  • 61. Data: 2009-12-01 21:11:23
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Spróbuj paru to zobaczysz. Chwilowo używam Somata 7w1/10w1, ale jakośc
    > po Calgonit Quantum była zauważalnie lepsza, wlacznie z tym, że
    > Quantum dawał radę "wyskrobać" garnek po przypalonym lekko mleku,

    Najtansze opakowania byly po 50zl, w sumie kasa nie szastan i wole oszczedzic
    jesli mam pozytywne doswiadczenia... zreszta moja znajoma co wymienia auto po
    2latach "bo pewnie zacznie sie psuc" czyli zamozna tez uzywa tych W5, oszczedna
    jest w tej kwesti :)

    Nigdy nic tlustego nie zlapalem. Ale tutaj pytanie o temperature, to jak w
    pralce? Ja mam zawsze program 50C i wystarcza do dobrego umycia. Program 65C
    rusza tez bardzo tluste brudy. Kup sobie raz opakowanie tego W5 i sprawdz po
    prostu. Jesli cos jest 10w1 to albo te srodki sa mega skoncentrowane albo w
    lidlowych W5 jest kupe wypelniacza... ale dziala. Jak jest osobno blyszczyk to
    dodawany z zasobnika jest on w odpowiednim momencie jak na moj chlopski rozum.
    A w przypadku tabletek Xw1 przeciez ten blyszczyk jest przez caly cykl w
    obiegu? Troche tego nie rozumiem :-)

    Aha, mleko pije zimne, z platkami sniadaniowymi ala te Nestle (koleczka
    miodowe) tez z Lidla - wyraznie tansze, smakuja tak samo :-) Tak wiec
    przypalone mleko widzialem tylko u mamy w kuchni, nie gotuje byc moze lidlowe
    W5 przypalonego mleka nie ruszaja.

    -------

    Przysypialem na lekcjach fizyki - jak to pudlo suszy skutecznie naczynia
    chociaz w srodku jest kupe pary wodnej, czytaj wilgoci :)?

    Tak podgrzewa srodek ze woda paruje ale dlaczego sie nie skrapla w koncu na
    tych samych naczyniach z ktorych odparowala? Nie dopuszcza do przekroczenia
    punktu rosy ktos napisze pewnie ale moze cos mozna wiecej? I jak podgrzewa
    komore? Wpuszcza tam pare wodna czy scianki sie grzeja albo spod (jak w
    piekarniku)? Im wyzsza temperatura tym w powietrzu wiecej wilgoci. Na dodatek
    jak zmywarka skonczy program (u mnie okolo 1 w nocy) to ta para wodna siedzi
    tam przeciez wiele godzin zanim ja rano rozpakuje, nic sie nadal nie skrapla.

    Aha - ludzie, bardzo wazna funckja ktorej ja nie mam to automatyczne zalaczenie
    o danej godzinie (nie wiem czy taka funkcja jest, nie jest to to samo co
    opoznienie czasowe). Czasami zapominam wlaczyc pudlo wiec byloby super jakby
    sie samo wlaczalo o 2.00 w nocy. Mam 2 taryfy dodam.

  • 62. Data: 2009-12-01 21:16:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papkin,

    Tuesday, December 1, 2009, 10:11:23 PM, you wrote:

    [...]

    > Przysypialem na lekcjach fizyki - jak to pudlo suszy skutecznie naczynia
    > chociaz w srodku jest kupe pary wodnej, czytaj wilgoci :)?

    Na mój rozum - najpierw plucze na gorąco a potem na dno wlewa odrobinę
    _zimnej_ wody. Tuż przed wyłączeniem coś jest wypompowywane a zimna
    woda na dnie w połączeniu z gorącą resztą powodowałaby wykraplanie się
    pary wodnej do kałuży a nie na naczynia. Wewnątrz i tak para nasycona
    - po otwarciu resztki wysychają błyskawicznie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2009-12-01 21:24:34
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 20:54:18 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hf39kp$8v2$4@news.dialog.net.pl...

    > Zawsze masz sterylne naczynia co nie jest bez znaczenia.

    Zapominasz jeszcze o tym, że chwilę potem wkładasz je do szafki, gdzie
    na dzieńdobry masz roztocza i grzyby. Bo nie przypuszczam że w szafkach
    masz UVC, tlenek etylenu, bądź inne wyczyny sprzyjające utrzymaniu
    sterylności?

    > Spróbuj umyć ręcznie deskę plastikową po krojeniu mięsa,

    Drewniane deski u mnie poszły do lamusa, po tym jak się wypaczały.

    > Inny przykład to słoiki które przed robieniem przetworów mam wyparzone
    > i wiem że nic się nie zepsuje.

    Przetwory i tak się pasteryzuje, już po zamknięciu. Przed - nie ma
    głębszego sensu.

    --
    DJ

  • 64. Data: 2009-12-01 21:26:38
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 21:10:55 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hf3aou$af2$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > Myślę że na takiego wsiura nie podziałało. Znalazła sobie napewno inny
    > śmietnik. Inni są trochę mądrzejszymi wieśniakami i wybierają różne
    > pory przez co trudniej ich namierzyć. Niektóre mendy wsiuńskie jak
    > śmietnik był zamknięty to zostawiali reklamówkę pod drzwiami śmietnika
    > albo wpychali do kosza na śmieci na przystanku obok. Wieśniactwo jak
    > robactwo.

