  • 11. Data: 2019-12-11 16:08:32
    Temat: Re: Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a piesi chyba mniej.....
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2019 o 10:32, viktorius pisze:

    > Kiedyś to były czasy, teraz to nawet czasów nie ma...

    Jeśli za kryterium brać to czego uczą dzieci w przedszkolu jak się na
    przejściu zachować, to czasy są te same.

    > Córka pięciolatka ma w przedszkolu naukę przechodzenia przez ulicę,
    > zasady używania numeru 112, zasady zachowania się w przypadku zgubienia
    > się.

    Bo wszyscy co pieprzą, że im dzieci demoralizują w przedszkolu czy
    podstawówce, że mają się pchać na siłę w "imię zasad" albo dzieci nie
    mają, albo z nimi nie rozmawiają. Dalej uczą lewo, prawo, lewo o dopiero
    idziesz.

    > Nie wyręczam się przedszkolem, równolegle staram się tego nauczyć w
    > domu. Ale jak niedawno podjąłem temat numeru 112, to powiedziała, że to
    > już zna. Po krótkim przepytaniu okazało się, że to co powiedziano jej w
    > przedszkolu jest zbieżne z tym, co ja chciałem jej przekazać.

    Ba. Nie raz okazywało się, że dzieciaki w kwestiach ogarnięcia pomocy
    są... bardziej ogarnięte.

    > A że starsze dzieci, głównie nastolatki jak ameby przez te ulice z nosem
    > w ekranie, to nie wina braku wiedzy, tylko amnezji wtórnej.

    I braku zainteresowania tematem przez rodziców. Przecież jakiś mają. Co
    więcej pewnie część tu się udziela.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-12-11 17:00:34
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 16:08:41 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > I braku zainteresowania tematem przez rodziców. Przecież jakiś mają. Co
    > więcej pewnie część tu się udziela.

    Wina cywilizacji oraz wożenia dzieci w więźniarkach do i ze szkoły. Ssaki od
    urodzenia naśladują rodziców - dziecko zachowa nawyki wyuczone w przedszkolu
    pod warunkiem, że zobaczy takie same u rodziców, ale ich nie widzi, bo nawet
    nie ma okazji, lub widzi coś zupełnie sprzecznego, więc zamyka się w swoim
    świecie.

    Przeciętny uczeń szkoły powie w końcu tak: "skoro starzy mają mnie w
    dupie, to ja ich, ich świat i ich naukę też mam w dupie - sami swoich zasad nie
    potrafią przestrzegać, więc niech się walą".

    Hmmm... choć na chwilę dyskusja zaczyna zahaczać o coś innego niż absurdalne
    grzebanie w gównie - a gówno będzie większe i bardziej śmierdzące, bo nikt nie
    widzieć swojego, więc każdy rozgrzebuje cudze.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 13. Data: 2019-12-12 09:29:21
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 17:00, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > nie ma okazji, lub widzi coś zupełnie sprzecznego, więc zamyka się w swoim

    A wystarczy z dzieckiem raz na jakiś cza pójść na spacer, poprzechodzić
    parę razy przez skrzyżowanie. Niech dziecko uczy się tak, jak najlepiej
    umie, przez naśladowanie.
    No ale jak to? Chodzić? 2km pieszo, nie samochodem?
    Może się to komuś nie spodoba, ale to rodzic jest dla dziecka
    największym autorytetem, nie pani w szkole czy przedszkolu. Jak rodzic
    uważa, że jego rola w nauczaniu dziecka skończyła sie w momencie, gdy na
    kilka godzin oddaje dziecko w opiekę innej osoby, to jest w dużym błędzie.

    > Przeciętny uczeń szkoły powie w końcu tak: "skoro starzy mają mnie w
    > dupie, to ja ich, ich świat i ich naukę też mam w dupie - sami swoich zasad nie
    > potrafią przestrzegać, więc niech się walą".

    Tu akurat nic nie zrobisz, każdy nastolatek, czy teraz, czy 30 lat temu
    miał w dupie słowa rodziców, taki okres buntu. Ważne żeby go przetrwać,
    a nie zginąć na przejściu dla pieszych.

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2019-12-12 09:52:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, December 11, 2019 at 11:02:58 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jak dziecko ma patrzeć w lewo przez stojące na prawym pasie przed zebrą auto i
    widzieć, że morderca napierdala lewym pasem (bywa, że
    > pod prąd)??

