  • 11. Data: 2023-11-01 21:37:12
    Temat: Re: Ogranicznik prądowy USB
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Chciałbym dać ograniczenie prądowe, aby ciągnął 50, może najwyżej 100mA.
    > Jak to zrobić?

    A CLD nie załatwia sprawy? - np. CDCLD100 TR13 PBFREE

  • 12. Data: 2023-11-02 07:24:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Nov 2023 13:04:17 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ale właściwie dlaczego ci przeszkadza ładowanie 150mA?

    Wolniejsze ładowanie = dłuższa żywotność.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2023-11-02 08:06:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.11.2023 o 07:24, Adam pisze:

    > Wolniejsze ładowanie = dłuższa żywotność.

    Kuzynka w swoim telefonie przerywał ładowanie na 80%, bo bateria dłużej
    wytrzyma do wymiany.

    Robert

  • 14. Data: 2023-11-02 10:03:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.11.2023 08:06, Robert Wańkowski wrote:
    > Kuzynka w swoim telefonie przerywał ładowanie na 80%, bo bateria dłużej
    > wytrzyma do wymiany.

    I pewnie tak będzie, ale mnie to kojarzy się z "mało wychodzę z domu, bo
    kupiłem drogie buty i nie chcę żeby się za szybko zużyły", no wiecie...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2023-11-02 10:16:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > I pewnie tak będzie, ale mnie to kojarzy się z "mało wychodzę z domu, bo
    > kupiłem drogie buty i nie chcę żeby się za szybko zużyły", no wiecie...

    Te zabiegi bardziej wpływają na samopoczucie niż realny zysk. Nie
    twierdzę, że ograniczenie prądu ładowania nie wpłynie na żywotność
    akumulatora czy grubość zelówki.

    Poprawia też samopoczucie także osoby, która nie kupi sobie etui do
    telefonu, bo po co, trzeba otwierać, nie po to kupowałem cieki telefon,
    aby był gruby. Będę uważał nic się nie stanie. No i spadł mi wiele razy,
    ekran wygląda jak witraż 600 DPI. Ale mam ubezpieczenie na szybkę to mi
    za darmo wymienią, ale za którąś deltą Diraca padł wyświetlacz.
    Zapłaciłem 300 zł i mam/miałem nowy wyświetlacz, który znowu wygląda jak
    witraż, ale 60 DPI.

    Robert

  • 16. Data: 2023-11-02 10:23:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Te zabiegi bardziej wpływają na samopoczucie niż realny zysk. Nie
    > twierdzę, że ograniczenie prądu ładowania nie wpłynie na żywotność
    > akumulatora czy grubość zelówki.

    Co innego można zrobić w temacie trwałości?

> [...]
    > za darmo wymienią, ale za którąś deltą Diraca padł wyświetlacz.
    > Zapłaciłem 300 zł i mam/miałem nowy wyświetlacz, który znowu wygląda jak

    Inne rzeczy też tak Ci lecą z rąk?

  • 17. Data: 2023-11-02 10:41:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.11.2023 o 10:23, io pisze:
    > Inne rzeczy też tak Ci lecą z rąk?
    99% to wypada z kieszeni.
    Hmmm... teraz tak myślę, może funkcję kieszeni powinna przejąc kabura na
    telefon?
    Pasek przy spodniach mam, jedynie problem z roboczymi, gdzie mam szelki.
    Może czas na nowy strój?

    Robert

  • 18. Data: 2023-11-02 11:38:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Nov 2023 08:06:52 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Kuzynka w swoim telefonie przerywał ładowanie na 80%, bo bateria dłużej
    > wytrzyma do wymiany.

    Laptopy serii biznesowych (np. Dell Latotude, Lenovo Thinkpad, HP Probook)
    mają możliwość ustawienia progów ładowania. Działa to tak, że laptok jest
    stale na zasilacznu, ale zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu dolnego
    minimum (np. 25% pojemności nominalnej) i kończy ładowanie na górnym progu
    (np. 80%). Dodatkowo (np Latitude) można ustawić tryb ładowania:
    szybkie/wolne.

    Ponadto Li-Jon i podobnych nie zaleca się ładować prądem 1C tylko
    mniejszym.

    W opisywanym przypadku: nie jest konieczne gotowanie zegarka i ładowanie go
    w kilkadziesiąt minut, może się ładować dłużej, np. przez noc.
    Nawet instrukcja do niego wspomina, aby go nie podłączać do ładowarek
    mocniejszych niż 0,5A.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2023-11-02 16:04:36
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Wolniejsze ładowanie = dłuższa żywotność.

    Baterie są dziś tanie, wymiana dla elektronika nie stanowi dużego
    problemu. Ja traktuję w swoich urządzeniach baterie jak elementy
    eksploatacyjne. Jak klocki hamulcowe. Zużyje się to się wymieni. Raz na
    parę lat mogę wydać te 30 zł (o ile po tych paru latach nadal będę miał to
    urządzenie).

    Ostatnio w słuchawce (BT) wymieniłem. 40 zł dałem z wysyłką. Słuchawka od
    paru lat katowana rozmowami i callami (rozładowywana do zera praktycznie
    codziennie). Nowa 200 zł, ale nie ma co kupować, skoro jest sprawna, tylko
    element eksploatacyjny się zużył.

    --
    Rozmawia dziennikarz ze znanym rabusiem:
    - Jakie jest pana najwieksze marzenie?

  • 20. Data: 2023-11-02 16:38:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.11.2023 11:38, Adam wrote:
> [...]
    > minimum (np. 25% pojemności nominalnej) i kończy ładowanie na górnym progu

    Teraz każdy który ma Windows 11, ma tę funkcjonalność.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz