    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odzewnik telefoniczny
    Date: Wed, 23 Mar 2011 21:22:03 +0100

    > Oj daruj sobie tego typu teksty. Kupując nóż kuchenny tez szukasz na
    > etykiecie, jakiej grubości plastry kroi?

    Czy ja wymyślam teksty w stylu: zaświecona neonówka, co prawda gaśnie, ale
    odbiera połączenie. ??

    > My? Ciebie jest więcej? ;-)

    Nikt tego nie czyta?
    Przed chwilą Roman wtrącił uwagę jak to jest w Strowgerze. Co prawda ja
    opieram swoje doświadczenie na Pentakoncie i troszkę na Alkatelu. Ale
    generalnie nie ma co się kłócić o szczegóły, bo każda z central musi
    zapewnić działanie telefonu - dać prawie takie same parametry linii.

    O ile mnie pamięć nie myli to w Strowgerze występowało odwrócenie pętli,
    poza tym nie pamiętam istotnych różnic pomiędzy centralami.

    > I co prawda generalnie faktycznie wygląda na to, że spadek napięcia na
    > linii po podniesieniu słuchawki wynika z jej obciążenia, nie z
    > przełączenia zasilania, to jednak, jak stwierdziłem, coś jest przełączane,
    > albowiem składowa stała zasilania, w miarę malenia rezystancji obciążenia
    > liniowo sobie spadająca, w okolicach obciążenia zbliżonego do impedancji
    > pętli nagle gwałtownie skacze (z kilkunastu do trzydziestu kilku V),

    I ten wzrost napięcia jakoby miał rozłączyć połączenie?

    > wtedy też pojawia się na linii składowa zmienna.

    moment zestawienia połączenia?

    > rezystancji obciążenia aż do typowych ~600omów daje już to, czego można
    > oczekiwać, czyli AC plus kilka woltów DC.
    > Wygląda na to, jakby wyposażenie abonenckie wykrywając podniesienie
    > słuchawki przestawiało źródło zasilania na wyższą wydajność i stąd ten
    > skok.

    więc źródło prądowe

    To gdzie trzeba wpiąć tę neonówkę?

    --