    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odczyt z rejestru w C
    Date: Tue, 10 Feb 2009 21:11:22 +0100

    Użytkownik Paweł napisał:
    > Witam !
    >
    > Mam chyba banalne pytanie dotyczące działania kompilatorów.
    > Jeśli C mam sprawdzanie wartości rejestru uP np. w następujący sposób:
    > if (rejestr==1)
    > else if (rejestr==2)
    > eles if (rejestr==3)
    > to w praktyce wartość z rejestru będzie odczytana jeden raz czy kilka
    > razy ?. Jak to będzie w przypadku instrukcji switch ?
    >
    > Paweł

    Najprościej sprawdzić co wypluje kompilator w asm-ie.
    W przypadku gdy zmienna "rejestr" będzie zadeklarowana jako volatile, to
    dla ciągu instrukcji if będzie ona odczytana za każdym razem. Bez
    volatile kompilator prawdopodobnie zoptymalizuje kod do pojedynczego
    odczytu. Co do switch to chyba nawet przy volatile odczyt nastąpi tylko raz.

    Pozdrawiam
    Grzegorz