  • Data: 2015-10-25 17:47:16
    Temat: Re: Obliczanie transformatora do full bridge
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 15:08:32 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > w jaki sposób policzyć transformator do układu pełnego mostka
    > dla rdzenia spoza bazy pana Schmidta? Dla przykładu, Vin=12V,
    > Vout=12V, Iout=40mA, f=200kHz, rdzeń RTF-12.7X7.14X4.77-H10K
    > o AL=5500. Strona:
    >
    > http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/vgw_
    smps_e.html

    > podaje tylko L dławika oraz N1/N2, np. dla (gigantycznego)
    > ETD29 mają to być 6,7 i 17 zwojów. Mogę poobliczać z proporcji

    te 6 i 7 zwojow sugeruje ze rdzen jest za duzy. Okno puste.
    Tam sie proponuje i mniejsze rdzenie, E13/7/4 np, czy RM4.

    > albo próbować metodą Macajewa, ale jak poprawnie policzyć L_N1
    > dla takiego przypadku przy założeniu, że rdzeń ma znaczny zapas mocy?

    Hm, a czy jest cos "poprawnie" ?
    Indukcyjnosc jest potrzebna, aby w czasie impulsu prad
    magnesujacy/pole w rdzeniu nie rosl za bardzo.
    Nie wiem czy to ten parametr deltaB - wyglada jakby wszedzie zalozyli
    0.09T.

    Ale im wiecej zwojow, tym straty omowe wieksze.

    > Dla tego rdzenia i bez dławika Macajew dał najlepsze efekty dla
    > N1=16 zwojów, ale bardzo mi się takie zgadywanie nie podoba... :-(

    Czemu nie - Macajew przeciez najlepszy :-)

    J.