  • Data: 2020-06-23 10:52:34
    Temat: Re: Ocena mocy nieznanego transformatora - jak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2020-06-23 o 02:01, Izaura pisze:

    >Raczej dzięki mniejsze rezystancji drutów, których jest fizycznie
    >mniej(krótsze są).

    A swoja droga, troche mnie to zastanawia.

    Rdzen EI pewnie jest jakos optymalizowany, ze proporcje w nim sa
    najlepsze z mozliwych.
    Prąd ogranicza wielkosc okna, grzanie drutu i mozliwosci chlodzenia.

    A jak to jest z toroidami ?
    Okno olbrzymie, zazwyczaj jeszcze niewykorzystane, czyby ten rdzen byl
    za duzy dla zadania ?
    I nie ma to innych konsekwencji ?

    Czy to moze efekt tego, ze zelazo tansze od miedzi, a w dodatku
    przeznaczenie dla osoby, ktora na cene nie patrzy az tak bardzo.

    Dodatkowo powierzchnia chlodzaca wieksza, choc jakos trzeba zamocowac,
    a wtedy w srodku gorzej.
    A jak z indukcyjnoscia rozproszenia - chyba tez mniejsza ?

    J.