    Tylko że takie wieśniactwo podjeżdża pod nasz śmietnik tegorocznymi
    modelami mercedesa, audi, i innych "tanich" autek. Coś w tym
    wieśniactwie musi być.

    --
    DJ

  • 65. Data: 2009-12-01 23:20:15
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Tue, 1 Dec 2009 10:58:28 +0100, marko1a <m...@l...de> wrote:

    > Nie prawda. Nie musi być duralex. Jest cała masa róznych zastaw
    > porcelanowych które można zmywać w zmywarce. Na opakowaniu albo na
    > odwrocie jest info o tym. Zeszłego roku kupiłem zastawę na sztuki dla 20
    > osób z Ćmielowa ze zdobieniami i jest przeznaczona do zmywarki.

    Miałem na myśli starsze zastawy, takie co to są w domu "od zawsze". Co do
    nowych - trzeba sprawdzać przed zakupem, czy się nadają.

    > Jedynie co, to trzeba mieć trochę więcej naczyn i sztućców. Ja mam dwa
    > zestawy sztućców oraz naczyń na kilka rodzin.

    U mnie najszybciej zaczyna brakować czystych łyżeczek :-)

    Tak przy okazji - brakuje mi w zmywarkach okienka, przez które można by
    sobie pooglądać cały proces...

    Artur Stachura

  • 66. Data: 2009-12-01 23:33:04
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Tue, 1 Dec 2009 12:16:11 +0100, DJ <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Hm... coś dużo. Ja zużywam 4-6 litrów na jedno mycie, ręczne.

    Na talerze i sztućce z np. obiadu dla sześciu osób? To oszczędny jesteś :-)

    > A jak ze sztućcami, które mają drewniane rękojeści? Mam nieco takich
    > stylowych jeszcze po przodkach. Pewnie zmywarka by drewienko
    > "rozgotowała"?

    Nie mam takich, więc nie wiem. Przez wzgląd na wartość historyczną nie
    ryzykowałbym.

    > Jeśli chodzi o czas, to prawda. Dobre dla zaganianych, nie mających
    > czasu na nic. Wkładasz i lecisz.

    Oj tam zaraz zaganianych. Przyjemniej po obiedzie iść na dłuższy spacer albo
    leniwie popijać kawkę. No i to miłe uczucie, że coś "robi się samo".

    Artur Stachura

  • 67. Data: 2009-12-01 23:37:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Drewniane deski u mnie poszły do lamusa, po tym jak się wypaczały.

    No rotfl, jakby ślepy z głuchym rozmawiał o kolorach. :)

  • 68. Data: 2009-12-01 23:48:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
    > games pisze:

    > Zapomnial bym dodac ze majster ktory to montowal zalecal podlaczenie
    > cieplej wody poniewaz ja stwierdzil mniej pradu zmywara zezre podczas
    > podgrzewania co w zasadzie jest logiczne.

    Ja też podłączałem do ciepłej wody i zużywa około 20% mniej prądu niż na
    zimnej (z tym, że tu czym dłuższy program tym różnica mniejsza (na eko
    zużycie mniejsze jest o 25%, na najdłuższym programie jakieś 10-12%.
    Dodatkową zaletą jest o około 10 minuk krótszy czas zmywania, niż na zimnej
    wodzie.

    BTW. ciekawe dlaczego już pralek z pobieraniem ciepłej wody nie robią...
    mam starą AMICĘ (tak około 10 letnią), która pobiera wodę zimną i ciepłą i
    sprawuje się to rewelacyjnie - aż żal pralkę wymieniać, bo teraz niestety
    takiej pralki się nie dostanie.

  • 69. Data: 2009-12-02 08:11:27
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Tylko że takie wieśniactwo podjeżdża pod nasz śmietnik tegorocznymi modelami
    > mercedesa, audi, i innych "tanich" autek. Coś w tym wieśniactwie musi być.

    Mam na to odpowiedź. Kradną ile się da i gdzie się da. A podrzucanie śmieci to
    dowód na to.

    Marek

  • 70. Data: 2009-12-02 08:18:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ja użyłem tabletki Calgonit x w 1 tylko jeden raz. Potem nasypałem
    > soli gdzie trzeba, wlałem nabłyszczacza i przez ponad rok jechałem na
    > najtańszym proszku do zmywarek ARO. Ostatnio tańszy okazał się Somat,
    > to go kupiłem. I mam w nosie wszelkie przereklamowane 150 w 1.

    Z proszku zrezygnowałem. Trzeba dozować i to jest jednak upierdliwe. Pamiętam że
    któryś nie wiem czy nie Robot zaklajstrował mi wlot czujnika poziomu wody i
    zmywarka nabrała za dużo wody i wylała pomimo podwójnego zabezpieczenia. Ten
    proszek to nawet w dozowniku pozostał taki przyklejony jak kamień.

    Marek