  • Data: 2015-08-18 01:31:02
    Temat: Re: [OT] sukces zjednoczenia 20150816 - 2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, wezmy takie ISA. Styk powiedzmy 1*0.2cm, tych stykow ze 100,
    > 20cm2. Przy pokryciu 10um to by bylo 0.02cm3 zlota, czyli 0.4g ...
    > sporo tych gramow. Na zlaczu powiedzmy 2x wiecej, bo blaszka ma dwie
    > strony (pozniej chyba pokrywali jednostronnie), zlacz 7, to juz daje
    > 5g zlota. 1/6 uncji, a ta ponad 1000$. Razem by ~150$ wychodzilo.
    > To moze i ta plyta faktycznie cenna, choc przy 1um juz tylko 15$ minus
    > koszt przerobu ...

    Pamiętajmy jeszcze o jednym -- złoto na początku lat siedemdziesiątych
    było sporo poniżej stówy za uncję. Jeszcze na początku tego wieku było
    za mniej niż pięćset. Dolar miał większą wartość, ale jednak to nie
    rekompensuje szalonego wzrostu ceny kruszcu. W każdym razie tym złotem
    dość rozrzutnie kiedyś szafowano. Zwłaszcza, że komputer to nie byle co,
    kto by tam złota na komputer żałował. A dzisiaj sobie to odzyskujemy.

    --
    Jarek