaż.

    Rozmiar opon Indeks nośności Indeks prędkości Cena brutto z montażem
    215/60 R16 99 H 279 PLN
    205/55R16 91 H 232 PLN
    215/50/R17 95 V 419 PLN
    215/55R16 93 H 295 PLN

    Nawet na stronie Forda są oba rozmiary do wyboru.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 20. Data: 2017-03-13 17:02:13
    Od: p...@g...com

    Dla 2.0 140 KM TDCi kombi homologacja mówi jasno 215 oczywiście możesz sobie założyć
    znacznie tańsze 205tki ale robisz to na własną odpowiedzialność no i jest ryzyko że w
    razie wypadku TU czy policja zacznie drążyć temat ... Wałkowane od lat na forum
    Mondeo