  • 1. Data: 2012-09-04 13:20:33
    Temat: Re: Oczyszczanie klimatyzacji przez ozonowanie - jak działa?
    Od: kkk <m...@g...com>

    zainteresuj się "ultradźwiękami", a ozon skuteczny o ile warsztat nie używa
    urządzenia z allegro za 300zł :)

  • 2. Data: 2012-09-04 21:10:09
    Od: "nom" <n...@h...pl>

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >zainteresuj się "ultradźwiękami", a ozon skuteczny o ile warsztat nie używa
    >urządzenia z allegro za 300zł :)

    Ja mam od kliku lat jonizator powietrza do lodówki za 5zł i działa bardzo
    dobrze, nic nie śmierdzi, zapachy nie przenikają między produktami. :-)
    O taki jak ten:
    http://www.logomarket.pl/27-genius-air-ozonator-do-l
    odowek-.html

  • 3. Data: 2012-09-05 13:58:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 04.09.2012 21:10, nom wrote:

> [...]
    >
    > Ja mam od kliku lat jonizator powietrza do lodówki za 5zł i działa
    > bardzo dobrze, nic nie śmierdzi, zapachy nie przenikają między
    Zakładam, że to trolling, ale tak dla uściślenia:

    Wydajność : 1mln / cm3 ( przy pracy ciągłej )
    Zabija bakterie, wirusy , roztocza .... //chyba jak wpadną w łuk

    Wiki:
    Ozon jest jednym z najskuteczniejszych znanych środków dezynfekcyjnych.
    Działanie bakteriobójcze wykazuje w stężeniu ok. 13 ?g/dm3
    48,00 g/mol

    No to liczymy:
    13 ?g/dm3 = 13ng/cm3
    13 ng / 48g = 2,7083333e-10 mol
    * stała Avogadra = 1,6e14

    Zabawka daje 1e6 cząsteczek O3 na cm3, podczas gdy dla zabijania
    bakterii potrzeba 1.6e14, czyli dostarcza 0.00000000625 potrzebnej dawki.

    Michoo