-
Data: 2010-12-21 11:31:14
Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-12-20 23:42:59 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:
>> Jak na kocice to tylem, a jak awaryjnie to IMO przodem pulsacyjnie,
>
> Na litość boską! Jakie hamowanie pulsacyjne!? Co wy tu wypisujecie? W
> motocyklach nie ma czegoś takiego jak hamowanie pulsacyjne!
Jest i działa. Przynajmniej u mnie. W czasie ćwiczeń, które sobie
urządziłem na lotnisku w Modlinie, hamując pulsacyjnie osiągałem
krótsze drogi hamowania niż jednostajnie, dodatkowo przy jednostajnym
zdarzyło się co jakiś czas uślizgnąć przodem - błyskawiczne
odpuszczenie po tym i wciśnięcie dramatycznie wydłuża drogę hamowania
(ze 3-4 m w tym przypadku). Przy pulsacyjnym średnio zatrzymywałem się
ok. 1-1,5 m wcześniej od jednostajnego. A prędkość ćwiczebna to było
całe 60.
> Zabobon o hamowaniu pulsacyjnym, jest jedną z rzeczy która w tym kraju
> zaczęła żyć własnym życiem. Ktokolwiek ma pojęcie o technice jazdy po
> prostu wyśmieje każdego "instruktora" zalecającego hamowanie
> pulsacyjne. W hamowaniu motocyklem akcja hamulca w pierwszej fazie
> prowadzi do ugięcia zawieszenia, zanim jeszcze efektywnie pojazd
> zacznie zwalniać. Ugięcie zawieszenia, bedące wynikiem przeniesienia
> masy na przednie koło musi nastąpić, aby prawidłowo dociążyć przednie
> koło i mówiąc kolokwialnie - powiększyć powierzchnię przylegania
> przedniej opony. Bez tego nie da się efektywnie hamować motocyklem.
> Teraz - hamowanie pulsacyjne, polegające na puszczaniu i naciskaniu
> hebla powoduje jedynie, ze motocykl zaczyna skakać przodem góra dół i
> cała akcja pracy hamulcem idzie w ściskanie i samoczynne rozprężanie
> zawieszenia z przodu. Tam nie ma wtedy żadnego efektywnego hamowania,
> jakieś jest, ale nie efektywne i na pewno nie bezpieczne. Pojawia się
> zatem totalna niestabilność, przez którą łatwo się wyłożyć.
Czcza teoria. Nie wziąłeś pod uwagę dwóch elementów: hamowanie
pulsacyjnie nie polega na zupełnym puszczeniu klamki oraz zawieszenie
na dekompresję potrzebuje czasu (bezwładność całego układu) - czasu
dłuższego niż cykl ponownego dociśnięcia klamki.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 11:31 duddits
- 21.12.10 11:40 AZ
- 21.12.10 11:42 AZ
- 21.12.10 11:43 AZ
- 21.12.10 11:50 Lovtza
- 21.12.10 11:53 Lovtza
- 21.12.10 11:54 duddits
- 21.12.10 12:00 AZ
- 21.12.10 12:05 Lovtza
- 21.12.10 12:05 AZ
- 21.12.10 12:08 Lovtza
- 21.12.10 12:09 duddits
- 21.12.10 12:11 Lovtza
- 21.12.10 12:12 Lovtza
- 21.12.10 12:17 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=