    Tylko do czego prowadza te durne europrzepisy... siedze sobie wlasnie w Egipcie,
    piesi przechodza gdzie chca, po jednym pasie na wilopasmowkach ustepujac
    pierwszenstwa samochodom i wypadku jeszcze nie widzialem (ani zadnej stluczki)
    Tuz po wyjsciu z hotelu mamy 2x 3 pasy, ruch mniej niz sredni, pasy, przed nimi prog
    zwalniajacy, przejsc sie da od reki, ale ;) pewnie sporo ludzi z Eu lazlo jak krowy,
    to postawili ciecia ze swiecacym znakiem STOP (jak u nas przy szkolach) i bez jego
    asysty nie wolno przechodzic ;)
    Jak idziemy z przeciwnej strony niz on stoi, to krzyczy, zeby czekac, stosujemy sie,
    bo pewnie jak ktos mu przejdzie sam, to go z pracy wy...wala :(

  • 15. Data: 2019-12-12 10:23:23
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 16:08, Shrek pisze:

> [...]
    > podstawówce, że mają się pchać na siłę w "imię zasad" albo dzieci nie
    > mają, albo z nimi nie rozmawiają. Dalej uczą lewo, prawo, lewo o dopiero

    Tak mało, a za razem tak dużo: rozmowa i spędzanie czasu z dzieckiem.
    Dla niektórych to niepojęte, żeby się bawić z dzieckiem, spacerować.
    Przecież wybawiło się w przedszkolu, raz w tygodniu wyszło z paniami na
    dwór, wystarczy.

    Idealnym rodzicem nie jestem, ale uczę, że nawet jak jest zielone, to
    nie idź, tylko się rozejrzyj. Bo jakiś kierowca może nie zauważyć, że ma
    się zatrzymać na czerwonym. Może to zaprocentuje, oby moja nauka nigdy
    nie była wykorzystana w praktyce.

    > Ba. Nie raz okazywało się, że dzieciaki w kwestiach ogarnięcia pomocy
    > są... bardziej ogarnięte.

    > I braku zainteresowania tematem przez rodziców. Przecież jakiś mają. Co
    > więcej pewnie część tu się udziela.

    Niektórzy rodzice nie dorośli to tego, żeby być rodzicami, a tego już
    nie zmienisz. Nauczyciele nie nadrobią w szkole/przedszkolu tego, co
    rodzice zaniedbali. Oni są od nauczania, nie wychowywania.
    Pozostaje więc tak to uregulowac prawnie, żeby mimo braku wpojenia
    pewnych zachowań, zaopiekować się tymi "sierotami" globalnie. Bo za
    nasze dzieci odpowiadamy my, społeczeństwo.

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2019-12-12 18:34:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 10:23, viktorius pisze:

> [...]
    > nie idź, tylko się rozejrzyj. Bo jakiś kierowca może nie zauważyć, że ma
    > się zatrzymać na czerwonym. Może to zaprocentuje, oby moja nauka nigdy

    I słusznie uczysz.
    > Pozostaje więc tak to uregulowac prawnie, żeby mimo braku wpojenia
    > pewnych zachowań, zaopiekować się tymi "sierotami" globalnie. Bo za
    > nasze dzieci odpowiadamy my, społeczeństwo.

    I co proponujesz?

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-12-12 18:47:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 09:52, WS pisze:

> [...]
    pierwszenstwa samochodom i wypadku jeszcze nie widzialem (ani zadnej stluczki)

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_t
    raffic-related_death_rate

    Posegreguj sobie po ilości trupów na ilość mieszkańców i popatrz kto ma
    powyżej 20 zanim zaczniesz stawiać Afrykę za wzór. Akurat Egipt znacznie
    odstaje od średniej dla Afryki, na tyle, że jest to zapewne błąd w
    danych - na przykład jak leży trup obok drogi a nie ma winnego albo
    winny jest skłonny zapłacić za niewinność to "wzioł i umar". Jedyne inne
    kraje "afrykańskie" to Mauritius i Seszyle, więc sam widzisz, ze nie
    porównywalne z Egiptem pod żadnym względem.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_t
    raffic-related_death_rate#/media/File:Road_traffic_a
    ccidents_world_map_-_Death_-_WHO2013.svg

    Wygląda na to, że Europa nie taka jednak durna.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2019-12-12 19:09:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Half of the world's road traffic deaths occur among motorcyclists (23 percent),
    pedestrians (22 percent) and cyclists (5 percent) -
    i.e., "vulnerable road users" - with 31 percent of deaths among car occupants and the
    remaining 19 percent among unspecified road
    users."

  • 19. Data: 2019-12-12 19:20:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 19:09, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > "vulnerable road users" - with 31 percent of deaths among car occupants
    > and the remaining 19 percent among unspecified road users."

    Ale że co - bo nie wiem komu i na co odpowiadasz?

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-12-12 20:47:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 12, 2019 at 6:48:15 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Wygląda na to, że Europa nie taka jednak durna.

    Zalezy od przyjetych kryteriow ;)

    Jesli celem nadrzednym jest zmniejszenie ilosci smiertelnych wypadkow wsrod pieszych,
    nawet kosztem tworzenia niepelnosprawnego intelektualnie spoleczenstwa to jestesmy
    znacznie lepsi ;)
    Ale dlaczego nie isc na calosc i np. nie zakazac ruchu pojazdow, na poczateku w
    miastach? ;) Spadek smiertelnosci bedzie zauwazalny, UE nas doceni... i sypnie
    kilkoma eurocentami ;)