    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Oc a koszty własne TU
    Date: Tue, 3 Jan 2017 13:39:08 +0100

    >Akurat z zusem przyklad z dupy. ZUS ma najnizsze ze wszystkich koszty
    >dzialania i gdzies czytalem ze sa na poziomie jednego procenta
    >pobieranych skladek.

    To czytaj lepiej.
    http://www.zus.pl/bip/default.asp?id=529

    Tzw "odpis z FUS", stanowiacy podstawe dzialalnosci ZUS od lat wynosi
    ok 3.5mld.
    Co np w 2008 stanowilo 2.5% FUS, a w 2017 ma wynosic 1.66%.

    do tego ZUS ma dodatkowe dochody, w wiekszosci z tzw "zadan
    zleconych". I razem w 2016 dostal i wydal ok 4.2mld.

    Co nam da ok 2% kosztow dzialalnosci obecnie ... duzo to czy malo -
    rzecz dyskusyjna
    Na tle danych o OC - malo, a dzialalnosc jakby podobna.
    Z tym, ze ZUS ma sporo "zlecen stalych" - jak juz raz wyliczy
    emeryture, to potem bedzie ja wyplacal latami ...

    No i nie musi sie reklamowac w TV ani placic prowizji za zdobycie
    klienta ... choc prawde mowiac - ja tez nie mam ochoty placic za to
    ubezpieczycielowi :-)

    A propos - przestales juz twierdzic, ze OC jest "panstwowe" i
    ubezpieczyciele sie z Panstwem rozliczaja ?

    >Przy oc marza za sprzedaz i obsluge jaka dostaja ubezpieczyciele to
    >jakies 30%.
    >Zusowi wystarcza 1% i z tego procenta sie utrzyma i buduje palace a
    >zlodzieje z komeryjnych firm 30% i im malo.
    >A co do palacow. Fakt ze w Lodzi buduja czy juz zbudowali jakis
    >zajebisty budynek dla zus.
    >Za wynajecie prywatnego biurowca Zus placi taka kase ze budowa zwroci
    >sie w przeciagu dziesieciu lat. To zle zrobili ze chca nowy czy
    >dobrze?

    Dobrze, cos po ZUS zostanie do zliczytowania :-)
    O ile sie oczywiscie nie pomyliles i zwrot zajmie 50 lat.

    No i ... ZUS przeciez jakies pomieszczenia mial - nie miesci sie w
    nich, ze potrzebuje nowe "palace" ?

    >Pozamtym z zusie pracuja nasi sasiedzi, czlonkowie rodzin, znajomi,
    >my. To dlaczego ci co pracuja maja pracowac w nie ogrzewanych
    >barakach?
    >Zus to porzadna firma dzialaca wedlug zasad okreslanych przez tych co
    >rzadza.
    >Jesli w zusie podnosza skladki to znaczy ze im ktos wyzej kazal to
    >zdobic i zus z wyzszych skladek ma dalej jeden procent.

    No nie - to sie zmienia. Zus mowi ile potrzebuje, a ktos wyzej im tyle
    daje.
    Albo nie daje, bo mowi, ze ma wazniejsze potrzeby :-)

    >Z powodu tego jednego procenta przez wiele lat ludzie ktorzy tam
    >pracuja praktycznie nie mieli podwyzek.

    Z drugiej strony - na swiecie kryzys. Wielu rodakow tez nie mialo
    podwyzek. Inflacja tez stanela.
    Co prawda ostanio jednak cos drgnelo, bo srednia krajowa rosnie ...
    zobaczymy w kolejnych latach, jak to sie na ZUS odbije.

    J.