  • Data: 2016-05-06 02:54:37
    Temat: Re: [OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
    Od: Marsjanin <m...@m...tk> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 May 2016 05:52:41 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porządny sprzęt jak
    > sam piszesz (głowica, system przesuwu taśmy, tor audio w magnetofonie, i
    > porządne źródło (taśma chrom np.)).

    Co do sprzętu, to jeśli chodzi o gramofony - górnej granicy cenowej zdaje
    się nie ma, ktoś nawet, jeśli wierzyć youtubowi, zbudował laserowy
    czytnik płyt gramofonowych. I w celach archiwizacyjnych ma to sens.

    Co do systemu przesuwu i głowicy oraz przedwzmacniaczy w magnetofonie -
    owszem, warto, by były na przyzwoitym poziomie. W praktyce jednak
    wystarczy to co było kiedyś domowym HiFi, bo do czynienia mamy albo z
    materiałami i tak już dawno temu profesjonalnie odszumionymi i wydanymi
    na CD, których digitalizować w domu nie warto z innych powodów jak ,,dla
    sportu", albo mamy nagrania własne, archiwalne, których jakość nagrania
    jest i tak klasę niższa niż słaby magnetofon potrafi odtworzyć (popsuć).

    Tu i tu warto pamiętać o ustawieniu skosu głowicy.

    Co do taśmy chromowej, to... było minęło. Teraz to raczej kwestia
    samplowania tego, co już jest.

    > Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej psuje :-)

    LAME z rozsądnym bitrate tak. Sprzętowe g... z CBR 128 kbps brzmi jak LAME
    80-góra 96 kbps. Niemniej jeśli już to ściskać, to niebo lepiej wypadnie
    OGG Vorbis. Tylko, że FLAC wybrałem właściwie dlatego, że już
    niespecjalnie jest po co oszczędzać miejsce na dysku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin