eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej silnikowy benzyna i dieselRe: Olej silnikowy benzyna i diesel
  • Data: 2012-02-22 01:24:48
    Temat: Re: Olej silnikowy benzyna i diesel
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kajtek <k...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Czy stanie się coś jak się naleje oleju silnikowego przystosowanego do
    > diesla do silnika benzynowego ??
    > Dziękuje za odpowiedzi.
    > ps. żona była tydzień temu na wymianie i dopiero teraz zobaczyłem ...ze
    > zamiast beznyzonwego nalali jej do diesla..
    >
    >
    Kiedyś nie wolno było zamieniać. Paliwo do diesla zawiera siarkę. Niby
    niewiele ale jest. Olej miał pH zasadowe żeby neutralizować kwas siarkawy jaki
    się robił z siarki i wilgoci. Jak doszło pH do neutralnego to trzeba było
    wymieniać bo korozję panewek robił taki olej. To dojście bez pomiarów pH
    przeliczyli mniej więcej na przebieg. Olej do benzynowego miał pH neutralne bo
    w paliwie prawie nie było siarki. Panewki były zrobione z materiału odpornego
    na niewielkie pH kwaśne. Ale panewki do benzynowego nie były odporne na pH
    świeżego oleju do diesla. Znowu ojej do benzynowego nie miał rezerwy na
    zobojętnianie kwasu siarkawego i szybko przechodził w kwaśne pH a to niszczyło
    panewki. Nie wiem jak jest teraz ale zapewne podobnie. Do diesla ma pH
    zasadowe. Może lepsze stopy na panewki teraz są i nie przeszkadza. Albo nic
    się nie stanie przy takiej zamianie albo skróci się przebieg. Tylko to będzie
    wiadomo za ileś tam tysięcy kilometrów i wtedy nikt nie skojarzy tego że
    kiedyś był nalany nie taki olej. Od razu na pewno nic się popsuje. Sporo kasy
    kiedyś na tym przytulałem. W PRL był problem z kupieniem oleju do benzyniaka.
    A na różnych bazach transportowych oleju do diesla mieli do oporu. To wynosili
    i sprzedawali. 30 40 tysięcy wytrzymywały panewki w 125 i podobnych na oleju
    od diesla. Jak pierwszy raz zobaczyłem panewki to zdębiałem. Wyżarte placki na
    wyraźnie wyczuwalną palcami głębokość. Potem się douczyłem i wiedziałem
    dlaczego tak jest. Wał specjalnie w dupę nie dostawał. Jka miał tak do stu
    tysięcy to wystarczyło wymienić panewki. ponad 130 do 150 tysięcy musiał iść
    do szlifu. Ale silnik 125p po 150 tysiącach eksploatowany przez Kowalskiego co
    tylko pracy jeździł miał już dosyć i musiał iść do remontu kapitalnego. Od
    poldka wytrzymywał czasami ponad 200 tysięcy ale w nim było inne smarowanie.
    Ja bym pojechał żeby wymienili olej. Oczywiście będą mieli jakąś swoją teorię
    zeby tego nie robić. Co Ty zrobisz twoja sprawa.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: