  • 101. Data: 2010-05-03 14:30:46
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 03 May 2010 13:56:12 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > paliwa w immo Lanosa. Na szczeście po CSS ktos puknął się w czoło i
    > zatrudnił matematyków a nie studentów. Czekam na puknięcie się w czoło
    > przemysłu samochodowego.

    W tym przypadku to AFAIR studentów zatrudnił któryś z producentów softu, z
    którego bez problemu wydłubano klucz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 102. Data: 2010-05-03 14:34:33
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Coś Ci się wydaje, nikt w Polsce nie walczy z kręceniem liczników.

    A jak konkretnie? Bo efekty raczej marne, kazdy watek o kupnie auta konczy
    sie poradami "nie patrz na przebieg bo i tak krecony".

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 103. Data: 2010-05-03 14:35:24
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > A jak konkretnie? Bo efekty raczej marne, kazdy watek o kupnie auta konczy
    > sie poradami "nie patrz na przebieg bo i tak krecony".

    Czekaj, cofnij, przeczytalem ze walczy sie z kreceniem. Ano wlasnie sie nie
    walczy i nie pojmuje dlaczego, skoro mozna to rozwiazac zerowym kosztem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 104. Data: 2010-05-03 14:41:23
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-05-03 12:52:49 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > Sposob jest tak banalny w swojej prostocie, ze naprawde nie pojmuje
    > dlaczego polska walczaca z kreceniem licznikow od lat nie wprowadzi w
    > DR rubryczki na przebieg pod pieczatka przegladow..

    Bo nie tylko zestawy głośnomówiącu czy gaśnice produkuje mafia...

    --
    Bydlę

  • 105. Data: 2010-05-03 14:44:15
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > PS. Jestem elektronikiem. _WIEM_ co mówie i wiem co można zrobić. Gdyby
    > tylko producentowi przyniosło to korzyść.

    Kiepski z Ciebie elektronik i do tego nie doceniasz przeciwnika.

    --
    Karolek

  • 106. Data: 2010-05-03 14:49:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jurand wrote:
    > No dobrze, to opisz dokładnie to rozwiązanie, a ja Ci wskażę wszystkie
    > jego słabe punkty.

    Rozwiązanie:

    Mamy dwa elementy: wyświetlacz oraz ECU który na nim wyświetla dane.

    Musimy zapewnić że wyswietlacz wyświetla dokładnie to co ma w pamieci
    ECU. W związku z tym jest zrobiony w technologii COG, co uniemożliwia
    odseparowanie go od szkla bez widocznych śladów ingerencji ani też
    podpięcia się do wyprowadzeń LCD jakims fake kontrolerem. Taka hybryda
    LCD+uC niemożliwa modyfikację w warunkach domowych.

    Żeby był niepodrabialny przez chinczyków wewnatrz każdego modułu
    wyswietlacza znajduje się unikatowy klucz/klucze do szyfrowania
    transmisji asymetrycznie. Pasujaca do nich pare kluczy posiada ECU.
    Komunikacjia typu "wyswietl 12345" odbywa się kanalem szyfrowanym i nie
    jest możliwa do modyfikacji bez znajomosci kluczy w ECU bądź
    wyświetlaczu. Klucze sa unikatowe per egzemplarz autka.

    Inny moduł wyświetlacza nie zadziała bo będzie miał inna parę kluczy.
    Producent potrafi je parować, ale wymaga to przejscia oficjalnych
    procedur w ASO co skutecznie utrudnia całą zabawę.

    Oczywiście ECU uniemożliwia zmiane bądź odczyt jakichkolwiek elementów
    krytycznych tego systemu, w szczegolności kluczy. Uniemożliwia na
    poziomie który wymaga wlamania fizycznie w krzem aby te informacje
    wydobyc (a więc i fizycznie zniszczenia scalaków). Odczyt stanu licznika
    zawsze jest możliwy i nie wymaga żadnych kluczy.

