  • 91. Data: 2012-02-28 07:53:37
    Temat: Re: [OT; rant] Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-27 19:00, Jacek pisze:

    > Umiesz czytać watek od początku do końca?
    > Jeżeli umiesz, to napisałem, że TC powinien oscylować około $10.

    TC powinien kosztować tyle ile gotowi zapłacić są użyszkodnicy, a
    autorowi to będzie się opłaciło. Ja nie tęsknię do cen regulowanych....
    Jeśli tęsknisz do takich to może warto udać się do któregoś z krajów
    "komunistycznych"?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 92. Data: 2012-02-28 08:01:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-27 18:59, Jacek pisze:

    > Moja mentaloność jest taka, że TC nie jest warty 160zł.
    > Tak samo, jak 1800 za licencję na TeamViewer.

    Widzisz - wieki temu - jak różnice w zarobkach polaków i tzw zachodu
    były większe, powstawały różne inicjatywy grupowego zakupu licencji i
    negocjowania specjalnej ceny. Wielu autorów dawało się przekonać i można
    było zbić cenę o połowę, a same koszty nawet więcej, biorąc pod uwagę że
    były to czasy, gdy przelew zagraniczny był czymś bardzo drogim.
    Więc jak się chce to można. Tylko trzeba na to zapracować - wykonaj
    pracę - znajdź 10 chętnych skontaktuj się z autorem i jest szansa, że
    uzyskasz lepszą cenę, ale nie ma nic za darmo.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 93. Data: 2012-02-28 10:14:14
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-02-27 19:50, A.L. pisze:
    [...]
    > Zadac mozna zupelnie dowolna suma, na przyklad 10 tysiecy. Nie ma
    > zadanego prawa ktore wymuszaloby taka a nie inan cene

    > No jak ktos uwaza ze za drogo to nie kupuje. Nikt na sile do kupna nie
    > zmusza

    Wic polega na tym, że jak łatwo ukraść i praktycznie sankcja nie
    grozi (bardzo małe ryzyko wpadki), to sprzedawanie więcej za mniej da
    w sumie większy przychód.

    Przejście do świata "cyfrowego" znacznie ułatwiło bezprawne
    wykorzystywanie cudzej pracy i utrudniło ściganie tego procederu.

    Można próbować uszczelniać system (wszyscy będą płacić na skuteczniejsze
    ściganie naruszeń), albo zmienić model biznesowy, żeby naruszenia stały
    się rzadsze. Najprościej - obniżyć cenę i sprzedawać masowo.

    W tym sensie (nieprzystawalności modeli biznesowych do rzeczywistości)
    ceny niektórych produktów są za wysokie.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 94. Data: 2012-02-28 13:14:51
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-02-28 08:53, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > autorowi to będzie się opłaciło. Ja nie tęsknię do cen regulowanych....
    > Jeśli tęsknisz do takich to może warto udać się do któregoś z krajów

    No i użyszkodnik Jacek jest gotowy zapłacić 10$ w czym problem ? :)

    --
    Tomek

  • 95. Data: 2012-02-28 13:21:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-28 14:14, Tomek Banach pisze:

    > No i użyszkodnik Jacek jest gotowy zapłacić 10$ w czym problem ? :)

    Napisał - że powinien oscylować w tej około $10, a nie, ze skłonny jest
    zapłacić tyle. Czasami to to samo, ale nie zawsze.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 96. Data: 2012-02-28 14:06:54
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Mercedesa tez?...

    A.L.

  • 97. Data: 2012-02-28 14:07:58
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 28 Feb 2012 11:14:14 +0100, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    >
    >W tym sensie (nieprzystawalności modeli biznesowych do rzeczywistości)
    >ceny niektórych produktów są za wysokie.

    To jest problem sprzedajacego a nie kupujacego

    A.L.

  • 98. Data: 2012-02-28 14:16:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-28 15:06, A.L. pisze:

    > Mercedesa tez?...

    Od kiedy to mercedes sprzedaje licencje? Inna rzecz, że skoro są outlety
    BMW, to zapewne takowe punkty Mercedesa gdzieś na świecie się znajdzie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 99. Data: 2012-02-28 22:33:44
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, February 27, 2012 5:59:20 PM UTC, Jacek wrote:

    > Moja mentaloność jest taka, że TC nie jest warty 160zł.
    > Tak samo, jak 1800 za licencję na TeamViewer.

    Jesli chodzi o TC, to ja bym go nawet za darmo nie uzywal. ALe to nie chodzi o to ile
    ktos jest gotow zaplacic za program, tylko o usprawiedliwianie piractwa "bo program
    jest za drogi".

    RW

  • 100. Data: 2012-02-28 22:38:47
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, February 28, 2012 2:07:58 PM UTC, A. L. wrote:

    > To jest problem sprzedajacego a nie kupujacego

    Ale problemem wszystkich jest, kiedy w imie ochrony danego modelu biznesowego nagina
    sie zasady panstwa prawa (sposob w jaki usilowano wprowadzic w Polsce ACTA,
    naruszanie zasady domniemania niewinnosci wynikajace z ACTA, itd.)

    RW