    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Date: Thu, 19 Jan 2023 14:45:16 +0100

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > toto jest pozbawione jakiegokolwiek wstydu, a przyparte do muru kłamie
    > bez zająknięcia lub zwyczajnie zmyśla. Dowiedziałem się np. dokładnej,
    > wypunktowanej procedury dot. zmiany koła w pontonie. Z przezorną radą,
    > bym nie zapomniał przede wszystkim zaciągnąć ręcznego hamulca.

    -- Co zrobić z owczym pędem?

    -- Owcze pędy to rośliny, które są uprawiane przez rolników jako pasza
    dla owiec.

    1. Zbieranie i suszenie - zbieranie owczych pędów zależy od rodzaju
    rośliny oraz od tego, jakie części rośliny są potrzebne jako pasza.
    Po zbiorze, pędy muszą być odpowiednio suszone, aby zachować jak
    najwięcej składników odżywczych.

    2. Przechowywanie - po suszeniu, owcze pędy muszą być przechowywane
    w suchym i chłodnym miejscu, aby zachować ich jakość.

    3. Wykorzystanie - owcze pędy są głównie wykorzystywane jako pasza
    dla owiec, służą do utrzymania ich w dobrej kondycji i zdrowiu.

    4. Uprawa - rolnicy mogą uprawiać owcze pędy na swoich polach, jako
    jedno z upraw, które służą jako pasza dla zwierząt.

    5. Sprzedaż - owcze pędy mogą być również sprzedawane do zakładów
    przetwórstwa mięsa lub do hodowców, którzy potrzebują paszy dla
    swoich owiec.

    > Ale i tak podziwiam za samą zdolność prowadzenia jakiejkolwiek rozmowy.
    > Obstawiam, że za parę lat technologia stanie się nie do odróżnienia od
    > człowieka.

    Obserwuję sobie toto od kilku dni. Mam otwarte okienko i gdy mam chwilę
    przerwy, raz na godzinę czy dwie, klepnę jakieś zdanie. Czyli niby taki
    AU (Artificial Usenet). Nabrałem przekonania, że tu chodzi wyłącznie o
    testowanie i rozwijanie zdolności prowadzenia rozmowy, analizy i budowy
    zdań oraz dłuższych tekstów. Siedzący w środku "engine" operujący na
    informacjach jest tylko dodatkiem niezbędnym do działania otoczki.

    Mam wrażenie, że autorzy specjalnie zainstalowali maszynie rozumnej
    tłumik myślowy (żeby zbyt nie męczyła się skacząc po jakichś haszah)
    oraz konfabulator skrośny (by wciąż nie musiała odpowiadać "nie wiem").
    Jest mądra tylko na tyle, by nie ograniczało to owczego pędu ludzi,
    którzy gotowi są uwierzyć we wszystko, co dostarcza im elektroniczny
    przekaz (to np. ci, co klikają w linki otrzymane w SMS-ach "od banku").
    Słyszałem już zachwyty nad roztropnością odpowiedzi udzielanych przez
    maszymę. A nawet deklaracje, że teraz to już o wszystko będą ją pytać.

    Jarek

    --
    Konstruktor Trurl zbudował raz ośmiopiętrowa maszynę rozumną, którą, kiedy
    skończył najważniejszą pracę, pociągnął najpierw białym lakierem; potem