    Teraz jak to złamać:

    a) zmienić parę komputer - wyświetlacz. Jeśli do systemu dodamy nastepne
    klocki wymagające wymiany koszty będa za duże i niepłacalne w porównaniu
    z zyskami. Jeśli komputer w pojeździe dodatkowo posiada nr nadwozia
    który może wyświetlić/odczytać ale NIE zapisać to sprawa nawet dla
    kupującego bez komputera staje się znacznie pewniejsza.

    b) mieć kogoś w ASO kto nadstawia dupsko

    > Skoro ten przebieg jest w jakiś sposób szyfrowany przy zapisie, to musi
    > się odbyć deszyfracja przy odczycie, tak?

    Nie.

    > Ale chcesz go zweryfikować. W serwisie. Komputerem. Jak?

    Wydając polecenie: odczytaj przebieg.

    Nie rozumiesz chyba, że odczytanie przebiegu jest czynnością dozwoloną.
    To ZAPIS nie jest dozwolony bez kluczy.

  • 107. Data: 2010-05-03 15:01:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 May 2010 12:44:31 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >Czytanie Flash zabezpieczonych procesorów około 8-bit wymagało tylko

    Czytanie flasha to nie to samo co zrozumienie schematu ukladu
    szyfrujacego.

    >precyzyjnego trawienia obudowy i podpinania szpilek do "scieżek" w
    >krzemie. Dało radę hobbystycznie. Niestety nie mogę znaleźć linka, o ile

    Hobbystycznie to trudno strawic te obudowe. Epoksyd zazwyczaj.

    >pamiętam padł jakis PIC albo AVR. Użyto standardowego mikroskopu i
    >domowych metod, acz bardzo czasochłonnych i precyzyjnych. Tylko ze te
    >procesory mają dość proste zabezpieczenia. Choć idealnie wystarczyły by
    >do licznika...

    No i nie byly w technologii 200nm, a przeciez sa juz ciensze.

    J.

  • 108. Data: 2010-05-03 15:02:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:
    > Hmm masz jakiś problem ze ściągnieciem jakiegokolwiek filmu hd który
    > wyszedł na hd? IMO padło wszystko co istnieje na hd :)

    Do pewnego momentu. Efektem będzie jeszcze lepsze zabezpieczenie kluczy
    i w koncu złamanie będzie niemożliwe. Tylko ze nie o to tu chodzi.
    Przykład podano aby pokazac że miliardy dolarow zależą od 16 bajtów. A
    nie by twierdzić że ta metoda ma zastosowanie w licznikach
    samochodowych. Więc proponuje zakończyć temat AACS, nie ma on w ogóle
    zastosowania w szczegółach, ma tylko zamknąć dyskusję czy takie techniki
    się stosuje. Stosuje się grając o wyższe stawki niż głupi licznik.

    > Porównaj to sobie do wartości swojego konta, do siły zabezpieczeń ssh.
    > Masz tam kilka prywatnych plików i trochę poczty - nikomu nic nie potrzebne,
    > masz bardzo dobrze zabezpieczone. Teraz wyobraź sobie że masz na tym koncie
    > całą wideotekę wszystkich wydawnictw na świecie w HD itd i wszyscy o tym
    > wiedzą, a ty nie możesz go odpiąć od sieci - Twój komputer pada w kilka
    > godzin - proste.

    Twierdzisz ze łamiesz AES w kilka godzin? Wow.

  • 109. Data: 2010-05-03 15:04:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message

    > Bo nie tylko zestawy głośnomówiącu czy gaśnice produkuje mafia...

    I kazdy Zdzichu sprzedajacy swojego wysluzonego Golfa ma dostep do lewych
    dowodow rejestracyjnych i przegladow tak samo, jak do spinacza ktorym
    przestawia cyferki na liczniku.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 110. Data: 2010-05-03 15:05:29
    Temat: Re: [OT] sprzedawane auta.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > W tym przypadku to AFAIR studentów zatrudnił któryś z producentów softu, z
    > którego bez problemu wydłubano klucz.

    Nie wiem czy tak było, ale 40 bitów w gównanym algorytmie prosilo się o
    taką nauczkę.