    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 14 Jun 2013 02:35:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Okienko chatu - przechwytywanie tekstu
    From: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    wiadomościnews:kpea2d$2mf$1@node1.news.atman.pl...

    > dobrze zrozumiałeś - debugger :)))
    > Choć IDA razem z debuggerem też może być.
    >
    > Wszystko zalezy od windowsa:  XP, 7,8,* 64/32 ?
    > najbezpieczniejszy bedzie windbg  - bo od MS-
    > i działa na wszystkich windowsach - ale ciężki w obsłudze.
    > Oly bedzie przydatny tylko na 32 bitowych
    > ale masz więcej tutoriali - opisów bardziej przyjazny.
    > Kiedys softice był dobry na wszystko :)))))

    Mamy do czynienia z XP wziętym zasadniczo z Węgorzewskiej ;)

    > Debuggerowi wszystko jedno
    > czy to jest w exe czy dll czy w czym innym
    > on działa na tym co juz w pamięci - skąd się tam
    > wzięło to mało ważne.
    > Jednak jeśli to komponent w C# np. to
    > nie tędy droga . A jeszcze może np.
    > ( to juz perwrsja) rysowac poprzez directx
    > :))))

    Możliwe że są jeszcze bardziej perwersyjni, gdyż ten API Monitor
    którym wczoraj się bawiłem DX-a też monitorował :)

    > trzeba najpierw rozpoznać co to jest i czy nie ma
    > zabezpieczeń antydebugg
    > bo wtedy sprawa sie komplikuje.

    Jakie tam zabezpieczenia są to nie wiem, ale pewne jest że autorzy
    celowo dołożyli starań, by z tego okienka nie dało się nic wyciągnąć,
    tudzież by to maksymalnie utrudnić.

    > Może puść to pod procesmonitor - sysinternals
    ?http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb8
    96645

    > będzisz miał nadmiar informacji :))))

    Poćwiczę temat gdy wrócę z fabryki.
    Natomiast w drodze do fabryki zdałem sobie sprawę z jednego pozornie
    błahego faktu. Otóż w tym chacie działa zaznaczenie pojedynczej
    linijki i Ctrl+C. Może od tej strony da się jakoś obadać ?

    Aha - rozwinę nieco pierwotny plan z pomysłem. Otóż wiedząc że
    bezpośrednio w komponencie ciężko będzie znaleźć miejsce w którym
    teksty są przetwarzane, pomyślałem, że jak ten komponent by się nie
    zabezpieczał i tak ostatecznie musi się odwołać do jakiejś funkcji
    systemowej która to fizycznie wyświetli. Plan polegał na
    zidentyfikowaniu tej funkcji która jest używana (bezpośrednio lub
    pośrednio) do tego wyświetlania i podpięcie się zamiast niej.
    Oczywiście trzeba by pokombinować jak zidentyfikować proces ją
    wywołujący i zrobić bypass na nie interesujące nas wywołania innych
    procesów. Miało by to dodatkowo jedną zaletę. Program który
    podsłuchujemy miał by nikłe szanse na zorientowanie się że jest
    podsłuchiwany.