  • Data: 2009-07-13 01:53:45
    Temat: Re: Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:h3a5bo$d6l$1@node1.news.atman.pl...
    DooMiniK pisze:

    > Powoli...
    > - "w komputerze jest kontroler IDE Sata" - czyli jest złacze do
    > standardowych (starszych) ide (szeroka wtyczka) i do SATA?

    Nie wiem, ten dysk w komputerze jest na Sata II
    Obudowa zewnętrzna, którą bym chciała kupić do dwóch leżących gdzieś tam
    na półce w szafie dysków twardych jest podpinana do USB jak widzę z opisu.
    Gniazdka USB to m.in w komputerze mam:

    Złącza wewn. 1xPCI-e 16x, 3xPCI, 2xDIMM DDR
    Złącza zewn. 4xUSB 2.0, 2xPS2, 1xRJ45, 6xAudio, FireWire, VGA
    Inne Czytnik kart 9-in-1
    Kontroler FireWire

    > - kontroler jest w dysku twardym,

    A ja nie wiem, nie znam się.

    > - http://www.twenga.pl/cena/53445634.html - do dysków laptopowych
    > (2.5 cala)
    > - ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
    > widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

    Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?
    Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób
    wykorzystać.

    --
    animka

    ___________________________________

    Po starej znajomosci;-)) podpowiadam ci prostszy i tańszy sposób:

    http://cgi.ebay.com/USB-2-0-to-IDE-SATA-2-5-3-5-Hard
    -Drive-Converter-Cable_W0QQitemZ190317748761QQcmdZVi
    ewItemQQptZPCA_Cables_Adapters?hash=item2c4fd26219&_
    trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=65%3A1|66%3A2|39%3A1|2
    93%3A5|294%3A50

    Jak to w praktyce działa nie mogę jeszcze powiedzieć, bo mój, zamówiony jest
    dopiero w drodze, ale z opisu wynika, że jest to tanie, kompleksowe
    rozwiązanie i do tego uniwersalne, tj. zarówno dla dysków IDE (starszych)
    jak i SATA.

    p47