  • 11. Data: 2009-11-30 22:52:50
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    J.F. wrote:

    > Takich juz nie robia, bo sie nie oplaca :-)

    W 76roku? Kurcze pieczone, jaka firma? Ja znam firme Agros/Bytow ale od dawna
    padła. Zmywarki robili :)

  • 12. Data: 2009-11-30 22:55:31
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Mon, 30 Nov 2009 22:03:05 +0100, games <g...@g...home.pl> wrote:

    > Tak jak napisali przedpiscy glowne wady to duze zuzycie wody i pradu
    > koniecznosc oplukania wstepnego oraz dodatkowo zaleznie od
    > zastosowanych srodkow myjacych szklanki i talerze zaczna robic sie po
    > 2-3 latach szare tak jakby ktos je piaskowal. Niektore Srodki myjace sa
    > bardzo agresywne i aluminium czy stal po takiej imprezie nadaje sie na
    > smietnik.

    Zużycie wody to raczej mniejsze niż przy zmywaniu w zlewie (ca. 10 l na
    jeden wsad).
    No i trzeba przestawić się raczej na jakiś duralex, bo klasyczne fajansy czy
    porcelanę zmywarka masakruje (szybko ścierają się malowane wzorki).
    Co do stalowych sztućców, nie zauważyłem pogorszenia ich stanu; nie należy
    tylko wkładać noży, które mają pozostać ostre :-)

    Biorąc pod uwagę oszczędność czasu - moim zdaniem warto.

    Artur Stachura

  • 13. Data: 2009-11-30 23:03:37
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    identifikator: 20040501 wrote:
    > sory że OT, ale nie ma za bardzo gdzie zapytać, Kto z Was
    > zakupił sobie zmywarkę do naczyń? chciałbym się dowiedzieć
    > wszystkich za i przeciw? czy trzeba domywać garnki po
    > zmywaniu w zmywarce? jak to jest ze szklankami, słoikami i
    > garnkami - też zmyje?

    zaschnietego syfu moze nie ruszyc, zle ulozysz naczynia - bedzie trzeba domyc.
    60cm i zadnej mniejszej. Ja myje srodkami z LIDLA marki W5 (sa tanie) i jest
    OK. Sa srodki 3x drosze - to te ktore reklamuja glupie pipy w telewizji.
    Roznicy nie widze?

    Na co trzeba uwazac? Mam siemensa i jakis kretyn zaprogramowal ja tak ze po
    ponownym wlaczeniu ustawia sie na poprzedni program, np dzis odpalilem zmywarke
    i zapomnialem wlaczyc tryb normalny a wczesniej byl ustawiony tryb szybki/eco
    dla samych szklanek. Efekt taki ze tryb ECO nie zmyje normalnych brudow z
    obiadu. Ale to szczegol.

    naczynia musza byc inteligentne czyli miec rowki by woda splywala, miejsca
    laczenia rondla z uchwytem - tez, inaczej naleci Ci tam woda i wyleci dopiero
    jak bedizesz wyciagal niby suche i czyste ze zmywarki. Woda ta bedzie
    "syfiasta" i pobrudzi inne, czyste naczynia jak nie bedziesz uwazal - wyleje
    sie.

    Mam jakies chinskie garnki i woda zbiera sie pod uchwyem szklanej pokrywy, nie
    wyplywa sama - a sie tam dostaje. Magia... cisnienie i temperatura pewnie
    sprawia ze sie udaje jej tam utknac. Jako ze jest to woda ze srodka mycia to
    jest brudna. Ot co musze kupic nowe garnki i to jakies lepsze tak by do
    indukcji sie nadawaly w przyszlosci, to zakup na lata wiec warto wydac.

    Aluminium nie wkladac bo bedzie wyzarte i nie ladne. Mam tez jakis starszy
    rondelek z taka jakby ebonitowa raczka, zmywarka sprawila ze raczka z czarnej
    blyszczacej zrobila sie szara i matowa. Ale mowie - mam za duzo staroci w
    kuchni to nie moge zbyt marudzic, to nie wina zmywarki. Kubki z IKEA - jedne
    maja otworek na spodzie kubka by woda sciekala, inne nie maja - efekt: czasami
    zostaje tam woda. Odwroc swoj kubek i zobacz czy lejac wode "na spod od d...
    strony" moze latwo splynac.

