  • 31. Data: 2015-03-23 20:39:40
    Temat: Re: [OT] protesty kierowcow
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 18:36, J.F. pisze:
    > Jak sobie zaordynujemy ze takze zagraniczni kierowcy na terenie kraju
    > musza minimum 10zl/h zarabiac, to Niemcy sie nie zmartwia...

    Ale można przecież wprowadzić stawkę maksymalną. Przecież nie takie
    głupie przepisy w UE się produkuje :-)

  • 32. Data: 2015-03-23 21:18:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

    > Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za
    > tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?

    no własnie nie wiem kogo wybierze i dlaczego ;)

    Bardziej mnie ciekawi, jak Polak będzie mógł kupić usługę
    transportową u Niemca za tą samą cenę co u Polaka, to kogo wybierze?

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 33. Data: 2015-03-23 22:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2015, J.F. wrote:

    > Czekaj czekaj - ale te "za bycie w delegacji" to i u nas sie nie wliczaja.
    > 49 Euro za dzien. A kto wie czy nie 150 euro za noc :-)
    > To sie kierowcy nalezy jak psu kasza, i w zarobki nie wlicza.

    W .de, jak rozumiem?

    > Ale te koszta sa i dzis.

    Ale z niższą stawką.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2015-03-23 22:21:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > no własnie nie wiem kogo wybierze i dlaczego ;)
    >
    > Bardziej mnie ciekawi, jak Polak będzie mógł kupić usługę
    > transportową u Niemca za tą samą cenę co u Polaka, to kogo wybierze?

    Obstawiam, że problemem dla Niemców nie są polskie firmy transportowe
    pracujące dla polskich przedsiębiorców, tylko wręcz przeciwnie - czyszczenie
    ze zleceń niemieckiego rynku transportu.
    Często również wewnętrznego jak znam życie.

    ---
    Avast.

  • 35. Data: 2015-03-23 23:16:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-23 o 15:04, J.F. pisze:

    > W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
    > polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
    > Niemczech. I we Francji.
    > Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
    > A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

    Naszemu rządowi ta sytuacja jest bardzo na rękę. Czy kierowca dostanie
    faktycznie te 8,50 na godzinę czy tylko będzie to na papierze, to i tak
    składki trzeba odprowadzić od kwoty w papierach.
    I tu jest cały myk z opornością rządu, palcem nie kiwnęli a nagle jest
    zastrzyk "gotówki".

    > No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a
    > oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

    Bo wiedzą, że w naszych warunkach i tak tych 8,50 euro/h nie dostaną, a
    Rosjanie czy Białorusini już się cieszą, mają w doopie tą minimalną
    płacę w Niemczech bo i tak nikt(Niemcy) nie jest w stanie ich sprawdzić.

  • 36. Data: 2015-03-23 23:44:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2015 23:16:21 +0100, nadir napisał(a):

    > Bo wiedzą, że w naszych warunkach i tak tych 8,50 euro/h nie dostaną, a
    > Rosjanie czy Białorusini już się cieszą, mają w doopie tą minimalną
    > płacę w Niemczech bo i tak nikt(Niemcy) nie jest w stanie ich sprawdzić.

    A Niemcy u nas to jak chca sprawdzac ?

    J.

  • 37. Data: 2015-03-24 00:00:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 23, 2015, 11:44:41 PM, you wrote:

    > A Niemcy u nas to jak chca sprawdzac ?

    news.neostrada.pl jedyną działająca usługą w tej chwili?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2015-03-24 00:21:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-23 o 23:44, J.F. pisze:

    > A Niemcy u nas to jak chca sprawdzac ?

    Nie znam szczegółów, bo informacje mam tylko od kumpla, który pracuje w
    spedycji ale podobno przed wjazdem na teren Niemiec w celach zarobkowych
    pracodawca ma obowiązek zgłosić pracowników do jakiegoś tam ichniejszego
    urzędu, podobno można to zrobić elektronicznie.
    W razie kontroli niezgłoszonego pracownika na terenie Niemiec przez
    tamtejsze służby są przewidziane jakieś kary.
    No i teraz najciekawsze, pracodawca ma obowiązek trzymać te papiery
    przez okres dwóch lat. Niemcy mogą je w tym czasie skontrolować, nie
    wiem na jakiej podstawie i czy będą to robić "własnoręcznie" czy przez
    nasze służby ale w ramach UE wcale nie jest to wykluczone.

    W całej sprawie najbardziej liczą się papierki oraz ewentualne podatki i
    składki od deklarowanych kwot. Niemców i nasz rząd najmniej interesuje
    czy pracownik od pracodawcy faktycznie otrzyma te 8,50 za godzinę.

  • 39. Data: 2015-03-24 02:23:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-24 o 00:21, nadir pisze:

    > W całej sprawie najbardziej liczą się papierki oraz ewentualne podatki i
    > składki od deklarowanych kwot. Niemców i nasz rząd najmniej interesuje
    > czy pracownik od pracodawcy faktycznie otrzyma te 8,50 za godzinę.

    Otrzyma.
    Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
    przed niemieckim sądem pracy.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2015-03-24 08:18:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-24 o 02:23, RadoslawF pisze:
    > Otrzyma.
    > Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
    > przed niemieckim sądem pracy.

    Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?