  • 41. Data: 2015-04-07 10:46:36
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Po prostu uważam że to częste wymiany oleju, a także zalecanie drogich
    > producentów oleju przez producenta to tylko takie ich fanaberie, nie
    > mające wielkiego znaczenia dla trwałosci auta. Co innego takie świece
    > żarowe, tu choćby małe zaniedbanie i pozorne oszczędności mogą przynieść
    > sporo problemów kierowcy.

    Olej nie majatek. Conajniej raz w roku wypada zmienic. Nawet jesli nie
    masz jeszcze przejechane do wymiany.
    Zwlaszcza dla turbiny to rzecz wazna.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 42. Data: 2015-04-07 12:27:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-07 o 09:53, Trybun pisze:

    > Jednostkowe przypadki. Natomiast Sony wypuścił całą serię bubla na rynek.

    Ale Soniaka naprawić czy dostroić to nie był problem.
    Oczywiście Soniaki miały PIL czy Trinitron, natomiast Rubin pracował z
    Deltą. Tam zestroić działa to było prawie pół dnia roboty :(
    A niektóre elementy wcale nie były takie, jak w schematach. Trochę się
    ruszyło czymś, i trzeba było pół obwodu przestrajać.
    Ale to już OT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2015-04-07 13:22:28
    Od: a <...@a...aa>

    od lat kupuje olej silnikowy, tylko i wyłącznie, prosto od producenta,
    który produkuje też między innymi dla Shela

    http://sklep.organika.com.pl/index.php?option=com_vi
    rtuemart&page=shop.browse&category_id=15&Itemid=15

    dostawa zawsze na czas, bez problemów, polecam ( nie pracuję u nich :) )

  • 44. Data: 2015-04-08 09:43:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-04-04 o 10:10, Trybun pisze:
    > No niby nie są tanie, ale np 4litry takiego Castrola kosztuje 150zł, a
    > odpowiednik marki Lotos tylko 98zł.

    Ale to 50 zł różnicy płacisz raz na rok, a jest to mniej więcej tyle ile
    płacisz za paliwo na tydzień/10 dni.
    To oszczędność około 14 groszy dziennie :)

    Myślę, że można znaleźć wiele innych rzeczy, na których się lepiej
    oszczędzi, gdzie nie będzie wyrzutów sumienia i wątpliwości.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2015-04-08 10:21:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-06 o 22:36, Cavallino pisze:

    > Ale swojej niewiedzy nie można przekuwać w objawianie prawd absolutnych.

    To nie przekuwaj i nie objawiaj.
    A w międzyczasie napisz jak można zmierzyć coś czego nie widać
    czy nie słychać.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2015-04-08 18:28:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > To nie przekuwaj i nie objawiaj.

    To nie ja twierdziłem z pewnością godną lepszej sprawy, że megrims się myli.

  • 47. Data: 2015-04-09 08:27:05
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-07 o 12:27, Adam pisze:

> [...]
    > A niektóre elementy wcale nie były takie, jak w schematach. Trochę się
    > ruszyło czymś, i trzeba było pół obwodu przestrajać.

    No nie bardzo, przynajmniej w moim egzemplarzu, i znajomego nie dało się
    tej wady w sprzęcie Sony usunąć.

  • 48. Data: 2015-04-09 08:28:18
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-07 o 10:46, Marek pisze:

    > Olej nie majatek. Conajniej raz w roku wypada zmienic. Nawet jesli nie
    > masz jeszcze przejechane do wymiany.
    > Zwlaszcza dla turbiny to rzecz wazna.

    Czym to właściwie idzie? W benzyniaku niedawno wymiałem niedawno olej.
    Dopiero po nalaniu sprawdziłem datę produkcji na opakowaniu - rok 2011,
    w świetle tego co piszesz taki olej już od 3lat powinien zostać wycofany
    z sprzedaży?

  • 49. Data: 2015-04-09 08:28:57
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-07 o 13:22, a pisze:
> [...]
    rtuemart&page=shop.browse&category_id=15&Itemid=15

    > dostawa zawsze na czas, bez problemów, polecam ( nie pracuję u nich :) )

    Zgroza! A tu niektórzy sądzą że 98zł za cztery litry Lotosa czy Orlenu
    to za mało aby to mogło być coś dobrego...

  • 50. Data: 2015-04-09 08:29:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-08 o 09:43, Miroo pisze:

> [...]
    >
    > Myślę, że można znaleźć wiele innych rzeczy, na których się lepiej
    > oszczędzi, gdzie nie będzie wyrzutów sumienia i wątpliwości.

    No ale mimo wszystko jest to spora butelka Jacka Danielsa. Dylemat
    dotyczy kto ma ją wypić - ja, czy właściciel/e firmy Castrol czy Shell?
    No bo nawet nikt na pms nie odniósł się do moich wątpliwości czy drożej
    to na pewno lepiej dla silnika w moim aucie..