    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odbiornik IR TFMS 5xxx - jaka max długość przewodów?
    Date: Tue, 09 Mar 2010 00:02:58 +0100

    W dniu 2010-03-08 10:17, Jarek P. pisze:

    > Potrzebuję odsunąć od układu odbiornik IR na odległość rzędu 3-4m.
    > W datasheecie tych układów nie ma słowa na temat zaleceń odnośnie
    > długości podłączenia, stąd pytanie na grupę:
    > - czy jest to realne do przeprowadzenia po prostu ekranowanym przewodem,
    > bez żadnych dodatkowych układów? Przewód oczywiście ekranowany, mam pod
    > ręką krosówke 2Mbps (dwie żyły skrętki 120ohm w ekranie), ewentualnie SFTP
    > - jeśli sam przewód jest nieralny lub zbyt ryzykowny, to co wstawić
    > pomiędzy, żeby było dobrze?

    TFMS5360 (i podobne) ma wyjście typu "otwarty kolektor" czyli wymaga
    rezystora podciągającego. Dlatego też dobrze byłoby dać ten rezystor
    blisko czujnika, za nim jakiś bufor (wystarczy jedna malutka bramka
    74HC1G) z kondensatorem filtrującym 100nF na zasilaniu i dopiero dalej
    te kilka metrów kabla. Będzie działać bez problemu bo i transmisja
    powolna. Podsumowując musisz pociągnąć 3 kable: masę, VCC i sygnał (tyle
    co do gołego czujnika). Dobry byłby do tego np. przewód USB - oddzielnie
    skręcone sygnały a oddzielnie nieco grubsze przewody zasilania i to
    wszystko w ekranie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/