    Szklanki, sloiki myje super. Zawsze wkladam po musztardzie, majonezie,
    keczupie - mam czyste i odnosze do pojemnika na szklo na osiedlu.

    Ponoc nie mozna wkladac naczyn z teflonowym pokryciem - PRAWDA czy FALSZ?

    Ogolnie kupuj maszyne bo zona bedzie cie po jajkach calowac ;)

  • 14. Data: 2009-11-30 23:16:20
    Od: games <g...@g...home.pl>

    > Ponoc nie mozna wkladac naczyn z teflonowym pokryciem - PRAWDA czy FALSZ?
    >
    > Ogolnie kupuj maszyne bo zona bedzie cie po jajkach calowac ;)

    Teflon daje rade nic sie nie dzieje ale taj kak napisales wczesneij
    aluminium to obraz nedzy i rozpaczy, najszybciej spaskowane zaczynaja
    byc naczynia arcorok w kolorze brazowym.

  • 15. Data: 2009-11-30 23:17:38
    Od: games <g...@g...home.pl>

    games pisze:

    > Teflon daje rade nic sie nie dzieje ale taj kak napisales wczesneij
    > aluminium to obraz nedzy i rozpaczy, najszybciej spaskowane zaczynaja
    > byc naczynia arcorok w kolorze brazowym.
    Zapomnial bym dodac ze majster ktory to montowal zalecal podlaczenie
    cieplej wody poniewaz ja stwierdzil mniej pradu zmywara zezre podczas
    podgrzewania co w zasadzie jest logiczne.

  • 16. Data: 2009-11-30 23:34:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Papkin napisał:

    > naczynia musza byc inteligentne czyli miec rowki by woda splywala

    Ale fajna definicja inteligencji. Można ją stosować również w innych
    przypadkach?

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-12-01 00:27:24
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Ale fajna definicja inteligencji. Można ją stosować również w innych
    > przypadkach?

    jak wolisz, ja tego co napisalem ze smiertelna powaga nie biore? To napiszmy ze
    producent ceramiki/zastawy stolowej powinnien miec troche inteligentniejszych
    projektantow tak aby przewidzieli rozwiazanie problemu "stania" wody w roznych
    czesciach naczynia w zmywarce.

  • 18. Data: 2009-12-01 06:34:37
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Papkin pisze:

    > Ponoc nie mozna wkladac naczyn z teflonowym pokryciem - PRAWDA czy FALSZ?

    Na dwoje babka wróżyła. Czytać co producent zaleca - są takie co można,
    są takie co się nie nadają.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2009-12-01 06:40:17
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > czy trzeba domywać garnki po zmywaniu w zmywarce?

    Bardzo rzadko, np. mocno zaschnięte albo przypalone.

    > na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno awaryjne i 60cm bo
    > mniejszej nie warto...

    Sporo ludzi używa 45 w rodzinach 2+2 i daje radę. To nie jest kwestia
    tych głupich 15 cm do 60, tylko *większej* ilości garów i szkła które
    trzeba mieć pod ręką, aby gotować w nich a potem załadować 60.

    > jak to jest ze starymi garnkami które leżą parę dni?

    Przy 45 gary nie mają czasu pozasychać :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2009-12-01 08:20:04
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 30 lis 2009 21:10:11 in article news:<hf18r2$grf$1@inews.gazeta.pl>
    MariuszB. wrote:

    > Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    > wiadomości news:hf0q9m$dmg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To ja mam wyjątkowego pecha bo mocno się przejechałem na zmywarce boscha
    > oraz na pralce tejże "znakomitej" firmy

    Kiedyś mi jeden Niemiec opowiadał:

    ojciec zawsze mówił mi kupuj tylko Bosha, więc kupiłem lodówkę: