eGospodarka.plGrupypl.internet.polipOkołopolityczne wypociny, czyli quo vadis polski Internecie? › Re: Okołopolityczne wypociny, czyli quo vadis polski Internecie?
    From: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Okołopolityczne wypociny, czyli quo vadis polski Internecie?
    Date: Sun, 13 Nov 2005 10:19:27 +0000 (UTC)

    Tomasz Śląski <t...@s...pl> wrote:

    > cała dokumentacja przetargowa powstała w TPSA, a pan URTiP ją tylko
    > przyklepał.

    Mógłbyś nam coś powiedzieć na temat źródła tej informacji?

    > Kto pobrał i czytał dokumentację, zapewne
    > zauważył, że pewne sformuowania są tak charakterystyczne, iż nietrudno
    > pokusić się o domysły, że cały ten przetarg to farsa sterowana przez TPSA.

    Ahha... domysły. Rozumiem.

    > Do tego dołóżmy absurdalne kwoty, jakie należałoby uiszczać rocznie za
    > eksploatację dwóch kanałów rzeczonego pasma 3,5 GHz - nawet w słabo
    > zaludnionych rejonach były to kwoty ok 15-20 tys zł rocznie, w większych
    > aglomeracjach - 30-40 i więcej tys. rocznie. To miał być przetarg dla
    > Kowalskiego? Kpina jakaś.

    A kto powiedział, że to miał być przetarg dla Kowalskiego? Budżet państwa
    ma swoje potrzeby (związane z dziurą w nim). Patrząc na plany nowego
    rządu, potrzeby te będą większe niż dotychczas :) Jaki to biznes
    dopuszczać do częstotliwości firmy typu Kowalski & Trzech Kumpli a
    wykluczać tepsę, która jest w stanie wyłożyć najwięcej? Szczytne idee o
    konkurencji swoją drogą, ale postaw się w sytuacji decydentów ;)

    > Fajnie, tylko, że wszyscy np. zapomnieli, że rozporządzenie uwalniające
    > częstotliwości 2,4GHz, 5,8GHz i całą masę innych, się wyekspirowało we
    > wrześniu, czyli tym samym zdelegalizowały się wszelkie trzepakowe sieci
    > osiedlowe, mikrofony bezprzewodowe, etc, etc. Nim nowy rząd i SuperUrząd
    > się "zorientują" i powstanie stosowna regulacja prawna przywracjająca
    > legalność używanych dotychczas urządzeń

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    lacznosc/rozporzadzenia/
    projekt_urzadzenia_radiowe_bez_pozwolenia/px_144.3_1
    8.08.2005.pdf

    Lejąc dziegieć i katastrofizując, mógłbyś jeszcze odnotować fakt, że ta
    nowa regulacja prawna jest znacznie obszerniejsza niż stara. Poza tym nie
    zauważyłem w niej ograniczenia na rodzaje anten, które mogą być stosowane
    w naszym ulubionym paśmie, tj. historyjek o antenach zintegrowanych,
    dołączanych, zaprojektowanych jako integralna część urządzenia, itp.
    tekstów, które, jak wiemy, występowały w starym rozporządzeniu.

    > minie całe mnóstwo czasu, w którym niewykluczone będzie ściganie
    > "przestępców" telekomunikacyjnych.
    [...]
    > Konkludując, być może uprawiam czarnowidztwo

    Sam bym tego lepiej nie ujął :)

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
    <s...@s...waw.pl> [GG:3786250]