  • 81. Data: 2009-12-02 10:54:06
    Temat: Re: zmywarka
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    news:hf5det$krk$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie musi być or razu do wszystkiego, wystarczyła by kompatybilność z jednym z
    > dostępnych środków na rynku. Fakt, że najwygodniejszy do dozowania byłby płyn,
    > którego nie ma, choć dozownik tabletek nie wydaje się jakoś ekstremalnie
    > trudny do zrobienia.

    Wystarczy że pozostanie ta tradycyjna kieszonka na tradycyjne środki a producent
    wypuści model z dodatkowym dozownikiem oraz zapełni półki sklepowe koncentratem.
    Myślę że znaleźliby się nasladowcy jak tylko klienci zauważą że wystaczy wlać
    koncentratu raz na miesiąc, ustawić odpowiednią dawkę zależnie od rodzaju wody i
    mieć spokój z papierkami po tabletkach lub rozsypującym się proszkiem.

    Marek

  • 82. Data: 2009-12-02 11:06:01
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Na mój rozum - najpierw plucze na gorąco a potem na dno wlewa odrobinę
    > _zimnej_ wody. Tuż przed wyłączeniem coś jest wypompowywane a zimna
    > woda na dnie w połączeniu z gorącą resztą powodowałaby wykraplanie się
    > pary wodnej do kałuży a nie na naczynia. Wewnątrz i tak para nasycona
    > - po otwarciu resztki wysychają błyskawicznie.

    Brzmi logicznie i tak chyba działają suszarki z suszeniem kondensacyjnym tyle że
    tam nie ma kałuży ale wymiennik ciepła z zimną wodą. Niestety ale często
    zmywarkę podłączamy do ciepłej wody i tu ta technologia nie nada.
    U mnie akurat jest dość prymitywnie? Po wyparzaniu nie słychać aby cokolwiek
    nabierała wodę, natomiast przez kilka minut tylko od czasu do czasu włącza się
    pompa wydalająca. W instrukcji obsługi pisze że na kiniec należy uchylić lekko
    drzwiczki zmywarki ale w wielu przypadkach niszczy to blaty kuchenne - puchną w
    tym miejscu.

    Marek

  • 83. Data: 2009-12-02 11:08:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Artur Stachura" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Miałem na myśli starsze zastawy, takie co to są w domu "od zawsze". Co do
    > nowych - trzeba sprawdzać przed zakupem, czy się nadają.

    Starsze zastawy przekazywane z dziada pradziada bałbym sie wogóle włożyć do
    zmywarki.

    > U mnie najszybciej zaczyna brakować czystych łyżeczek :-)
    A u mnie kubków.

    > Tak przy okazji - brakuje mi w zmywarkach okienka, przez które można by
    > sobie pooglądać cały proces...

    Widziałem taką zmywarkę w wersji demo. Niezły prysznic.

    Marek

  • 84. Data: 2009-12-02 11:17:06
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    marko1a pisze:

    > W instrukcji obsługi pisze że na kiniec należy uchylić lekko
    > drzwiczki zmywarki ale w wielu przypadkach niszczy to blaty kuchenne - puchną w
    > tym miejscu.

    Niektórzy producenci zmywarek dołączają do nich kawałek grubej
    aluminiowej folii samoprzylepnej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 85. Data: 2009-12-02 11:18:49
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w wiadomości

    > BTW. ciekawe dlaczego już pralek z pobieraniem ciepłej wody nie robią...
    > mam starą AMICĘ (tak około 10 letnią), która pobiera wodę zimną i ciepłą i
    > sprawuje się to rewelacyjnie - aż żal pralkę wymieniać, bo teraz niestety
    > takiej pralki się nie dostanie.

    Ja swojego Whirpola przerobiłem. Kupiłem dwa elektrozawory po 15zł i wymieniłem
    zamiast tego uniwersalnego. Nawet na plecach pralki otwory sa gotowe na to.
    Jeszcze tylko drobna zmiana tak aby zimna była pobierana tylko podczas płukania
    i gotowe. Tylko ta przeróbka to tak cześciowa jest. Pralka tak przerobiona bez
    odpowiedniego programu albo elektroniki nie zmiesza ci wody ciepłej i zimnej tak
    aby nie korzystać z grzałek podczas napełniania i musisz zadowolić się
    doprowadzając maks 35stC i o tyle mniej zawsze grzałka będzie musiała grzać a i
    tak najcześciej pierze się w temp 35-40stC więc tu oszczędność spora natomiast
    przy praniu 50-60stC czy tez gotowaniu to wiadomo oszczędności mniejsze.
    Nie radziłbym doprowadzać więcej niż 35stC bo baba cię pogoni jak zniszczy
    ciuszki :)

    Marek

  • 86. Data: 2009-12-02 11:24:44
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-02 11:44:32 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hf41ie$or5$1@news.dialog.net.pl...

    > Robię osobiście przetwory i wiem że się mylisz :)

    No popatrz, a myślisz że ja tylko przy lutownicy, i o przetworach nie
    mam bladego pojęcia?

    > Aby wytrzymały kilka miesięcy

    Tylko meisięcy? słabo jakoś...

    > musi być absolutna sterylność inaczej po jakiś czasie część
    > spleśniałych wywalisz do kosza.

    Nigdy jeszcze nie wywaliłem...
    I z tą absolutną sterylnością zmyślasz. Bynajmniej przed zamknięciem
    słoika/butelki. W powietrzu lata masę bakterii czy przetrwalników
    grzybów. Dlatego wspomniałem o pasteryzacji, _po_zamknięciu_

    --
    DJ

  • 87. Data: 2009-12-02 11:26:25
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Niektórzy producenci zmywarek dołączają do nich kawałek grubej aluminiowej
    > folii samoprzylepnej.

    Musiałaby być lekko wywinięta aby skroplona wilgoć nie wchodziła w blat miejscu
    styku laminatu z papierowym spodem.

    Marek

  • 88. Data: 2009-12-02 11:45:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Wednesday, December 2, 2009, 11:49:14 AM, you wrote:

    > Niby tak jest, dorosła osoba zrobi powolutku i dokładnie, ale wiesz jak to
    > nieraz w pospiechu jest, raz sypnie się więcej raz mniej, a dzieci to już wogóle
    > sypały mi często do pełna, nawet raz to na siłe zamkięto wieczko a potem nie
    > chciało się zwolnić. Jak to dzieci :)

    Mam dorosłe dziecko, które mieszka ponad 80 km ode mnie i nie wsadza
    paluchów do mojej zmywarki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 89. Data: 2009-12-02 12:56:55
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

> [...]
    > ciepłą i sprawuje się to rewelacyjnie - aż żal pralkę wymieniać, bo teraz
    > niestety takiej pralki się nie dostanie.

    To ciekawe, bo w Rosji wszystkie pralki do dzisiaj są na dwie wody.
    Niezależnie czy Bosch, czy Samsung, czy miejscowego producenta.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 90. Data: 2009-12-02 14:49:31
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    marko1a pisze:

    > Zastanawiam się dlaczego podobno sanepid zabrania stosowania plastikowych
    > klocków w masarniach i muszą być drewniane. W sumie te i te są upierdliwe w
    > utrzymaniu czystości.

    Drewno ma działanie bakterio- i grzybobójcze.

    Pozdrawiam,
    Michał