eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyObowiązek podawania pracodawcy straży miejskiej - pod groźbą kary 5 tys zł › Re: Obowiązek podawania pracodawcy straży miejskiej - pod groźbą kary 5 tys zł
    From: <3...@4...190821.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Obowiązek podawania pracodawcy straży miejskiej - pod groźbą kary 5
    tys zł
    Date: Wed, 16 Jan 2013 19:08:21 +0100

    Marcin N w
    <news:kd6fm4$7k9$1@news.task.gda.pl>:

    > Witam,

    > Ostatnio wpadł mi w ręce nowy formularz SM dot fotoradarów.
    > Ze zdziwieniem zauważyłem taki tekst:

    > Podstawa prawna żądania: art 54 par 8 KPW w zw z art. 213 par 1 KPK
    > Nieudzielenie żądanej informacji w zakresie pkt 3 i 4 (podanie adresu
    > oraz miejsca pracy) stanowi wykroczenie z art 65 par 2 KW - kto wbrew
    > obowiązkowi nie udziela wiadomości co do swego zawodu, miejsca
    > zatrudnienia lub zamieszkania podlega karze grzywny do 5 000 zł.

    > Czy ktoś z Was potrafi to zinterpretować? Mam wrażenie, że SM trochę
> [...]

    Kodeks wykroczeń
    Art. 65. § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję
    upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania,
    podlega karze grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych w §
    1.

    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
    art. 54 § 8. Przepis art. 213 § 1 Kodeksu postępowania karnego stosuje się
    odpowiednio.

    Kodek karny
    Art. 213. § 1. W postępowaniu należy ustalić tożsamość oskarżonego, jego
    numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), a w
    przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL -- numer i nazwę dokumentu
    ^^^^
    stwierdzającego tożsamość oraz nazwę organu, który wydał dokument, a także
    wiek oskarżonego, jego stosunki rodzinne i majątkowe, wykształcenie, zawód i
    źródła dochodu oraz dane o jego karalności, a w miarę możliwości również
    Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP).

    Podkreśliłem myślnik...

    http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629829
    93.10. Myślniki mogą być również stosowane w wyliczeniach, np.
    Następujące znaki ortograficzne służą do oddzielania składników wypowiedzi:
    -- kropka
    -- średnik
    -- przecinek.

    Wyliczenie (w tym wykształcenie, zawód i źródła dochodu) dotyczą IMHO osoby
    nieposiadającej numeru PESEL.

    Na wyliczenie dodatkowo wskazuje "wiek oskarżonego", który jest znany jeżeli
    znany jest PESEL

    --
    'Tom N'