  • 11. Data: 2010-08-25 00:03:40
    Temat: Re: Olej do JTDm - pytanie.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:i50ki1$rp7$1@inews.gazeta.pl...

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    news:70fd865c-257c-4a9c-98b3-8d3234453acd@f6g2000yqa
    .googlegroups.com...

    > No to nie rozumiem - dlaczego nie zalejesz Selenii, albo Mobila? zakup
    > 4l wychodzi w granicach 200PLN, wg allegro...

    Chyba nie czytasz watku uwaznie - mobil1 z allegro to na 90% bedzie jakis
    podrobiony rzepakowy.

    Pewniejszy zakup będzie w hurtowni. I taniej niż na Allegro.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2010-08-25 00:17:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-23 20:58, Seba pisze:
    > Hej.
    > Czy ktoś od nas z grupy, siedzący w tej tematyce ma informację jaki olej
    > (przyjmując lepkość 5W-40) spełnia specyfikację FIATa 9.55535-M2?
    > Wiem, że Selenia WR i Mobil 1 'New Life' się tym chełpi - ale czy jest
    > coś jeszcze na naszym rynku co mogę kupić w tym temacie?
    > Wolałbym Valvolina czy siakie goś Motula - ale nijak nie mogę doczytać
    > czy spełniają one tą specyfikację/wymaganie.
    >
    > Ps. Pacjent to 2.4 JTDm.
    >
    > Z góry dzięki.

    Jeżeli masz 5W40 i API SJ to lej 5W40, co za różnica jaką normę ma dany
    koncern, tak czy siak lepkość i max temp pracy masz określoną, a to jak
    nazywa ją producent to inna sprawa.

    U mnie producent określa 5W30 API SJ z olejów GM, a ja kupuje 5W50
    Valvoline VR1, bo tak. Silnik pracuje w ciężkich warunkach i w wyższych
    temp 5W30 może nie dać sobie rady. Swoją drogą jakoś tak wolę Valvoline
    niż Castrola czy Mobila, kwestia gustu, mniej rozreklamowany w
    głupkowatej telewizji, tańszy.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 13. Data: 2010-08-25 09:15:31
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 25 Sie, 00:03, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Chyba nie czytasz watku uwaznie - mobil1 z allegro to na 90% bedzie jakis
    > podrobiony rzepakowy.
    > Pewniejszy zakup będzie w hurtowni. I taniej niż na Allegro.

    http://tinyurl.com/hurtownia

    pozdr
    Adam

  • 14. Data: 2010-08-25 09:59:07
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 00:17:31 +0200, Lewis napisał(a):

    > Jeżeli masz 5W40 i API SJ to lej 5W40, co za różnica jaką normę ma dany
    > koncern, tak czy siak lepkość i max temp pracy masz określoną, a to jak
    > nazywa ją producent to inna sprawa.

    Tyle, że u mnie jest ten cholerny DPF - i z tego co doczytałem, to
    jednak trzeba pilnować odpowiedniego oleju/normy producenta (zalecane
    jest abu olej spełniał ACEA C3).

    Wiesz - ja sobie doskonale zdaję sprawę, że olej to olej - ponad jego
    'markę' stawiać trzeba na odpowiedni interwał wymiany i odpowiednią
    klase jakościowo/lepkościową. Do tej pory lałem do swoich aut Valvoline
    MaxLife (czy to w wersji 5W czy 10 W) i z głowy - ale w tym przypadku
    się okazało, że ten olej może akuratnie nie być "tym właściwym". Stąd
    pytanie na grupie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 15. Data: 2010-08-25 10:13:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > podrobiony rzepakowy.
    > Pewniejszy zakup będzie w hurtowni. I taniej niż na Allegro.

    Właśnie. Podjechać i kupić bezpośrednio.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2010-08-25 12:14:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 09:59, Seba pisze:

    > Tyle, że u mnie jest ten cholerny DPF - i z tego co doczytałem, to
    > jednak trzeba pilnować odpowiedniego oleju/normy producenta (zalecane
    > jest abu olej spełniał ACEA C3).

    I uważam, że ta informacja powinna być wystarczająca. Wchodzisz na
    stronę jakiejś hurtowni i wyszukujesz oleje spełniające ww normę.

    Kilka przykładowych spełniających tą normę:

    - Castrol Magnatec 5W40 C3
    API SM/CF ACEA A3/B3/B4/C3 także do silników z DPF

    - Valvoline SynPower MST 5W30
    API SL/CF, ACEA C3, A3, B4

    - Motul 8100 X-Clean C3 5W-40
    API SM/CF, ACEA C3/A3/B4

    Nie za ma co :P

  • 17. Data: 2010-08-25 12:20:59
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 12:14:44 +0200, Lewis napisał(a):

    <ciach>

    Ależ Ty mi takich rzeczy pisac nie musisz - no dajże spokój ;)

    > Nie za ma co :P

    PS. I żeby było jasne - stanęło na Motulu X-Clean (zamówiony wczoraj,
    dzisiaj ma do mnie dotrzeć) :)

    Ale co tej normy Fiatowskiej to nadala wychodzi na to, że przy lepkości
    5W-40 tylko Selenia WR ją spełnia. Nieźle to sobie wykombinowali.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 18. Data: 2010-08-25 15:42:37
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Chyba nie czytasz watku uwaznie - mobil1 z allegro to na 90% bedzie
    > jakis podrobiony rzepakowy.

    Bo? kupiłeś, robiłeś jakieś profesjonalne badania, że tak twierdzisz?
    Ktoś tu jakiś czas temu robił, i wyszło mu coś jakby innego...

  • 19. Data: 2010-08-25 16:21:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "omega_fan" <o...@n...org> wrote in message

    > Bo? kupiłeś, robiłeś jakieś profesjonalne badania, że tak twierdzisz?
    > Ktoś tu jakiś czas temu robił, i wyszło mu coś jakby innego...

    Nie wiem, jezdze na Millersie i nie z allegro, pisze tylko co przedpisca
    sugerowal. "chyba nie czytasz watku".

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-08-25 16:35:44
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 08/25/2010 04:21 PM, kamil wrote:

    > "omega_fan" <o...@n...org> wrote in message

    > Nie wiem, jezdze na Millersie i nie z allegro, pisze tylko co przedpisca
    > sugerowal. "chyba nie czytasz watku".

    Rzeczywiscie, zwracam honor :)