  • 41. Data: 2015-03-24 09:00:23
    Temat: Re: [OT] protesty kierowcow
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:9401797141$2...@s...com.
    ..

    > Dziwaczna logika.

    Za 8,5 znajdzie się chętny Niemiec i Polak tej pracy nie dostanie bo Niemiec
    mając wybór w tej samej cenie zatrudni Niemca.

    Polak o tym wie, więc nie chce by mu zabraniano możliwość pracy za 6. Bo te
    6 to i tak więcej niż zarobi u nas gdy w Niemczech nie będzie dla niego
    roboty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2015-03-24 09:02:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za tą samą
    > cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?

    Dokładnie!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2015-03-24 09:08:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Przeciez pracy dla kierowcow od tego nie ubedzie ... no, moze troszeczke.

    Ubędzie, bo przesuwa się granica opłacalności. Jak mam fabrykę i mogę kupić
    materiały do produkcji z wytwórni oddalonej o 100km albo 10% taniej z
    oddalonej o 1000 km. To to z której kupię zależy od kosztów transportu. Czy
    będą wyższe czy niższe niż różnica w cenie.

    Podobnie z żywnością. Jak różnica w cenie truskawek wynosi 100zł na tonie a
    transport kosztuje 120 to się ich nie wiezie, ale jak transport wynosi tylko
    80 to jak najbardziej warto.

    Dlatego im tańszy transport tym więcej się go używa. W interesie tirmanów
    jest by paliwo było jak najtańsze bo wtedy będą spokojni o swoją pracę w
    przyszłości.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2015-03-24 09:43:20
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale można przecież wprowadzić stawkę maksymalną. Przecież nie takie
    > głupie przepisy w UE się produkuje :-)

    O wlasnie to mialem napisac. Ale do tego potrzeba kogos z jajem, a nie
    kamerdynera Merkel.
    BTW za komuny Czesi/Slowacy na granicy przyczepili sie do wywozenia z
    ich pieknego kraju bucikow dzieciecych rodzimej produkcji przez jedna
    polska rodzine. Kazali oddac. Za jakis czas z kolei polscy celnicy
    zobaczyli obywatela Czechoslowacji w samochodzie na polskich oponach...;-)
    Byla tez akcja Niemcow karania polskich kierowcow za brak apteczki.
    Skonczylo sie, gdy nasi zaczeli sie dopytywac o gasnice u niemieckich
    kierowcow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 45. Data: 2015-03-24 09:49:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-24 o 09:43, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > O wlasnie to mialem napisac. Ale do tego potrzeba kogos z jajem, a nie
    > kamerdynera Merkel.

    Ale dla kogo te przepisy? Przecież niemieccy przewoźnicy z niemieckimi
    kierowcami nie robią istotnego ruchu kabotażowego w Polsce (właśnie z
    powodu, o którym dyskutujemy - taniej zrobią to Polacy).

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2015-03-24 10:04:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Mar 2015 09:00:23 +0100, Ergie napisał(a):

    > Za 8,5 znajdzie się chętny Niemiec i Polak tej pracy nie dostanie bo Niemiec
    > mając wybór w tej samej cenie zatrudni Niemca.

    Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)
    To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w tym
    faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

    > Polak o tym wie, więc nie chce by mu zabraniano możliwość pracy za 6.

    Mnie ta cała sprawa trochę jednak dziwi.
    Bo poza kierowcami którzy jeżdżą tylko i wyłącznie po Niemczech (może
    faktycznie takich jest wielu), to pozostałym pracodawca, jak zostanie do
    tego zmuszony, może i podniesie stawkę godzinową za Niemcy, albo obniży za
    całą resztę świata i kierowca zarobi tyle ile zarabiał.

  • 47. Data: 2015-03-24 10:24:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)
    > To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w tym
    > faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

    Nie to będzie Turek albo Kurd będący formalnie Niemcem i zatrudniony przez
    niemieckiego przewoźnika.

> [...]
    > tego zmuszony, może i podniesie stawkę godzinową za Niemcy, albo obniży za
    > całą resztę świata i kierowca zarobi tyle ile zarabiał.

    No to się zacznie dym w firmie dlaczego kolega co jeździ do Niemiec dostaje
    więcej niż ja jeżdżący do Skandynawii itp. Dodatkowy kłopot z rozliczeniem i
    kontrole PiP dlaczego dwóch kierowców wykonujących tę samą pracę dostaje
    różne stawki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2015-03-24 11:23:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-24 o 08:18, nadir pisze:

    > Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?

    Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
    udowodnić że jednak nie wszystko gra.
    A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2015-03-24 11:37:10
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-03-24, o godz. 10:04:48
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)
    > To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w
    > tym faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

    Nie wiem jak w transporcie ale w przemyśle gdzie potrzeba
    niewykwalifikowanych pracowników to są Niemcy. Ciekawą sytuację
    widziałem w firmie którą ściągnęła mojego kumpla do pracy pod
    holenderską granicę. Firma projektująca i produkująca igły dla sektora
    medycznego. Właściciele to Niemcy. Kadra inżynierska to Polacy plus 1
    Litwin i jeden Niemiec/Rurek. Fachowcy (majstrowie, wykwalifikowani
    operatorzy maszyn) to prawie sami Niemco/Turcy. Transport, pakowacze,
    porządki to Niemcy. Dział sprzedaży - Niemcy. Generalnie wychodziło że
    najprostsze i najgorzej płatne prace wykonywali właśnie Niemcy. Teraz
    część wykonują Polacy bo część produkcji poszła pod Warszawę. ;-)

    Zdrówko

  • 50. Data: 2015-03-24 11:42:24
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale dla kogo te przepisy?

    No jak to dla kogo? Dla wszystkich czlonkow UE.

    > Przecież niemieccy przewoźnicy z niemieckimi
    > kierowcami nie robią istotnego ruchu kabotażowego w Polsce (właśnie z
    > powodu, o którym dyskutujemy - taniej zrobią to Polacy).

    Czyli jak chca przewiesc cos na wschod, to zostawiaja na granicy, a
    Polacy zabieraja z granicy i wioza dalej? W druga strone tak samo?
    Akurat tutaj jestesmy w stanie odpowiedziec na lamanie prawa, zanim te
    oczywistosc ustali UE, w taki sposob, zeby Niemcy sie wycofali ze
    swojego pomyslu. Tylko trzeba miec jaja, a nie godzic sie na wszystko w
    zamian za poklepanie po ramieniu. Stawka max jest tu dobrym pomyslem,
    np. 8,49 Euro/h.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa