-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oleje - pytanie o lepkość
Date: Wed, 25 Aug 2010 10:38:32 +0200
Organization: -
Lines: 23
Message-ID: <4...@4...com>
References: <i52kg3$jfu$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282725510 20855 82.143.187.50 (25 Aug 2010 08:38:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Aug 2010 08:38:30 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2306244
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 25 Aug 2010 10:33:06 +0200, Agent wrote:
>Zastanawiam się po co podaje się górny zakres temperatur np 5W30 jest od
>około -30 do +30. Rozumiem że dolna granica jest istotna aby olej zachowywał
>lepkość w niskich temperaturach ale po co jest górna? W silniku te +30 to
>mamy krótko a potem już cały czas 80-120 stopni (mówie o temp. oleju a nie
>płynu chłodzącego). Więc jest to już nie istotne dla praktycznie każdego
>współczesnego oleju silnikowego czy będzie to XW30 czy XW50. Ma ktoś
>wyjaśnienie?
Bo to nie jest temperatura. To jest lepkosc w temperaturze 100C o ile
dobrze pamietam. Lepkosc przeindeksowana do prostej liczby, wiec "30"
to sa jakies widelki rzeczywistej lepkosci, a "50" oznacza gestszy
olej na goraco.
Podobnie 5 to jest temperatura tylko przeindeksowana lepkosci bodajze
w -18C
Owszem, czasem sie mozna zastanowic czemu niektorzy zalecaja inny olej
na lato, jesli temperatura jest nadal taka sama ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.08.10 10:44 Agent
- 25.08.10 11:07 Agent
- 25.08.10 12:06 J.F.
- 25.08.10 12:09 Agent
- 25.08.10 15:08 Maciej Leszczynski
- 25.08.10 19:06 Maciej Leszczynski
- 25.08.10 20:12 J.F.
- 25.08.10 21:31 Maciej Leszczynski
- 25.08.10 23:23 tadek
- 26.08.10 21:55 Agent
- 26.08.10 21:58 Agent
- 27.08.10 08:06 Maciej Leszczynski
- 27.08.10 08:18 Maciej Leszczynski
- 27.08.10 11:44 Agent
- 27.08.10 11:47 Agent
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=