  • 1. Data: 2009-07-30 12:43:21
    Temat: Odkamieniacz wody
    Od: JareC <s...@s...pl>

    Bylem ostatnio na jakichs targach i znalazlem urzadzenie do
    odkamieniania wody.
    http://www.cwt-international.com/cwt/pl/
    Z tego, co tlumaczyl mi przedstawiciel firmy sprzedajacej ten produkt,
    przyklejone do rury paski, dzialaja jak okladziny kondensatora do
    ktorego podlacza podpina sie napiecie zmienne okolo (chyba) 30kHz.
    Rozbija/zmienia to sole metali czy cos...
    Czy ktos badal takie urzadzenie, jak ono na prawde dziala? mozna takie
    cos zrobic samemu ;d??

  • 2. Data: 2009-07-30 13:38:41
    Temat: Re: Odkamieniacz wody
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-30 14:43:21 +0200, JareC <s...@s...pl> said:

    > Bylem ostatnio na jakichs targach i znalazlem urzadzenie do odkamieniania wody.

    To nie jest do odkamieniania wody, co najwyżej do zapobiegania
    osadzania się kamienia w rurach.
    Prawie jak żywiec. ;) Prawie robi różnicę.

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-07-30 13:40:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JareC" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kondensatora do ktorego podlacza podpina sie napiecie zmienne
    > okolo (chyba) 30kHz. Rozbija/zmienia to sole metali czy cos...

    Powinno zapobiegac osadzaniu, no moze nie tyle powinno, co
    niezdziwiloby gdyby zapobiegalo.

    Ale do wody to zwykly magnetyzer - pozytywnie sprawdzony w
    reaktorze w Swierku.

    J,.

  • 4. Data: 2009-07-30 13:41:04
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-30 14:43:21 +0200, JareC <s...@s...pl> said:

    > http://www.cwt-international.com/cwt/pl/

    a poza tym bardzo podoba mi się sformułowanie:
    "crystallization process of the liquid calcium"
    Niezwykle marketingowe podejście.

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-07-30 18:01:24
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Rozbija/zmienia to sole metali czy cos...
    > Czy ktos badal takie urzadzenie, jak ono na prawde dziala? mozna takie
    > cos zrobic samemu ;d??

    było kilka watkow na elektrodzie , a EDW czy EP nawet kit wypuscila

    ile w tym markeringu a ile prawdy to jak ktos uparty - moze sprawdzic , sa testy
    dla akwarystow do wyznaczania twardosci wody :)

  • 6. Data: 2009-07-30 20:10:13
    Od: JareC <s...@s...pl>

    nenik pisze:

    > było kilka watkow na elektrodzie , a EDW czy EP nawet kit wypuscila
    >
    > ile w tym markeringu a ile prawdy to jak ktos uparty - moze sprawdzic , sa testy
    > dla akwarystow do wyznaczania twardosci wody :)

    nie mogę znalesc ...

  • 7. Data: 2009-07-30 20:58:27
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-30 20:01:24 +0200, "nenik" <n...@o...pl> said:

> [...]
    > sa testy
    > dla akwarystow do wyznaczania twardosci wody :)

    To nawet bez sprawdzania powiedzieć można - przecież żaden tego typu
    wynalazek elektroniczny nie usuwa masy materii z przepływajłcego
    przezeń strumienia.
    Tu co najwyżej jest myk z nieosadzaniem osadu na ściankach rur. Tylko
    tyle, i nic ponadto.

    Jak ktoś chce usuwanie twardości wody - to wymieniacze jonowe.

    --
    DJ

  • 8. Data: 2009-07-31 19:56:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    DJ wrote:

    > Tu co najwyżej jest myk z nieosadzaniem osadu na ściankach rur. Tylko
    > tyle, i nic ponadto.

    Podobno nie tylko nie osadza się, ale również rozpuszcza już osadzony.
    Tego typu układów jest mnóstwo i większość twierdzi że działa.

    Mirek.

  • 9. Data: 2009-08-01 07:54:08
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-07-31 21:56, Mirek pisze:

    > Podobno nie tylko nie osadza się, ale również rozpuszcza już osadzony.
    > Tego typu układów jest mnóstwo i większość twierdzi że działa.

    Sęk w tym, że działa dokładnie odwrotnie. Skoro kamień nie osadza się w
    rurach, znaczy sole rozpuszczone w wodzie płyną dalej, a więc wydaje
    się, że na wylocie woda zawiera ich więcej - jest twardsza. Na szczęście
    pomijalnie.

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 10. Data: 2009-08-01 08:59:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 01 Aug 2009 09:54:08 +0200, kffiatek wrote:

> [...]
    >rurach, znaczy sole rozpuszczone w wodzie płyną dalej, a więc wydaje
    >się, że na wylocie woda zawiera ich więcej - jest twardsza. Na szczęście

    Wiecznie sie rozpuszczac nie bedzie - kiedys osadzonego kamienia
    zabraknie :-)

    J.