  • 1. Data: 2011-10-17 21:15:46
    Temat: Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Witam
    Czeka mnie trochę jazdy przez tereny zalesione. Czy znacie jakieś sprawdzone
    środki do odstraszania zwierząt? Widziałem reklamę jakiś gadzetów do
    montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki odstraszające
    zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies doświadczenia?

  • 2. Data: 2011-10-17 21:20:34
    Temat: Re: Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "dorato"

    > środki do odstraszania zwierząt?

    A sio! Do budy! HuuuHuuu!

  • 3. Data: 2011-10-17 21:23:15
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > gadzetów do montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki
    > odstraszające zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies doświadczenia?

    2 razy walnąłem jelenia.
    widziałem wiele takich wypadków
    nigdy w terenach zalesionych :)
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2011-10-17 21:40:25
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    > 2 razy walnąłem jelenia.
    > widziałem wiele takich wypadków
    > nigdy w terenach zalesionych :)
    > pzdr
    > GL

    Ja też widziałem i słyszałem o zderzeniach z łosiem - dużo bardziej
    dramatycznych w skutkach.

  • 5. Data: 2011-10-17 21:48:50
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dorato <b...@k...com> napisał(a):

> [...]
    > montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki odstraszające
    > zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies doświadczenia?

    Mocz tygrysa szablozębnego w spryskiwacz.

  • 6. Data: 2011-10-17 22:04:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** dorato pisze tak:

    > Ja też widziałem i słyszałem o zderzeniach z łosiem - dużo bardziej
    > dramatycznych w skutkach.

    Uderzyłem w dzika i odtąd moim środkiem zapobiegawczym jest nie
    jeżdzenie w nocy.

    Wazelina dla tego kto ogrodził drogę Olsztyn Spręcowo co prawda po
    szkodzie (zderzenie z łosiem) ale zawsze coś.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2011-10-17 22:21:26
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 17 Paź, 21:15, "dorato" <b...@k...com> wrote:
    > Witam
    > Czeka mnie troch jazdy przez tereny zalesione. Czy znacie jakie sprawdzone
    > rodki do odstraszania zwierz t? Widzia em reklam jaki gadzet w do
    > montowania z przodu samochodu kt re pono emituj dzwieki odstraszaj ce
    > zwierzeta z du ej odleg o ci. Ma kto jakies do wiadczenia?

    mam doswiadczenia: swego czasu (~2lata wstecz) zakupilem pare i
    zamontowalem wg wskazowek. Noc, las - a ja sune lasem +/- 80km / h, bo
    podobno powyzej 60 sie "uaktywnialy". I tak sie uaktywnily, ze 2 dziki
    mi przez droge przebiegly na odleglosc 5m od auta. Takze nie wierz w
    te bajki ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

    GG: 5767314
    http://otomoto.pl/peugeot-206-zarejestrowany-zadbany
    -C21015595.html

  • 8. Data: 2011-10-17 22:51:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dorato wrote:
> [...]
    > gadzetów do montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki
    > odstraszające zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies

    może puszki po konserwach przywiązane do haka holowniczego?

  • 9. Data: 2011-10-18 00:21:58
    Od: Deflegmator <w...@M...pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2011 21:15:46 +0200, dorato napisał(a):

> [...]
    > montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki odstraszające
    > zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies doświadczenia?

    Na kolei to się sprawdza. Jakieś ryki konających zwierząt z głośnika.
    Odstrasza jelonki/inne łagodne stworki, chociaż podobno przyciąga
    padlinożerców i drapieżniki. Tyle, że jest zamontowane przy torowisku na
    stałe i działa z wyprzedzeniem - na kilkaset metrów przed pędzącym
    pociągiem. Co do samochodu - to nie ma sensu. Musiałoby napierdalać ze 200
    dB. Już lepiej orurowanie antykangurowe jak australijskie terenówki z
    interioru sobie zamontuj. :) I niech stopa Twa nie dotknie hamulca. :)

  • 10. Data: 2011-10-18 00:33:14
    Od: to <t...@x...abc>

    begin dorato

> [...]
    > gadzetów do montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki
    > odstraszające zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies

    Ksenony dobrze odstraszają. Nie żartuję. I pewnie jeszcze głośny wydech.