eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdśnieżanie samochoduRe: Odśnieżanie samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.cdu153.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odśnieżanie samochodu
    Date: Fri, 21 Feb 2025 17:17:49 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <jn4mc0gf7b7p.1jgslz27zb217$.dlg@40tude.net>
    References: <voutsm$lg1$1@news.chmurka.net>
    <bfd51tj6xrq7$.1exrd9l9ype92.dlg@40tude.net>
    <vouv5o$i50$3@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <vp1833$ha0$2@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <vp242u$ha0$10@news.chmurka.net>
    <13d5o46d7crix$.143ztfw1vbmg0.dlg@40tude.net>
    <1ffnoobdz2r2l$.110fxsczriaxx$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="cdu153.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.30.170.153";
    logging-data="25385";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:oxHkSvBFSwNK7axbkV3m4U1rg2s=
    sha256:2BGbW2EMQFMDjCbqDgNAWpPcfIClrYD3M98PQrKRPb4=
    sha1:FDp5dMEiQ6GVkK8Q0wsNFOYth94=
    sha256:NPZRdinVuCYPWPwgg5xG5rH6jqAgxxdO08HvkhMzoaQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2728693
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 18 Feb 2025 22:29:07 +0100, Adam wrote:
    > Dnia Tue, 18 Feb 2025 16:07:52 +0100, J.F napisał(a):
    >> On Tue, 18 Feb 2025 15:05:17 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 18-02-2025 o 14:53, J.F pisze:
    >>>> Nie mogę ruszyć bez widoczności.
    >>>
    >>> To najpierw ja zrób, a potem odpalaj i ruszaj.
    >>
    >> Bez ciepła dobrej widoczności nie zrobię.
    >> Farelkę mogę przynieść, ale pradu z latarni ponoć nie wolno :-)
    >>
    >
    > Chciałem jeszcze zauważyć, że wszystkie podręczniki samochodowe oraz ogólne
    > podręczniki motoryzacji zalecały grzanie silnika przed ruszeniem. W
    > przypadku mrozów i dizli było to czasem nawet kilka-kilkanaście minut.
    > Nie wolno było ruszać bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika nawet w
    > lecie.
    > Ale tamte starsze podręczniki pisali fachowcy od samochodów, a nie fachowcy
    > od jakiegoś public relations czy inne oszołomy.

    Nie wiem jak z dieslami (cięzarówki), ale w osobówkach normalne było,
    że się zapalało silnik (benzynowy) i jechało.
    Nikt specjalnie nie czekał 5 minut, aż mu się rozgrzeje.

    No ale jak trzeba było auto odsnieżyć, to nie była strata czasu :-)

    > Oczywiście - mało teraz jest aut z pośrednim wtryskiem do komory wirowej
    > czy gażnikowych, ale zasady smarowania raczej się nie zmieniły. Może poza
    > tym, że nie ma olejów zimowych i letnich, tylko w pewnym zakresie
    > uniwersalne.

    No ale co - lepsze oleje teraz, lepsze smarowanie, lepsze silniki?
    Czy może prawidłowo rozgrzewany silnik starcza na 500kkm, a
    nierozgrzewany na 300kkm ... tylko komu to potrzebne ...

    > Ale to czasem nawet gorzej, bo jak ktoś odpali turbo-benzynę smarowamą
    > olejem 0W30 i od razu zacznie ostro jechać, to nie dziwi, że bardzo szybko
    > zwali panewki i rozwali turbinę.

    A naprawde tak szybko rozwali ?

    > Są zabezpieczenia typu turbo-timer (np. niektóre Subaru), ale bardzo rzadko
    > jest zabezpieczenie przed rozkręceniem się zimnej turbiny.

    No wlasnie, jest zabezpieczenie w drugą stronę.
    Zresztą wiadomo z czego wynikające.
    A dla startu ... nie ma istotnej potrzeby ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: