-
21. Data: 2018-07-09 21:22:42
Temat: Re: so i learned lisp ;c
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 19:01:40 UTC+2 użytkownik g...@g...com
napisał:
> W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 16:10:22 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> > W dniu niedziela, 8 lipca 2018 22:53:56 UTC+2 użytkownik g...@g...com
napisał:
> > > W dniu niedziela, 8 lipca 2018 15:37:02 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> > >
> > > > z tymi burakami mozna sobie poradzic, musisz je (te tepe bezmózgie wieprze)
po prostu zidentyfikowac [...]
> > >
> > > No mi też jest przykro patrzeć na poziom dyskusji na tej grupie,
> > > dlatego niezbyt często tu zaglądam.
> > >
> > > > co do samego gadania o lispie to maly problem jest taki ze chyba nie mam
obecnie zbytniej motywacji by sie tym zajmowac.. caly ten watek to tylko rzucenie
tego jednago pasujacego moim zdaniem tekstu (ze lisb nie jest wcale tak unikalny jak
to ludzi gloszą, absolutnie zwykly jezyk skryptowy - (chyba ze sie myle, ale chyba
nie))
> > >
> > > Możesz jeszcze rzucić okiem na ten esej Paula Grahama:
> > > http://www.paulgraham.com/diff.html
> > >
> > > Z perspektywy "dzisiejszych czasów" większość ficzerów Lispa
> > > została istotnie wcielona do popularnych języków jak Python czy Ruby,
> > > choć pod niektórymi względami nadal pozostaje unikatowy.
> >
> > jak na moj obecny punk widzenia to ze
> > 1. lisp jest jakos tam wysoce unikalny/oryginalny (jest to cos innego )
> > 2. ze jest trudny
> >
> > to mity (na to mi wyglada) - sporo ludzi jakos 'ogrywa' te mity (tj mowi o nich)
> > ale jak na dany moment wyglada mi to na mit.. zwlaszcza to ze jest trudny... moze
to wynika raczej ze masa kolesi nie ma telentu do tlumaczenia utrwalilo ten mit
>
> Lisp jest oryginalny przede wszystkim w ujęciu historycznym, bo współcześnie
> wiele języków przejęło jego cechy.
>
> Mnie się osobiście podobało to stwierdzenie:
>
> "Being almost syntactically similar to human languages,
> but nested into a tree with pleasing characters (no edges
> on a parenthesis), it became a language that is not only
> nice to look at it, it's pretty close to writing in
> english but grouping your thoughts.
>
no nie wiem, mi sie wlasnie wydaje ze sensem mojego prywatnego 'odkrycia '
co so lispa jest to ze sa to teksty niepomiernie przesadzone (nie do konca jednak
jestem gotow na dyskusje bo pewnie by byc musialbym jeszcze z godzine czy dwie
poswiecic na jego przegladania a nie mam na to fazy na razie)
prawda jest raczej taka ze jak piszesz kod to musisz zakodowac nazwy i tzw 'logike'
jak dajesz dobre nazwy to dasz dobra ekspresje (czy to w lispie czy to w c) ale
logike tak czy owak i tak musisz zakodowac
lisp daje ci pewne przewagi jezykow skryptowych za to c daje ci takie przewagi ze
masz mega wydajny kod - i tyle
dlatego moim zdaniem takie teksty jak wyzej to kolportowanie falszywego raczej mitu
(co samo w sobie raczej nie jest chwalebne)
> This made it very powerful for NON PROGRAMMERS to learn how to program."
>
> https://www.quora.com/What-made-Lisp-different/answe
r/Burton-Samograd-1
>
> Lisp jest tak prosty, jak to tylko możliwe. Moim zdaniem
> Scheme i Forth to najprostsze języki o dużej sile wyrazu,
> jakie kiedykolwiek wymyślono.
>
> (tyle że mogą być "nieintuicyjne" dla osób, które już mają wyrobione
> inne przyzwyczajenia)
>
> > dla mine jesli tak jest to mzoe i dobrze ;c jakby cos bylo oryginalne i trudne to
uczenie sie tego zajmowaloby czas, a jak jest tylko mitem to mozna to lyknac dla
rozrywki/ze snobizmu/'dla spokoju sumienia'
> > czy jak to nazwac i miec spokój
> >
> > [narazie nie mam sily bo tego blendera musze robic, jak już, ale jak bede mial
kiedys lepszy humor to naucze sie tego dokladniej]
>
> Zwłaszcza moim zdaniem warto sobie przestudiować ewaluator metacykliczny
> [czyli interpreter Lispa napisany w Lispie], bo to pomaga sobie uświadomić,
> jakie rzeczy są niezbędne do stworzenia języka programowania.
-
22. Data: 2018-07-09 22:48:55
Temat: Re: so i learned lisp ;c
Od: g...@g...com
W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 21:22:43 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> > Mnie się osobiście podobało to stwierdzenie:
> >
> > "Being almost syntactically similar to human languages,
> > but nested into a tree with pleasing characters (no edges
> > on a parenthesis), it became a language that is not only
> > nice to look at it, it's pretty close to writing in
> > english but grouping your thoughts.
> >
>
>
> no nie wiem, mi sie wlasnie wydaje ze sensem mojego prywatnego 'odkrycia '
> co so lispa jest to ze sa to teksty niepomiernie przesadzone (nie do konca jednak
jestem gotow na dyskusje bo pewnie by byc musialbym jeszcze z godzine czy dwie
poswiecic na jego przegladania a nie mam na to fazy na razie)
Może z Twojego punktu widzenia są przesadzone, ale w kontekście
historycznym nie są przesadzone.
> prawda jest raczej taka ze jak piszesz kod to musisz zakodowac nazwy i tzw 'logike'
>
> jak dajesz dobre nazwy to dasz dobra ekspresje (czy to w lispie czy to w c) ale
logike tak czy owak i tak musisz zakodowac
>
> lisp daje ci pewne przewagi jezykow skryptowych za to c daje ci takie przewagi ze
masz mega wydajny kod - i tyle
Tutaj byłbym ostrożny w wydawaniu osądów.
Pisząc w Common Lispie, możesz mieć dużą kontrolę nad tym,
jak będzie wyglądał ostateczny asembler Twojej funkcji
po skompilowaniu.
Ogólnie jeżeli chcieć porównywać Common Lispa, to raczej np.
z całym środowiskiem uniksowym. W Lispie możesz kompilować
pojedyncze funkcje, w uniksie musisz kompilować pliki np. za pomocą
gcc (a w rezultacie też de facto otrzymujesz pojedyncze funkcje).
W uniksie masz, powiedzmy, dwa języki - kompilowane C i interpretowanego
shella. W Common Lispie to jest jeden i ten sam język, który możesz
zarówno kompilować jak i uruchamiać przez interpreter.
Może fundamentalna różnica jest taka, że w Common Lispie masz garbage
collector, a w C możesz "sam zarządzać pamięcią" (co oczywiście jest
bzdurą, bo z reguły nie masz wpływu na alokator systemowy, którego
wydajność będzie różna w zależności od stopnia fragmentacji pamięci).
W praktyce jest tak, że w C rzeczywiście łatwiej się steruje działaniem
komputera i możesz mieć wpływ na więcej "detali implementacyjnych",
ale jeżeli idzie o wydajność, to pomijając małe programy w praktyce
może wychodzić tak, że zarówno wydajność developmentu jak
i wydajność ostatecznego kodu w C jest gorsza, bo Common Lisp robi
już dużo rzeczy za Ciebie.
Tak w każdym razie twierdzi gość, który w Lispie programuje
komputery kwantowe:
https://www.youtube.com/watch?v=f9vRcSAneiw
> dlatego moim zdaniem takie teksty jak wyzej to kolportowanie falszywego raczej mitu
(co samo w sobie raczej nie jest chwalebne)
Nie wiem o jakim fałszywym micie mówisz.
Z historią ciężko jest dyskutować. Lisp został wymyślony
w czasach, kiedy programowało się komputery mainframe
na kartach perforowanych, a struktura danych zwana listą
jednokierunkową była odkryciem.
-
23. Data: 2018-07-10 15:24:59
Temat: Re: so i learned lisp ;c
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 22:48:56 UTC+2 użytkownik g...@g...com
napisał:
> W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 21:22:43 UTC+2 użytkownik fir napisał:
>
> > > Mnie się osobiście podobało to stwierdzenie:
> > >
> > > "Being almost syntactically similar to human languages,
> > > but nested into a tree with pleasing characters (no edges
> > > on a parenthesis), it became a language that is not only
> > > nice to look at it, it's pretty close to writing in
> > > english but grouping your thoughts.
> > >
> >
> >
> > no nie wiem, mi sie wlasnie wydaje ze sensem mojego prywatnego 'odkrycia '
> > co so lispa jest to ze sa to teksty niepomiernie przesadzone (nie do konca jednak
jestem gotow na dyskusje bo pewnie by byc musialbym jeszcze z godzine czy dwie
poswiecic na jego przegladania a nie mam na to fazy na razie)
>
> Może z Twojego punktu widzenia są przesadzone, ale w kontekście
> historycznym nie są przesadzone.
>
> > prawda jest raczej taka ze jak piszesz kod to musisz zakodowac nazwy i tzw
'logike'
> >
> > jak dajesz dobre nazwy to dasz dobra ekspresje (czy to w lispie czy to w c) ale
logike tak czy owak i tak musisz zakodowac
> >
> > lisp daje ci pewne przewagi jezykow skryptowych za to c daje ci takie przewagi ze
masz mega wydajny kod - i tyle
>
> Tutaj byłbym ostrożny w wydawaniu osądów.
> Pisząc w Common Lispie, możesz mieć dużą kontrolę nad tym,
> jak będzie wyglądał ostateczny asembler Twojej funkcji
> po skompilowaniu.
>
> Ogólnie jeżeli chcieć porównywać Common Lispa, to raczej np.
> z całym środowiskiem uniksowym. W Lispie możesz kompilować
> pojedyncze funkcje, w uniksie musisz kompilować pliki np. za pomocą
> gcc (a w rezultacie też de facto otrzymujesz pojedyncze funkcje).
>
> W uniksie masz, powiedzmy, dwa języki - kompilowane C i interpretowanego
> shella. W Common Lispie to jest jeden i ten sam język, który możesz
> zarówno kompilować jak i uruchamiać przez interpreter.
>
> Może fundamentalna różnica jest taka, że w Common Lispie masz garbage
> collector, a w C możesz "sam zarządzać pamięcią" (co oczywiście jest
> bzdurą, bo z reguły nie masz wpływu na alokator systemowy, którego
> wydajność będzie różna w zależności od stopnia fragmentacji pamięci).
>
> W praktyce jest tak, że w C rzeczywiście łatwiej się steruje działaniem
> komputera i możesz mieć wpływ na więcej "detali implementacyjnych",
> ale jeżeli idzie o wydajność, to pomijając małe programy w praktyce
> może wychodzić tak, że zarówno wydajność developmentu jak
> i wydajność ostatecznego kodu w C jest gorsza, bo Common Lisp robi
> już dużo rzeczy za Ciebie.
> Tak w każdym razie twierdzi gość, który w Lispie programuje
> komputery kwantowe:
> https://www.youtube.com/watch?v=f9vRcSAneiw
>
> > dlatego moim zdaniem takie teksty jak wyzej to kolportowanie falszywego raczej
mitu (co samo w sobie raczej nie jest chwalebne)
>
> Nie wiem o jakim fałszywym micie mówisz.
> Z historią ciężko jest dyskutować. Lisp został wymyślony
> w czasach, kiedy programowało się komputery mainframe
> na kartach perforowanych, a struktura danych zwana listą
> jednokierunkową była odkryciem.
pogadamy za jakis czas, na razie musze odpoczac... zdrowie kiepskie i umuieram
(mowiac metaforycznie) nie moge zlapac oddechu serca slabe rece bolą jak diabli...
ale odpoczne i bedzie mozna wrocic do tematu... (oglnie chyab moge pochwalic sie ze
mam teraz dosyc chyba mozna powiedziec duza wydajnosc w uczeniu sie... nieststy mecze
sie jeszcze szybciej ;c... troche mi tez szkoda starych czasów gdzie/gdy staralem sie
pisac teksty na usenet scislej
(np zdania "mam teraz dosyc chyba mozna powiedziec duza wydajnosc w uczeniu sie...
nieststy mecze sie jeszcze szybciej ;c..." bym wtedy nie napisal bo nie jestem pewien
czy jest scisle prawdziwe.. zmienilem sie i czasem jak tu wracam zauwazam jak
bardzo.. troche szkoda no ale coz, zobaczymy jak bedzie.. see ya nxt time
-
24. Data: 2018-07-10 21:48:32
Temat: [OT] so i learned lisp ;c
Od: wąchacz, merdacz, dyndacz 'POPiS/EU <N...@g...pl>
dlaczego wszyscy cały czas mientolą jakieś stare gówna...
może byś na przykład powiedział, dlaczego wśród specjalistów
najlepszymi kierunkami są telekomunikacja i radioelektronika?
