  • 1. Data: 2017-02-07 23:16:55
    Temat: przełom w pamięciach?
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    http://wolnosc24.pl/2017/01/18/innowacyjny-pomysl-na
    ukowcow-z-polski-nadciaga-przelom-zapis-informacji-b
    edzie-tysiac-razy-szybszy

    Oraz:
    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,412740,n
    adchodzi-przelom-polski-sposob-na-ultraszybki-zapis-
    informacji.html

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 2. Data: 2017-02-08 01:53:10
    Temat: Re: prze?om w pami?ciach?
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    In pl.misc.elektronika BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:
> [...]
    >
    > Oraz:
    > http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,412740,n
    adchodzi-przelom-polski-sposob-na-ultraszybki-zapis-

    Pogratulowac osiagniecia. Ale oni pisza o dyskach i mozliwej
    produkcji za 10 lat. Za 10 lat jest prawdopodobne ze nikt
    nie bedzie chcial pamieci z elementami ruchomymi. Przy
    tym nietrywiala czesc energii zuzywanej przez dysk idzie
    na krecenie talezem. Wiec jesli zrobia dysk to oszczednosci
    energii beda take sobie. A czas losowego dostepu tez
    raczej marny.

    A propo: ze 25 lat temu tez byly doniesienia ze nowy material
    pozwoli na zapis optyczny duzej szybkosci i gestosci. Wtedy
    OIDP chodzilo o produkowana przez bakterie wersje rodopsyny.
    Ponoc zapis i odczyt pieknie dzial, byl "tylko" problem jak
    trafic laserem we wlasciwe miejsce...

    --
    Waldek Hebisch

  • 3. Data: 2017-02-08 11:27:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik <a...@m...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > OIDP chodzilo o produkowana przez bakterie wersje rodopsyny.
    > Ponoc zapis i odczyt pieknie dzial, byl "tylko" problem jak

    Ja jeszcze gdzieś czytałem o holograficznym CD, jakoś tak, gdzie też niby
    cycuś, podobno nawet nie takie drogie i kurewsko pojemne, ale problem
    mechaniczny tenże sam - trafić we właściwe miejsce...
    Z holograficznego CD nie pozostały nawet wspomnienia... Tak z ciekawości,
    ciekawe, czy Tesla by coś wymyślił, jeżeli by żył współcześnie?

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 4. Data: 2017-02-08 15:23:23
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-02-08 o 01:53, a...@m...uni.wroc.pl pisze:
    > pisza o dyskach i mozliwej produkcji za 10 lat

    Nie tylko o dyskach, również i o pamięciach "komórkowych", czyli (to już
    moja interpretacja): zarówno takich, jakie są w SSD, jak też i o RAM-ie,
    czy cache'u jednostki centralnej.
    A te 10 lat, to przy dzisiejszym tempie zmian, jest czasem baaardzo
    niezadowalającym. Producenci nie angażują się w jakieś pczynania, jeśli
    nie mieszczą się w "perspektywie inwestycyjnej", którą liczy się w czsie
    o połowę (przynajmniej!) krótszym.

    > Za 10 lat jest prawdopodobne ze nikt nie bedzie chcial pamieci z
    > elementami ruchomymi

    Hm, świat najczęściej gdy się zmienia, to w kierunku, który mało kto
    przewidywał. Dziś jeszcze HDD trzymają się nieźle, a co będzie za parę
    lat, to tylko głupi może przewidzieć. A czemuż to "głupi"? Ano dlatego,
    że na to... nie ma mądrych! ;-)
    Może HDD skończą jak dinozaury, ale ja tam obstawiam, że powrócą do łask
    HDD typu "Big Foot", czyli rozmiarów fizycznych takich, jak drajw DVD, i
    pojemnościach wieeelu terabajtów, w których jednostka pojemności nadal
    będzie sporo tańsza, niż w SSD. Będą wciąż używane w serwerowniach, oraz
    na potrzeby sporadycznej archiwizacji, gdzie szybkość transferu, a tm
    bardziej wyżyłowany czas dostępu (wyszukiwanie) - niemal nie grają
    żadnej roli. Acz to, czy tak się stanie, zależy jeszcze od polepszenia
    (jednak) wybranych parametrów HHD, no i od cen napędów tych, i
    konkurencyjnych.

    > nietrywiala czesc energii zuzywanej przez dysk idzie na krecenie
    > talezem. Wiec jesli zrobia dysk to oszczednosci energii beda take
    > sobie

    Jeśli nad tym się popracuje, i zrobi to lepiej, to i kręcenie zespołem
    talerzy nie musi być takie prądożerne. Np. jeśli zamiast kilku
    mniejszych (fizycznie) dysków, zrobi się "Big Foot", a jeszcze o
    podwójnej grubości, to w przeliczeniu na jeden krążek mniej wypadnie
    energii na kręcenie. No cóż, istotne jest to, jakie opory musi pokonać
    silnik.
    No a badacze z UwB twierdzą, że wykonane w ich (przyszłej) technologii
    głowice R/W będą mogły zużywać nawet i tysiąc razy mniej energii, niż
    teraz, a to nie w kij dmuchał!

    > ze 25 lat temu tez byly doniesienia ze nowy material pozwoli na zapis
    > optyczny duzej szybkosci i gestosci

    Nie jestem pewien, czy ja o tym samym, a mianowicie czy chodziło o
    technikę opto-magnetyczną? Czyli zapis wymagał, oprócz przyłożenia pola
    magnetycznego - jeszcze podgrzania laserem? I uzyskania przy tym jak
    najmniejszego "pola działania". Dzięki temu połączeniu miano uzyskać
    możliwość tworzenia znacznie mniejszych domen/pikseli (magnetycznych)?
    Odczyt byłby już bez użycia lasera.

    > byl "tylko" problem jak trafic laserem we wlasciwe miejsce

    Mam na to pomysł, i zresztą jeszcze i kilka "w tym temacie"... ;-)

  • 5. Data: 2017-02-08 15:28:47
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.02.2017 o 11:27, HF5BS pisze:
    > ciekawe, czy Tesla by coś wymyślił, jeżeli by żył współcześnie?

    Tesla to nie wiadomo, ale Edison na bank (a przynajmniej nosiłoby to
    jego nazwisko).

    p. m.

  • 6. Data: 2017-02-08 17:23:24
    Temat: Re: przełom w pamięciach?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2017-02-07 23:16, BaSk wrote:
> [...]
    >

    > Oraz:
    > http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,412740,n
    adchodzi-przelom-polski-sposob-na-ultraszybki-zapis-

    Może i rewelacja.
    Ciekawe komu sprzedadzą to odkrycie jeżeli rzeczywiście jest tego warte.
    No bo że będą czerpać zyski z tego odkrycia to jakoś nie wierzę.

    Adam Górski

  • 7. Data: 2017-02-08 18:06:34
    Temat: [OT] przełom w pamięciach?
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    czemu ludzie pchają się do dysków flash,
    a nikt nie zrobi dysku z sramów podtrzymywanych bateryjnie?

    dla takich urzędowych zastosowań, gdzie wszystko siedzi na serwerze to
    przeca byłby niezły pomysł? czy nie?

  • 8. Data: 2017-02-08 18:24:46
    Temat: Re: [OT] przełom w pamięciach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl> wrote:
    > czemu ludzie pchają się do dysków flash,
    > a nikt nie zrobi dysku z sramów podtrzymywanych bateryjnie?
    >
    > dla takich urzędowych zastosowań, gdzie wszystko siedzi na serwerze to
    > przeca byłby niezły pomysł? czy nie?

    Kiedy ostatnio porownywales ceny pamieci SRAM do cen innych pamięci ?

  • 9. Data: 2017-02-08 18:55:56
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Z cyklu polscy naukowcy wynalezli na smietniku amerykanskiej amgasady.

  • 10. Data: 2017-02-08 19:24:01
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a co różnica jest większa niż 0,0000001$?