  • 151. Data: 2012-02-15 14:31:01
    Temat: Re:[OT] transfer energii
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Jestem akurat na swieżo z próbą przesyłania znaczącej energii na
    > odległość ledwie 2mm. Już taka mikroskopijna odległość uniemożliwila
    > mi przesłanie więcej niż ledwie jakiś 6W i to przy 10-krotnie wyższej
    > mocy biernej krążącej po stronie pierwotnej. Zwiększanie liczby zwojów
    > niczego nie zmieniało.
    Możesz coś więcej opisać? Brzmi to nieprawdopodobnie mało...

    Michoo

  • 152. Data: 2012-02-15 15:49:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    > Możesz coś więcej opisać? Brzmi to nieprawdopodobnie mało...

    Ale co tu opisywać? Półmostek zasilany z sieci (oczywiście
    wyprostowane i wygładzone), 24kHz, rdzeń kubkowy 36mm, w jednej
    połówce uzwojenie pierwotne, w drugiej wtórne. Odstep 2mm. Obciążenie
    wyjątkowo nieliniowe - źródło pradowe w oparciu o przetwornicę
    step-down. I to własnie nieliniowość obciążenia uniemożliwia uzyskanie
    sensownej mocy. Układ ma dwa stany stabilne - przeciążenia, gdy na
    wejściu step-down jest minimalne napięcie i jest pobierany wysoki prąd
    oraz normalnej pracy gdy napięcie jest dość wysokie a prad pobierany -
    niski. Bardzo łatwo o przeskok ze stanu normalnego do przeciążenia,
    niestety :(
    Stabilne p[owroty z przeciążenia do normalnego stany były możliwe przy
    mocy obciążenia do 6W.

    Podsumowując: indukcyjność rozproszenia zabija przesył energii.

    Moc bierna krążąca w obwodzie kluczy i transformatora podgrzewa bez
    sensu elementy i okrada sprawność dodatkowo. Dobrze, że półmostek
    oddaje energię rozproszenia do zasilania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 153. Data: 2012-02-17 19:39:40
    Temat: Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid>

    > Nie jest kontrolowany przez sprzedawcę. Myślisz że tak łatwo dokonać
    > ingerencji w terminal?

    Nie można na oryginalny wyświetlacz nalepić własny zasłaniający zawyżoną
    kwotę ???

  • 154. Data: 2012-02-18 13:46:17
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie znajduje się czip RFID w karcie banku Śląskiego z czipem. Chodzi
    > dokładnie o kartę z okiem.
    Karta żyje i ma się dobrze. Sprawdzałem w bankomacie. Tylko nie wiem czy na
    100% wycięcie kawałka anteny dziurkaczem dało jakiś efekt. Trzeba by to
    sprawdzić czy faktycznie już nie nadaje. Karta może mieć zapasowy jakiś
    obwód czy coś innego.

  • 155. Data: 2012-02-21 03:26:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jh69lc$hrt$...@n...news.atman.pl

    > Jako bardziej odpowiedni sprzet uznalem srube mikrometryczna
    > ma juz swoje lata - produkcja polska VIS :)
    > i stwierdzam wsrod 8 kart jakie obecnie posiadam rozbieznosc do 0,04 mm :)

    Na mojej suwmiarce zero to około 0.05 mm.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 156. Data: 2012-02-21 03:32:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "John Kołalsky" jhmaeh$pjn$...@m...internetia.pl

    terminal?

    > Nie można na oryginalny wyświetlacz nalepić własny zasłaniający zawyżoną kwotę ???

    (; Nie można. Można natomiast przerobić bankomat. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 157. Data: 2012-02-21 09:18:14
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    rageofhonor <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > 100% wycięcie kawałka anteny dziurkaczem dało jakiś efekt. Trzeba by to
    > sprawdzić czy faktycznie już nie nadaje. Karta może mieć zapasowy jakiś

    Nie ma nic takiego jak zapasowy obwód. Albo przeciąłeś antenę albo nie.

    --
    gof

  • 158. Data: 2012-02-21 12:48:08
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Nie można na oryginalny wyświetlacz nalepić własny zasłaniający zawyżoną
    > kwotę ???

    Rozebranie terminala powoduje tamper detection i w konsekwencji security
    alert - zamazywana jest pamięć zawierająca klucze szyfrujące (pamięć ta
    jest podtrzymywana bateryjką), a terminal zostaje zablokowany. Szybka w
    terminalu zdejmowana jest od spodu a nie od góry. Więc nie, nie da się
    dokonać ingerencji w wyświetlacz.

    Co nie znaczy, że nie da się próbować robić innych przekrętów, bo dziury
    są wszędzie, ale trzeba mieć wystarczającą wiedzę w tym temacie żeby
    wiedzieć też, że taka zabawa bardzo szybko skończy się w pierdlu na
    długie lata.

    --
    gof

  • 159. Data: 2012-02-21 19:38:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid>

    > Rozebranie terminala powoduje ...

    Nic nie pisałem o rozbieraniu

> [...]
    > są wszędzie, ale trzeba mieć wystarczającą wiedzę w tym temacie żeby
    > wiedzieć też, że taka zabawa bardzo szybko skończy się w pierdlu na

    Już się wszyscy przestępcy wystraszyli.

  • 160. Data: 2012-02-22 05:27:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" p...@n...chmurka.net

    > Co nie znaczy, że nie da się próbować robić innych przekrętów,

    Proponuję lekturę archiwum. Jak okazuje się -- nie
    taki diabeł straszny, jak go Photoshopem malują.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'