-
25. Data: 2018-07-11 10:54:05
Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
Od: g...@g...com
W dniu wtorek, 10 lipca 2018 21:48:44 UTC+2 użytkownik wąchacz, merdacz, dyndacz
'POPiS/EU napisał:
> dlaczego wszyscy cały czas mientolą jakieś stare gówna...
Po pierwsze, nie wszyscy i nie cały czas, tylko niektórzy
i czasami. Cały czas to się pojawiają jakieś shit-posty
po włosku o PUTTANA ELISA ESOARDI i ASSASSINO MATTEO SALVINI
(które nb nie odbiegają poziomem od większości kontentu
w języku polskim na tej grupie)
Po drugie, bo usenet jest dla starych ludzi.
Jak chcesz, żeby było nowocześnie, to musisz korzystać z młodzieżowych
kanałów, takich jak slack albo snapchat. I koniecznie followować na twitterze,
żeby mieć najświeższą wiedzę o frameworkach uruchamiajacych mikroserwisy
z kontenerów w chmurze.
Możesz zacząć od devstyle.pl
-
26. Data: 2018-07-11 18:57:07
Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
Od: AK <n...@n...net>
On 2018-07-11 10:54, g...@g...com wrote:
> Po drugie, bo usenet jest dla starych ludzi.
O taaak, eh.
> Jak chcesz, żeby było nowocześnie, to musisz korzystać z młodzieżowych
> kanałów, takich jak slack albo snapchat. I koniecznie followować na twitterze,
> żeby mieć najświeższą wiedzę o frameworkach uruchamiajacych mikroserwisy
> z kontenerów w chmurze.
... no i screena z UML-em koniecznie zamiescic na Insta...
PS: Aaa! Wazne:
Jako Scrum-master-coach-a bezwzglednie spozytkowac Siostry Godlewskie..
AK
-
27. Data: 2018-07-13 22:53:29
Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
Od: wąchacz, merdacz, dyndacz 'POPiS/EU <N...@g...pl>
> Możesz zacząć od devstyle.pl
ciekawi mnie AI
kto wycisza informacje o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie AI?
-
28. Data: 2018-07-13 23:12:48
Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
Od: g...@g...com
W dniu piątek, 13 lipca 2018 22:53:46 UTC+2 użytkownik wąchacz, merdacz, dyndacz
'POPiS/EU napisał:
> > Możesz zacząć od devstyle.pl
>
> ciekawi mnie AI
> kto wycisza informacje o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie AI?
To zależy.
Z Nowogrodzkiej robi to Prezes, a z Brukseli - przewodniczący Rady.
Na szczęście dzięki przeciekom od radzieckich szpiegów można powęszyć
przy researchu wokół sieci neuronowych prowadzonych przez Andreja Karpathy'ego,
który nawet prowadzi bloga: http://karpathy.github.io/
Z samymi zasadami działania sieci neuronowych można się zapoznać dzięki
narzędziom w rodzaju takich jak to:
https://distill.pub/2018/building-blocks/
Zgnili kapitaliści próbują indoktrynować nasz kolonialny zaścianek
rozsiewając reakcyjną propagandę np. tutaj:
https://www.coursera.org/learn/neural-networks
https://www.coursera.org/learn/machine-learning
https://www.coursera.org/learn/computational-neurosc
ience
https://eu.udacity.com/course/intro-to-artificial-in
telligence--cs271
Muszę już kończyć, bo przez okno wskoczyli panowie z karabi
-
29. Data: 2018-07-13 23:20:52
Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
Od: g...@g...com
W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:12:49 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
> W dniu piątek, 13 lipca 2018 22:53:46 UTC+2 użytkownik wąchacz, merdacz, dyndacz
'POPiS/EU napisał:
> > > Możesz zacząć od devstyle.pl
> >
> > ciekawi mnie AI
> > kto wycisza informacje o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie AI?
>
> To zależy.
> Z Nowogrodzkiej robi to Prezes, a z Brukseli - przewodniczący Rady.
