-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oleje - pytanie o lepkość
Date: Fri, 27 Aug 2010 06:06:44 +0000 (UTC)
Organization: rot13
Lines: 14
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <i52kg3$jfu$1@news.onet.pl> <X...@1...0.0.1>
<i56h0g$din$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-9-145.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282889204 14769 81.190.9.145 (27 Aug 2010 06:06:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Aug 2010 06:06:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/5.04.25 Hamster/2.1.0.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2306770
[ ukryj nagłówki ]"Agent" <w...@o...pl> wrote in
news:i56h0g$din$1@news.onet.pl:
> No to wychodzi że każdy silnik pracuje w optymalnej wg lepkości oleju
> tylko podczas rozruchu silnika i krótko po. Potem to już temperatura
> oleju rosnie na tyle że wykracza poza temperaturę przy której olej ma
> odpowiednią lepkość.
nie - producent przykladowo zaleca 0w30, bo wie ze ten silnik bedzie mial temp.
podczas normalnej pracy
do max 105 stopni przy temp. zewn. 30C, pisze tez w instrukcji ze jezeli temp.
otoczenia przekroczy 30 to
mozesz/powinienes zalac w40, bo temp. pracy moze byc wyzsza np. 110 stopni przy 40C
na zewnatrz, pisze
tez ze jezeli silnik narazony jest na dlugotrwale przeciazenia to rowniez nalezy
zastosowac olej o wiekszej
lepkosci, bo zrobil testy z ktorych wynika, ze w takich warunkach temp. silnika moze
podskoczyc do 120
stopni
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.10 08:18 Maciej Leszczynski
- 27.08.10 11:44 Agent
- 27.08.10 11:47 Agent
- 27.08.10 12:30 Maciej Leszczynski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
Najnowsze wątki
- 2024-06-29 eSIM, praktyczne doświadczenia z różnymi operatorami?
- 2024-06-30 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- 2024-06-29 poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- 2024-06-29 Tesla to wóz dla mnie
- 2024-06-30 Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- 2024-06-29 Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- 2024-06-30 Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- 2024-06-29 na chuj mieć dom?
- 2024-06-29 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-29 Warszawa => SQL Database Developer <=
- 2024-06-29 Poznań => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-29 Warszawa => Senior Cloud DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-06-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-06-29 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=