  • 41. Data: 2010-10-22 11:37:16
    Temat: Re: Od kiedy w Polsce ruch lewostronny? :-)))
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    LEPEK wrote:

    > Masz do pracy w prawo?
    > :)

    W dowolną stronę. Miałbyś zawsze o jedno przecięcie ruchu więcej.
    Narysuj sobie na kartce.

    pzdr
    \SK

  • 42. Data: 2010-10-22 11:43:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 11:10:20 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Wyobraź sobie jak by wyglądał przejazd przez rondo z dwóch
    > przeciwległych ulic ;-))). Przy ruchu obecnym po prostu
    > jadą, przy tym co sugerujesz musieliby dwa razy przeciąć
    > swoje tory ;-))).
    > Ot, szutnik ;-))))

    Pomieszał. Nie ronda mają się kręcić w lewo, ale powinna obowiązywać reguła
    lewej, a nie prawej ręki. W UK wszytko mają odwrotnie niż my, ale regula
    prawej reki działa identycznie. Dzięki temu przed wjazdem na rondo nie
    znaków ustąp pierwszeństwa: samochody na rondzie nadjeżdżają z prawej i
    same z siebie, bez znaków mają pierwszeństwo.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 43. Data: 2010-10-22 11:43:32
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "to"

    > A to nie to samo?

    W niemczech to samo, u nas już nie bardzo ;-)

  • 44. Data: 2010-10-22 12:16:08
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Robert_J wrote:

    > Wyobraź sobie jak by wyglądał przejazd przez rondo z dwóch
    > przeciwległych ulic ;-)))

    Przy odpowiednio szerokiej arterii z szerokim pasem zieleni jest to do
    zrealizowania.
    Oczywiście ruch musiałby być lewostronny...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 45. Data: 2010-10-22 12:30:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaków ustąp pierwszeństwa: samochody na rondzie nadjeżdżają z prawej i
    > same z siebie, bez znaków mają pierwszeństwo.

    Dokładnie. Także jestem za tym, żeby zmienić u nas pierwszeństwo z prawej na
    lewą.
    Po pierwsze ustępując pierwszeństwa z lewej mamy idealną widoczność na tę
    stronę, z której musimy ustąpić pierwszeństwa, bo nie zasłania nam widoku
    żaden pasażer.
    W razie wymuszenia pierwszeństwa, nadjeżdżający z lewej ma większe szanse na
    wyhamowanie, ponieważ jego droga hamowania powiększa się o dodatkowy pas
    jezdni. Dzięki temu można zmniejszyć skutki wypadków.
    W razie dojścia do zderzenia na skutek wymuszenia najbardziej narażony byłby
    sam kierowca, który w tym przypadku jest najbardziej uświadomiony co do
    ryzyka oraz skutków działań, które podejmuje.

    Albo po prostu przejdźmy na ruch lewostronny z pierwszeństwem z prawej -
    wyjdzie na to samo.

  • 46. Data: 2010-10-22 15:27:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message

    > z kierunkowskazami u nas nie jest podobno jeszcze tak źle, rozmawiałem z
    > dziewczyną, która obecnie jeździ trochę po Szwecji i Norwegii i tam to
    > jest ponoć szopka na rondach, pytała Norwegów jak stanowią przepisy to
    > sami nie wiedzą ;-)
    > a samo zachowanie na rondach sprawia wrażenie, że nie wiedzą czy chcą
    > jechać i gdzie, zero dynamiki w jeździe co powoduje, że sami mocno się
    > przyczyniają do tworzenia się korków,

    Przynajmniej zyja szczesliwiej i rzadziej gina na tych rondach niz
    nabuzowani polscy kozacy od kierunkowskazow. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 47. Data: 2010-10-22 15:28:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > znaków ustąp pierwszeństwa: samochody na rondzie nadjeżdżają z prawej i
    > same z siebie, bez znaków mają pierwszeństwo.

    W UK nie ma reguly prawej reki, a pierwszenstwo na rondach jest okreslone
    konkretnym przepisem i akurat przypadkiem jest tak, ze dziala jak zasada
    prawej dloni. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 48. Data: 2010-10-22 15:31:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 14:28:45 +0100, kamil napisał(a):

    > W UK nie ma reguly prawej reki, a pierwszenstwo na rondach jest okreslone
    > konkretnym przepisem

    O.. popatrz.. to zupełnie tak samo jak w Polsce (w temacie rond)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 49. Data: 2010-10-22 15:38:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > O.. popatrz.. to zupełnie tak samo jak w Polsce (w temacie rond)

    Tyle, ze nieco sensowniej - pierwszenstwo ma pojazd na rondzie, przez co
    ruch jest znacznie plynniejszy. W Polsce przed wiekszoscia rond i tak
    stawiaja znak 'ustap pierwszenstwa' i cala sprawa jest tylko niepotrzebnie
    zagmatwana.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 50. Data: 2010-10-22 18:06:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 14:38:03 +0100, kamil napisał(a):

    > Tyle, ze nieco sensowniej - pierwszenstwo ma pojazd na rondzie, przez co
    > ruch jest znacznie plynniejszy. W Polsce przed wiekszoscia rond i tak
    > stawiaja znak 'ustap pierwszenstwa'

    I to zmienia powyższą zasadę? Serio?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel