  • Data: 2018-05-30 08:57:46
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-29 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:

    > Od czytania for (forów?) internetowych to dopiero raka można dostać -
    > zwłaszcza w kwestiach tak specyficznych i specjalistycznych jak dobór oleju
    > do silnika.
    >
    > Ludzie tam piszą na podstawie swoich indywidualnych doświadczeń, silnie
    > obciążonych efektem placebo i potwierdzenia.
    > A raczej forum nie jest w stanie zrobić żadnej rzetelnej statystyki.
    >
    > No chyba że planujesz podejmować decyzje na podstawie doniesień typu, że
    > szwagier jednego z forumowiczów lał 5W-30 i mu się panewka przekręciła, a
    > inny forumowicz leje Superol i silnik chodzi jak ta lala ;)

    Masz sporo racji, fora to zuo, ale przez forum można np. znaleźć dostęp
    do polskiej instrukcji, której szuka autor wątku. Można też się
    dowiedzieć, że do danego silnika zalecany jest olej o konkretnych
    parametrach "pozalepkościowych" itp itd

    W sumie jeśli samochód jeździ w trudnych warunkach (np krótkie dystanse
    + miasto + góry), a kupuje się samochód "dożywotnio" (bo interesuje
    mnie, żeby za 8-10 lat nadal jeździł), to można chwilę poświęcić na
    dobranie odpowiedniego oleju. A jak ktoś kupuje auto na 3 lata i potem
    zmienia, to mu wisi co potem się będzie działo.