>
> Na szczęście dzięki przeciekom od radzieckich szpiegów można powęszyć
> przy researchu wokół sieci neuronowych prowadzonych przez Andreja Karpathy'ego,
> który nawet prowadzi bloga: http://karpathy.github.io/
>
> Z samymi zasadami działania sieci neuronowych można się zapoznać dzięki
> narzędziom w rodzaju takich jak to:
> https://distill.pub/2018/building-blocks/
>
> Zgnili kapitaliści próbują indoktrynować nasz kolonialny zaścianek
> rozsiewając reakcyjną propagandę np. tutaj:
>
> https://www.coursera.org/learn/neural-networks
> https://www.coursera.org/learn/machine-learning
> https://www.coursera.org/learn/computational-neurosc
ience
> https://eu.udacity.com/course/intro-to-artificial-in
telligence--cs271
>
> Muszę już kończyć, bo przez okno wskoczyli panowie z karabi
Jestem teraz w areszcie i dostałem prawo do jednego posta na usenecie.
Postanowiłem, że wykorzystam go do podzielenia się informacją
o podcascie prowadzonym przez Tomasza Gopa dotyczącego produkcji
gier - w szczególności odcinków dotyczących programowana sztucznej
inteligencji w grach, bo moim zdaniem były dość interesujące
(zwłaszcza dla osób, które interesują takie rzeczy):
https://www.youtube.com/watch?v=FlxIoZiRFiA
Niech Żyje Demokracja!
-
30. Data: 2018-07-14 09:43:36
Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:20:53 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
> W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:12:49 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
> > W dniu piątek, 13 lipca 2018 22:53:46 UTC+2 użytkownik wąchacz, merdacz, dyndacz
'POPiS/EU napisał:
> > > > Możesz zacząć od devstyle.pl
> > >
> > > ciekawi mnie AI
> > > kto wycisza informacje o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie AI?
> >
> > To zależy.
> > Z Nowogrodzkiej robi to Prezes, a z Brukseli - przewodniczący Rady.
> >
> > Na szczęście dzięki przeciekom od radzieckich szpiegów można powęszyć
> > przy researchu wokół sieci neuronowych prowadzonych przez Andreja Karpathy'ego,
> > który nawet prowadzi bloga: http://karpathy.github.io/
> >
> > Z samymi zasadami działania sieci neuronowych można się zapoznać dzięki
> > narzędziom w rodzaju takich jak to:
> > https://distill.pub/2018/building-blocks/
> >
> > Zgnili kapitaliści próbują indoktrynować nasz kolonialny zaścianek
> > rozsiewając reakcyjną propagandę np. tutaj:
> >
> > https://www.coursera.org/learn/neural-networks
> > https://www.coursera.org/learn/machine-learning
> > https://www.coursera.org/learn/computational-neurosc
ience
> > https://eu.udacity.com/course/intro-to-artificial-in
telligence--cs271
> >
> > Muszę już kończyć, bo przez okno wskoczyli panowie z karabi
>
> Jestem teraz w areszcie i dostałem prawo do jednego posta na usenecie.
> Postanowiłem, że wykorzystam go do podzielenia się informacją
> o podcascie prowadzonym przez Tomasza Gopa dotyczącego produkcji
> gier - w szczególności odcinków dotyczących programowana sztucznej
> inteligencji w grach, bo moim zdaniem były dość interesujące
> (zwłaszcza dla osób, które interesują takie rzeczy):
>
> https://www.youtube.com/watch?v=FlxIoZiRFiA
>
> Niech Żyje Demokracja!
AI nie jest interesujace.. wiekszosc ludzi nie wie co jest interesujace..
w calym AI moga byc interesujace na przyklad male kwiatki (male kawalki
tej problematyki) ale glownie one lub jedynie one - niestety o tym nikt nie mowi lub
malo kto (co tez jest problemem bo energia sie rozprasza, gdyby ludzie mowili akurat
o
tym co jest interesujace to proges bylby lepszy... nieststy im dziedzina stje sie
bardziej dojrzala tym srodowisko sie dzieli itd - przynajmniej ja tak to widze)
przy okazji jak sam sie zastanawiam co
mialbym robic to chyba wychodzi mi na to ze jednak chyba trzebby jednak pisac ten
kompiletor c (asembler i zreby kompilatora mam juz napisane, wiec moze cos tam
wysmaze w okolicach jesieni
[i tut tak samo sporo tych kwesti z kompilatorami jest odrzucajace jak diabli, ale
male kuczowe hacki moglybybyc ok... pisalem juz nawet o tym wstepnego posta, tylko
gdzie to bylo..]