    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Olej do skrzyni bieg?w.
    Date: Wed, 07 Nov 2012 21:05:56 +0100

    Wed, 7 Nov 2012 02:46:48 -0800 (PST) Michal Demczuk
    <m...@i...pl> napisał:

    >Sa dedykowane oleje przekłądniowe do 2t ale mozna
    >spokojnie zastosować silnikowy 4t. Jednak mokre sprzegła
    >nie toleruja olejów dedykowanych do przekłądni hipoidalnych czyli GL-4 i 5.

    A jakie są efekty zastosowania takiego oleju?
    Ja do Rometa Charta zalałem ELF Tranself-B 80W90 GL-5 (poprzednio był
    chyba Hipol - miał charakterystyczny, gryzący, nieprzyjemny zapach) i
    na sprzęgło nie narzekałem. Akurat robię teraz remont silnika więc
    jeżeli są przesłanki żeby wymienić olej (a nawet dokładnie wymyć
    resztki poprzedniego) to mogę to teraz zrobić. Powinienem zmienić olej
    na inny? Obawiam się że przy oleju o mniejszej lepkości, trwałość
    elementów (zabytkowego już przecież) silnika zmniejszy się. Co
    polecasz w tej sytuacji?

    Kolega do WSKi leje Hipol i też nie narzeka na sprzęgło.